אשדוד בצמרת ציוני בחינות הבגרות בארץ ב-5 יחידות מתמטיקה ופיזיקה

העיר אשדוד מצויה במקום השלישי מבין הערים הגדולות בארץ בציוני בחינות הבגרות במקצוע המתמטיקה בחמש יחידות. הממוצע הארצי עומד על כ-10 אחוזים, ואילו הממוצע באשדוד עומד על 13.1 אחוזי הצלחה
אשדוד בצמרת ציוני בחינות הבגרות בארץ ב-5 יחידות מתמטיקה ופיזיקה

זה לא סוד שכל מוסד חינוכי גבוה בודק בראש ובראשונה את ציוני בחינות הבגרות של המועמדים במקצועות המתמטיקה והפיזיקה. מי שלא מגיע עם חמש יחידות בכל אחד מהמקצועות האלה מצוי בבעיה. מבחינת הדור הצעיר באשדוד, הם יכולים להיות רגועים, מאחר ואשדוד מצויה בצמרת רשימת הערים הגדולות בארץ, בהן נרשמו הצלחה מרשימה בבחינות הבגרות בשני המקצועות החשובים האלה.

ביום שלישי האחרון פרסם אתר YNET את נתוני משרד החינוך לגבי שיעור הנבחנים ב-66 ערים ויישובים המרכזיים בישראל ברמה הגבוהה ביותר של המקצוע. הנתונים מתייחסים לשנת 2014, תוך השוואה לנתוני ארבע השנים שקדמו לה. הממוצע הארצי של תלמידי י"ב שנבחנו ב-2014 ב-5 יחידות במתמטיקה עמד על 10.4%. כלומר, מבין כל עשרה תלמידים רק אחד ניגש לבחינה ב-5 יחידות. באשדוד המצב הרבה יותר טוב, ומינהל החינוך הצליח להעמיד בשנת 2014 ממוצע של יותר מ-13 אחוזי הצלחה בבחינות האמורות.
מבין הערים הגדולות אשדוד מצויה כאמור במקום השלישי. צמרת הרשימה: חיפה -17.61, ראשלצ -14.7, אשדוד -13.1, חולון -11.4, פתח תקווה -11.1, תל אביב -11, נתניה -9.9, באר שבע -8.6, חדרה -8.3.

ההישג המרשים הזה לא צנח משום מקום, אלא מדובר בעבודת חריש עמוק אותה מובילים ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וראש מינהל החינוך אריה מימון, שמצליח להשתיק מבקרים אינטרסנטיים, המפרסמים נגדו כתבות מגמתיות באופן תדיר. כזכור, עיריית אשדוד מגיעה מידי שנה לתוצאות בחינות הבגרות בנחיתות קבועה מול רוב הערים בארץ, מאחר ובאשדוד יש כמות גדולה מאוד של אוכלוסיה חרדית, שמן הסתם לא ניגשת לבחינות הבגרות, ובכך מורידים את הממוצע העירוני באופן אוטומטי.

למרות זאת, בעידן ד"ר לסרי נושא החינוך זוכה לעדנה מרשימה, וזה בא לידי ביטוי גם במספרים הגבוהים וגם בפרסים היוקרתיים שתלמידי אשדוד זוכים על בסיס שבועי בתחרויות ארציות ובינלאומיות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך