ל"ג בעומר 2016

תושבי אשדוד, משפחות ובמיוחד הילדים, נערכים למדורות ל"ג בעומר שיחול בשבוע הבא. על מנת לעבור את הלילה אפוף העשן, חולקה אשדוד לכמה אזורי שליטה ולכל אזור הוקצו משאבים וכוח אדם, לניהול האזור עד לסיום האירועים. היחידות העירוניות תודרכו ונערכו לאכוף את ההנחיות בכל חלקי העיר. "הדלקת מדורות תתאפשר רק במקומות שהותרו מראש ותחת הקפדה חמורה של כללי התנהגות וזהירות", אומרים בעירייה

המקומות המותרים בהדלקת מדורות
תושבים ואורחים רבים יפקדו את אשדוד בל"ג בעומר. על מנת לשמור על הביטחון ועל הסדר הציבורי, הקצתה עיריית אשדוד מקומות מוסדרים להדלקת מדורות ובמקביל העמידה אמצעי אכיפה כנגד כל ניסיון להדליק מדורות במקומות אסורים ברחבי העיר. המקומות המותרים לעריכת מדורות בערב ל"ג בעומר באשדוד:

מזרח העיר: רח' אלטלנה מתחם מד"א ודרומה; הדיונה הגדולה; רובע ט"ז בצד מזרח.
דרום העיר: בגב של רובע י"ז; מדרום לחוף באר שבע מצידו המזרחי של הכביש ובשטח הכורכר (כ-300 מ' מקו החוף); בשטח החולי לאורך שד' משה דיין משד' תל-חי ועד לחוף י"א בגזרה הרחוקה מהחוף.
מערב העיר: השטח בין חוף הקשתות לחוף אורנים ממזרח לשביל הביטחון; שד' משה דיין בין חוף י"א ועד למצודה בשטח החולי המרוחק מהחוף. לאורך כל ציר הטיילת אין להתקרב לחומת טיילת הספורט עד למרחק של 20 מטר ממנה.
צפון העיר: רח' ז'בוטינסקי מצד צפון, בשטח הפתוח; שד' בן גוריון בשטח הפתוח ממזרח וממערב.
חל איסור מוחלט להקים מדורות ברצועת החוף לכל אורכה, מקו המים ועד 200 מטר מזרחה, בפארקים, בגנים העירוניים, בטיילות, בשטחים השייכים למבני ציבור, בין בנייני מגורים ובחצרות הבתים.

הוראות בטיחות להדלקת המדורות:
באחריות הורים לוודא כי מדורות יודלקו רק בנוכחות מבוגר המלווה את האירוע. מיקום המדורה יקבע על ידי מבוגר אחראי לפי הכללי הבאים: א. בשטח נקי מקוצים, מעשבים, עצים ושיחים. ב. במרחק סביר ממבנים ומתקנים. ג. לא מתחת לקווי חשמל וטלפון. ד. לא בקרבת מתקני דלק. ה. רק במקומות המאושרים על ידי העירייה שפורסמו במקומונים. יש לנעול נעליים גבוהות. שטח המדורה יהיה מסומן באבנים מסביב למדורה במרחק של לפחות 2 מטר. יש למנוע מילדים מלהתקרב אל האש. הבערת מדורה תעשה על ידי מבוגר אחראי בלבד. יש להיזהר ממסמרים התקועים בעצים. חל איסור להבעיר אש באמצעות חומרים דליקים כגון: בנזין, נפט וכו' – רק עם חומרי בעירה איטית מותרים. אין להשליך אל האש מכלים מכל סוג שהוא. אין להבעיר אש בחופי רחצה ובפארקים. בסיום האירוע – לוודא כיבוי אש מוחלט.

לידיעת האשדודים החוגגים בהר מירון
הילולת רבי שמעון בר יוחאי תחל ביום רביעי הבא בלילה ותימשך לאורך יום חמישי. באבטחת האירוע ישתתפו השנה מאות שוטרים ומתנדבים ממשטרת ישראל, כאשר מחוז הצפון אחראי על האירוע כולו, ובמקביל אגף התנועה ינהל את כל מערך הסדרי התנועה אל מירון וחזרה. מהמשטרה נמסר כי היא תעשה כל שביכולתה בכדי שהמוני בית ישראל יוכלו לממש את רצונם להשתתף בהילולה, אך משום שזהו אירוע שבו משתתפים מאות אלפי אנשים, היא מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית במטרה לאבטח את שלומם של הבאים ולהקל עד כמה שניתן את ההגעה והיציאה במקום. תינתן עדיפות בהיבטי התנועה לתחבורה ציבורית שבשליטה ופיקוח של משרד התחבורה (אוטובוסים). החוגגים יוסעו להילולה בהר מירון מערים בכל רחבי הארץ בתשלום, באמצעות קווים סדירים על פי התנהלות בשגרה ובנוסף ייקבעו ע"י חברות ההסעה נקודות איסוף נוספות בערים מרכזיות בהם ריבוי מבקשים להגיע להילולה, ואשדוד ביניהן. בימי ההילולה יתוגבר משמעותית מערך תחבורה ציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית עפ"י בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה. הורדה ואיסוף החוגגים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים.

מדובר בחלוקה של שלושה צבעים שיסייעו בהנחיה מדויקת של קהל האלפים שיגיע בתחבורה הציבורית לסוגיה. לשם כך נבחרו הצבעים, אדום, צהוב וכחול כאשר כל צבע מסמן אזור טריטוריאלי והיסעים. החידוש: סימון בצבעים שונים של הטרמינלים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם, באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, זאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו. שני החניונים שממול מירון יסומנו כדלהלן: צהוב לאוטובוסים המגיעים לישובים מרוחקים – כולל כרטיס הנסיעה שיהיה צהוב. כחול יסמן את האוטובוסים והחניון להיסעים מישובים קרובים. אדום יסמל את ההגעה של השאטלים הן הורדה והן עליה. כל האוטובוסים והשאטלים יגיעו עם הנוסעים אל מעגל התנועה בכניסה למירון ושם ירדו הנוסעים. החברות שאינן מוסדרות יגיעו תחילה אל חניונים מרוחקים (עין הוזים ופרוד)– צבע אדום. כאמור: כל הנוסעים משני החניונים יוסעו באמצעות שאטלים מהחניונים ועד לנקודת ההורדה במעגל התנועה בכניסה למירון. הנוסעים שבידם כרטיסים בצבע צהוב וכחול יצעדו לחניונים המסומנים בצבע הזה. בעלי הכרטיסים האדומים שירדו בכניסה למירון יעלו באותו מקום על האוטובוסים שיחזירו אותם לחניונים המרוחקים. אח"מים שקיבלו אישור מוסדר ממשטרת ישראל, יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חנניה). שם יחברו לכוח ליווי שיביאם להר. נכים, בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון "ספסופה" שם יעלו להסעת "עזר מציון" עד לציון או לחילופין, לחניון עין הוזים דרך מחלף אליפלט. משטרת ישראל ערוכה בכוחות גדולים של משטרת התנועה הארצית למנוע חסימת צירי תנועה ושיבוש מהלך תקין דרכי ההגעה למירון.

השוטרים יבצעו חסימות כבישים למניעת הגעת כלי רכב פרטיים, ולכן אין טעם לנסות ולהתחכם ולעקוף את החסימות מאחר ויהיו מחסומי משטרה הן על הדרכים הסלולות, והן בשבילי עפר בואכה מירון. גם במרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, באיחוד הצלה, ובהכנסת האורחים אור הרשב"י ממשיכים בהיערכות לקראת אירועי ל"ג בעומר. מתוך אמונה שסעודת הילולה לכבוד רבי שמעון בר יוחאי צריכה להיות מכובדת ומתאימה לצרכים הגדלים והולכים, נטלו על עצמם במוסדות "אור הרשב"י" משימה כמעט בלתי אפשרית: לערוך את סעודת ההילולה הגדולה בעולם באוהל "הכנסת האורחים" הגדול בישראל ובו קרוב לאלף וחמש מאות מקומות ישיבה. באוהל אף תותקן כמידי שנה מערכת מיזוג שמוגדרת כ"מערכת המיזוג הגדולה בישראל", זאת בכדי לאפשר לרבבות הסועדים אווירה נוחה וממוזגת. זאת בנוסף לחדרי תפילה ואוהלים ללימוד שיוקמו בימים הקרובים". מדוברות איחוד הצלה נמסר כי מאות רופאים פראמדיקים וחובשים מכל רחבי הארץ המתנדבים בארגון "איחוד הצלה" ייטלו חלק במערך האבטחה והסיוע הרפואי לרבבות העולים למירון. במקום יוקם חפ"ק מרכזי המצויד במיטב האמצעים הטכנולוגיים לניהול מבצעים מורכבים אשר מתוכו ינוהל המבצע כולו, וכן יופעלו רכבי שטח מיוחדים לפעילות בהר מירון ובחורשות הסמוכות לעת הצורך. המתנדבים יפעלו בצוותים על פי חלוקה למשמרות מסודרות בפריסה רחבה בכל המתחמים השונים בהר מירון. סעו לשלום וחזרו בשלום.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך