"ביאליק בירוק"

במסגרת שבוע הספר העברי יתקיים לראשונה הפרויקט "ביאליק בירוק" של מוסדות האמנות באשדוד בשיתוף "אדמה" אגן אשדוד
"ביאליק בירוק"
צילום: אילן ספירא

יום רביעי 1.6.16 החל מהשעה 16:30, במרכז מונארט ובמוזאון אשדוד לאמנות מוסדות האמנות באשדוד, בשיתוף "אדמה" אגן אשדוד, יקיימו את הפרויקט "ביאליק בירוק" במסגרת שבוע הספר העברי.

הפרויקט כולל את פתיחת התערוכה "ביאליק בירוק" של תלמידי החוג "עתודת אמני אשדוד", של מוזאון אשדוד לאמנות בהדרכת רות אליאב ווולף בולבה, שיציגו את עבודותיהם במרכז מונארט לאמנויות. במסגרת הפרויקט עברו התלמידים תהליך למידה שכלל היכרות עם דמותו של חיים נחמן ביאליק, והתוודעות לשיריו ולפועלו. כל תלמיד בחר שיר מתוך מגוון השירים של ביאליק, שיר הקשור לטבע, לעולם החי והצומח ולסביבה ויצר על פיו עבודה מקורית משלו. אוסף העבודות מציג באור מרענן, מרגש וירוק את שיריו האהובים של המשורר הלאומי.
עוד במסגרת הפרויקט, תתקיים ההצגה "בגן של ביאליק", במרכז מונארט לאמנות, של תיאטרון אורנה פורת- הצגות ילדים ולנוער.

בגן הילדים ההתרגשות עצומה. הילדים גילו שהציפור שמתגוררת בעץ שבגן הטילה שלוש ביצים בקן. בעודם מנסים לחקור ולדמיין איך ייראו הגוזלים, הם מפליגים בדמיון. פינות הגן המרתקות, הצעצועים ושלל האפשרויות הקסומות שולחים אותם למסע צבעוני ומרגש של חברות, משחקים ושירים בחצר הגן, מסע בו הם נותנים חופש לשמחה ולדמיון והופכים את הגן לממלכה הפרטית שלהם.

בהצגה שזורים כל שירי הילדים הקלאסיים של ביאליק: קן לציפור, נדנדה, פרש, הפרח לפרפר, מקהלת נגנים, בגינת הירק, שתי בנות, עציץ פרחים ועוד. הצגה לילדים לגילאי 7-3.

בנוסף, יתקיימו סדנאות יצירה לילדים במוזאון אשדוד לאמנות: סדנת צלליות בהשראת שירי הילדים של חיים נחמן ביאליק. בסדנה יכינו הילדים צלליות ויראו כיצד הן משתקפות מבעד למסך של תיאטרון בובות. סדנת קן לציפור – בה יכינו המשתתפים בובת אפרוח בוקע מביצה בהשראת השיר "קן לציפור" היצירות בסדנאות יוכנו מחומרים בשימוש חוזר!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך