זהירות: הפצה אדירה נוספת של שטרות מזויפים באשדוד

הפצת שטרות מזויפים באשדוד מתעצמת, כנסו ותקראו באיזה שווקים נוספים בעיר מסתובבים השטרות, ולמה צריך להיזהר מהרוכלים והמוכרים

לאחר שדיווחנו לכם לפני יומיים על כך שבריכוזים החרדים מסתובב לו כסף רב של שטרות מזויפים, אמש התקבלו דיווחים רבים ע"כ שהמכה פשטה על כל אזורי אשדוד, ורק אתמול קיבל חנויות רבות במרכז הסיטי ובגן העיר ממול בניין העירייה כמות גדולה של שטרות מזויפים, במרכזון רובע יב' סיפר לנו בעל חנות להמרת כספים "לקוחות רבים נכנסים אלי בחשש רב עם שטרות מזויפים, שאפילו לי קשה לזהות אותם".

במתחם הסטאר סנטר באזור התעשייה וכן בשוק ב' נמצאו שטרות של 200 כשהן מזויפים באיכות גבוה, דבר חמור נוסף שדווח לנו הוא שמוכרים מנסים לדחוף חזרה את השטר המזויף ללקוחות אחרים.

גורמים במשטרה אומרים כי נבדק החשש להימצאות מכונה לזיוף שטרות באזור אשדוד עקב ריבוי השטרות המזויפים בשווקים, או שהשטרות מגיעים מהרשות הפלסטינית שם ידוע גודל ניסיונות הזיוף וזאת עקב חוסר אכיפה.

קצין בכיר ביחידת המודיעין של יחידת ההונאה אומר כי "במספר מושבים בדרום הארץ, בשרון ובשטחי הרשות הפלסטינית פועלים מספר מפעלים פיראטיים העוסקים בייצור אינטנסיבי של שטרות מזויפים, כשהם נעזרים במכונות דפוס חדישות. עם התפתחות הטכנולוגיה האפשרות להדפיס שטרות מזויפים רק גוברת. מדובר בנזק שנאמד בכמה מיליוני שקלים בשנה. את מרבית הנזק סופגים המרכולים, סוחרים בשווקים, בתי עסק קטנים ומאות פיצוציות ברחבי הארץ".

"יש היום מכונות דפוס משוכללות שמייצרות שטרות באיכות זיוף כל כך גבוה עד כדי כך שקשה לפעמים להבחין בין השטר המזויף למקורי", טוען קצין מודיעין במשטרה, "טכניקת הזיוף השתכללה דבר שמקשה מאוד על קופאיות בסופר ורוכלים בשווקים שלחוצים ועמוסים בעבודה בסופי שבוע ובערבי חגים לבדוק את הזיוף של השטרות. לא בכל המרכולים יש לקופאיות 'מרקר' מיוחד שבודק את כשירות השטרות".

הכסף מופץ בעיקר בסופי שבוע ומתגלגל מיד ליד. על פי הנהלים של בנק ישראל אסור לבנק או לכל מוסד למחזר שטר מזויף, חובה עליו לדווח על כך למשטרה ולגרוע אותו מהמחזור הכספי. "יש הרבה סוחרים ורוכלים וגם נהגי מוניות שיודעים שהשטר מזויף ודוחפים אותו לאחר מכן לקונים שלא שמים לב בגלל שהם נמצאים בעיצומן של הקניות וכך זה מתגלגל מיד ליד", סיים קצין המודיעין.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך