"אבא מת לי בידיים. אני לא רוצה לעבור שוב את הטראומה עם אימא"

סברינה אליהו לבי (57), תושבת אשדוד, אלמנה ואם לשלושה, נמצאת בסכנת חיים עקב מחלת ריאות כרונית בשם COPD. רופאיה מעריכים כי לא תוכל לשרוד את ההמתנה הארוכה להשתלת ריאות, הפתרון היחיד שיכול להציל אותה הוא ניתוח החדרת סלילים לריאותיה, שעלותו כ-150 אלף שקלים . משפחתה וחבריה יצאו למבצע גיוס כספים על מנת להציל את חייה * "ההידרדרות בחודשים האחרונים מזעזעת, בזמן ההתקפים היא מכחילה", מספרת בתה נועה, "אם היא לא תעבור ניתוח, אצטרך לשאת בטראומה של לאבד עוד הורה"
"אבא מת לי בידיים. אני לא רוצה לעבור שוב את הטראומה עם אימא"

סברינה אליהו לבי (57), תושבת אשדוד, אלמנה ואם לשלושה, חלתה לפני כחמש שנים במחלה הנקראת COPD. זוהי מחלת ריאות חסימתית כרונית, המתבטאת בהרחבה חריגה קבועה של דרכי הנשימה. כתוצאה ממחלתה, סובלת סברינה מדלקת ריאות כרונית וחוסר כניסת אוויר לריאות.

סברינה, המוכרת לרבים בשל עבודתה כמזכירת בית ספר "מעלות" לחינוך מיוחד, נמצאת בסכנת חיים וילדיה מבקשים מתושבי העיר להתגייס למען הצלתה. במשך השנים עברה סברינה אשפוזים רבים. לפני כחצי שנה התדרדר מצבה, ומאז היא מחוברת 24 שעות ביממה לחמצן ומקבלת טיפול קבוע בסטרואידים ובמשככי כאבים. "המצב שלה אימא כל כך חמור, שהיא יכולה לקבל קוצר נשימה רק מעצם זה שהיא קמה מהספה", אומרת בתה נועה. "כל שני וחמישי אנחנו קוראים למד"א שנותנים לה טיפול סטרואידים בווריד כי לפעמים הטיפול התרופתי לא עוזר. ההדרדרות בחודשים האחרונים מזעזעת, בזמן ההתקפים היא מכחילה".

מאחר שסברינה נמצאת בסכנת חיים מתמדת עקב התקפי חנק, היא זקוקה להשתלת ריאות. מנהל מערך ההשתלות בארץ, פרופ' מרדכי קרמר, מבית החולים בלינסון, אמר כי מה שעשוי להציל את חייה עד להשתלת ריאה הוא ניתוח להחדרת סלילים לריאות. "הוא אמר שבהשתלת ריאות לוקח זמן למצוא תורם ולהיכנס לתור", מספרת נעה. "ובהחדרת סלילים לריאות, כמו הסלילים שמשתמשים בצנתורים, יורד נפח הריאה כדי שיהיה מקום להתכווץ ולהרפות. כל ריאה זה טיפול בנפרד, וביחד עלות הניתוח והטיפול מצילי החיים הוא כ-150 אלף שקלים. הניתוח אינו כלול בסל הבריאות, ולאימא כעובדת עירייה יש כבר מעל לעשר שנים ביטוח בריאות קולקטיבי של 'כלל'. כשהיא הגישה בקשה לחברת הביטוח הם דחו אותה. פעם אחת הם אמרו שזה טיפול ניסיוני, והם לא מכסים אותו, פעם אחרת אמרו שזה מכיוון שהטיפול בבית חולים ציבורי. נכון שהניתוח מתבצע בבלינסון, אבל זה בגלל הסיבה שאין אישור לבצע תהליך כזה בבית חולים פרטי. הטיפול אינו נסיוני, הוא מאושר על ידי ה-FDA, ונמצא בתהליך כניסה לסל הבריאות. אימא שמעה את זה והתמוטטה, ואנחנו התחלנו במבצע גיוס כספים. עובדי העיריה יכולים לתרום דרך ועד העובדים, פתחנו קרן בעמותת 'חברים לרפואה', ואימא ממשיכה במלחמה מול חברת הביטוח".

אם סברינה לא תעבור ניתוח להתקנת סלילים בריאותיה, רופאיה מעריכים כי לא תשרוד עד להשתלת ריאות. "אימא אמורה להיכנס לניתוח בשבוע הבא, יום חמישי, 26 במאי. אם היא לא תעבור ניתוח, אצטרך לשאת בטראומה של לאבד עוד הורה. אבא שלי נפטר מדום לב, הוא מת לי בידיים. עשיתי לו עיסויים והנשמות, ואני לא רוצה לעבור את זה שוב עם אימא".

כאמור, בארגון "חברים לרפואה" החלו בגיוס תרומות עבור סברינה, על מנת שתעבור את הניתוח היקר, שעשוי להציל את חייה. כמו כן, ערב התרמה אמור להתקיים ביום שלישי, 24.5, באולמי סהרה, וצוות בית הספר "מעלות" מארגן ערב הפרשת חלה שיתקיים ביום ראשון, 22.5.

כיצד לתרום? כל תרומה תתקבל בברכה ותישלח קבלה. כל התרומות מוכרות לצורכי מס לפי סעיף 46. את תרומתכם ניתן להעביר לקרן מיוחדת שהוקמה לצורך כך בעמותת "חברים לרפואה" בדרכים הבאות:

העברה בנקאית בארץ: ע"ש חברים לרפואה עבור אליהו לבי סברינה. בנק פועלים, סניף 681 דיזינגוף, ח"ן 605235

שליחת צ'ק: שליחת צ'ק ע"ש "חברים עבור אליהו לבי סברינה לכתובת משרדי "חברים לרפואה": ת.ד. 6782 רמת-גן 52167.

באמצעות כרטיס אשראי:
בטלפון: 03-5777666 או ישירות באתר של "חברים לרפואה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך