מעצב לשמחה ברגע

מיטל על / מאת מיטל בוארון
אישה קוראת

המעבר המהיר הזה מיום הזיכרון ליום העצמאות, המעבר הקיצוני עד כאב מעצב ושכול לשמחה וצהלה, אף פעם לא היה מובן לי. איך אפשר לעבור במהירות חדה כ"כ מדבר כה כואב וקשה מנשוא לשמחה אמיתית על הזכות שלנו לחיות בארצנו הקטנטונת? היום, כשאני חוזרת בתשובה, הדברים נראים לי אחרת… כי היום אני מבינה באמת את המשמעות של המעבר החד מעצב לשמחה, שמבלי שנרגיש קורה לנו כמעט בכל דבר בחיים.

התשובה לימדה אותי כיצד בכל פעם שקורה לך משהו שגורם לך ליפול אחורה, הוא מתגלה כמשהו שבסה"כ שגרם לך לקחת תנופה כדי לעוף קדימה. למדתי שהשעה הכי חשוכה היא רגע לפני עלות השחר, למדתי שבכל פעם שנפלתי (ונפלתי…), זה היה כדי לקדם אותי למקום טוב יותר, אך זה דבר שאנו בד"כ מגלים רק בדיעבד ואז לא מאמינים שבכינו והתייפחנו על מר גורלנו, כשבסופו של דבר זה היה לטובתנו. אז אחרי שהבנתי שאכן כך הדבר, הפסקתי לבכות כשדבר רע קורה לי. למה? כי אני יודעת בוודאות גמורה שזה ייקח אותי שבמוקדם או במאוחר למקום טוב יותר, אז אם אני יודעת ובטוחה שהכל לטובה, למה לי לבכות ולהתלונן? אם אני יודעת שאבא שלי שולט בעולם ושהוא אוהב אותי כאילו הייתי בתו היחידה, על מה לי לחשוש ולדאוג? לעיתים הבורא רוצה לתת לנו מתנה גדולה ועצומה, אך לפני כן הוא רוצה לבדוק האם אנו ראויים לה. אז הוא עושה לנו מבחן, מבחן אמונה, הוא רוצה לבדוק האם נעבור אותו בהצלחה או שמא ניכשל ולפי זה הוא מחליט האם להעניק לנו את המתנה הזאת או לא.

אדם מתפלל לבורא שייתן לו כסף כדי לרכוש בית. לפתע הוא מגלה שפרצו לביתו וכל חסכונותיו ששמר בכספת שבביתו נגנבו. האם אותו אדם יתלונן ויבכה על מר גורלו או ירים ראשו מעלה ויגיד: "תודה, אבא, אני יודע שזה לטובתי"? אם הוא יעמוד במבחן האמונה הזה ודווקא בשעת הקושי יידע לסמוך על הבורא, יקרה לו נס אך אם ייכשל חלילה, הוא רק ילך וישקע. מבחן אמונה זה לא כשטוב לך, כשהזוגיות שלך פורחת והשמש זורחת, כשהילדים מצטיינים בלימודים, הפרנסה בשפע והבריאות חמסה חמסה ברוך ה'.
מבחן אמונה זה כשהפרנסה בדוחק, אשתך צורחת עליך על הבוקר, הילדים עושים בעיות בבי"ס ואתה חלש ומקורר, דווקא שם – האם תזכור להרים ראשך לאבא ולומר "תודה, אבא!" או תתלונן על הנהגתו של הבורא? הרב יגאל אומר: "אם עברת בהצלחה את מבחן האמונה – תחגור חגורה, חביבי, כי אתה הולך לעוף למעלה!"

אנחנו יכולים לעבור מעצב לשמחה ברגע אחד, כל שעלינו לעשות זה לשכנע את זה שהכל שלו שאכן מגיע לנו כל הטוב הזה. אם אתה רוצה זיווג, אם את מחפשת עבודה טובה, אם את רוצה ילדים, אם אתה רוצה בריאות – הכל בהישג ידך ולא משנה כמה נמוך אתה נמצא וכמה המכה שקיבלת כואבת – דע שאין ייאוש בעולם כלל והכל יכול להשתנות כהרף עין! כשהייתי אחרי לידה, מתמודדת עם גירושין, טיפול בילד ראשון, אחרי ניתוח טראומתי, בבית 24/7, ללא תמיכת בן זוג, הרגשתי שהשמיים נפלו עליי… לא ידעתי כיצד אקום משם. יום אחד, כשהבנתי שהיחיד שיכול באמת להציל אותי זה אבאל'ה, פשוט צעקתי לו. צעקתי לו מעומק הלב: "השם, הכל ממך והכל שלך ואם זה מה שנתת לי, זה הכי טוב בשבילי! וכמו שנפלתי, כך תעזור לי לקום!". באותו היום ממש, כשעוד לא התחלתי אפילו לחפש עבודה, התקשרו להציע לי תפקיד במקום עבודה מעולה, פשוט התקשרו ושאלו: "את מחפשת עבודה?". אם זה לא נס גלוי, אז מה כן? זמן מה לאחר מכן, רגע לפני שהייתי אמורה לעבור ניתוח שזמן החלמתו הינו 3-4 חודשים, הרמתי עיניים לשמיים ואמרתי: "אבא, אתה נתת לי את הזיהום הזה ואתה, רופא כל חולים, גם תיקח אותו ממני. מה זה בשבילך להעלים את זה? אין שום דבר שקשה לך!". למחרת בבוקר קמתי והזיהום נעלם כלא היה, אפילו הרופאים לא האמינו.. אך אני האמנתי ועדיין מאמינה – יש רק אחד, יחיד ומיוחד, שיכול לפתור לנו את כל הבעיות ברגע, אם רק נאמין שהוא מסוגל.

אז פעם לא הבנתי את המעבר החד בין יום הזיכרון ליום העצמאות, המעבר מעצב לשמחה ברגע, היום אני מבינה שזה הסממן הכי מדויק שיש לעם היהודי, לא יכלו לתכנן את זה טוב יותר – מהשפל הכי נמוך ומהמקום הכי כואב, מאבל על קרבות קשים ואבדות רבות לשמחה עצומה על הקמתה של מדינה יהודית, מעבר למקום הכי גבוה ונשגב! נכון שהיא לא מושלמת ויש עוד מה לתקן, אך עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה! כל שנותר זה לומר תודה לאבא על הזכות הנדירה להיות עם חופשי בארצנו! חג שמח!

ליצירת קשר: בפייסבוק – Mei-Tal Boaron או באימייל Boaronmei@gmail.com

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך