יוזמה: פיקוח ממשלתי על מחירי הירקות והפירות

שרי החקלאות והאוצר בוחנים מהלך של פיקוח ממשלתי על מחירי הירקות והפירות על פי המלצת ועדת המחירים • לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, הנתח של רשתות השיווק גדל בעשור האחרון מ־15% ל־50%
יוזמה: פיקוח ממשלתי על מחירי הירקות והפירות

יתכן ומחירי הירקות והפירות הבסיסים יכנסו לפיקוח בקרוב. שר האוצר משה כחלון ושר החקלאות אורי אריאל החלו לבחון מהלך כזה, וזאת על פי המלצה של ועדת המחירים שהוקמה על ידי שני המשרדים. השרים הבהירו שמהלך כזה נועד במטרה להלחם ביוקר המחיה והורדת מחירים. בשלב הראשון רשתות השיווק רשתות השיווק יידרשו ברמת דיווח מחיר, עלויות רכישה ונתונים נוספים לפי בקשת משרדי הממשלה.

צו הפיקוח על מחירי הפירות והירקות ייכנס לתוקף רק לאחר שימוע ציבורי ייערך ובמסגרתו הציבור יוזמן להעביר עמדות וענות בעניין, גם רשתות השיווק יוזמנו להגיש את טענותיהן בעניין.

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה נתונים מהם עולים כי: הנתח של רשתות השיווק במכירות של פירות וירקות טריים גדל בעשור האחרון מ־15% ל־50% – מדובר על עלייה של 35%. לפי משרדי האוצר והחקלאות, נתונים אלה מעידים על ניצול כוח השוק וריכוזיות גבוהה במקטע החקלאי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך