"שבת היום" – מלחמות והפגנות השבת צפויות לחזור בקרוב

בעקבות החלטת בית המשפט שעיריית אשדוד לא יכולה לכפות סגירת עסקים בשבת על חלק מהחנויות, ההפגנות בעד שמירת השבת צפויות לחזור חזרה לרחובות העיר

אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון סרטון ה"שבת היום" של הנער החרדי האשדודי יחזור חזרה לחיינו יחד עם הפגנות מחאה רבות, כזכור סרטון "שבת היום" צולם סביב מחאות השבת של החרדים בעיר שצפויות להתעורר מחדש ואף להחריף בשל החלטת בית משפט השלום באשדוד שקבע כי על העירייה לסגור את כל העסקים בעיר בשבת על פי חוק העזר העירוני ולא להסתפק בסגירת 5 עסקים בלבד.

היות ובשלב זה דוגלת העירייה בשמירה על הסטטוס קוו הקיים בעיר ולא בהכרח שיכפו את סגירתם של העסקים הפתוחים בשבת, אי לכך צפוי קיץ חם מצד החרדים המפגינים בעיר אשדוד, שככל הנראה יחזרו לחסום כבישים כאות מחאה על פתיחת העסקים בעיר בשבת.

העירייה טענה מלכתחילה כי בשלב ראשון היא החליטה לבחון את מדיניותה החדשה על מרכולים ששטחם מעל 120 מ"ר הפועלים באזורי מגורים ומפעילים את עסקיהם בימי שבת ומועדי ישראל אך השופט יהודה לייבלין טען שלפי חוק העזר העירוני, העירייה אמורה לסגור בהדרגה את כל בתי העסק בשבת ללא יוצא מן הכלל (למעט בתי עינוגים) לכן עליה לפעול כנגד כולם או שלחלופין, עליה לשנות את החוק כפי שבתל אביב פועלים. בנוסף, השופט הטיל על העירייה את הוצאות בית משפט בסך 20,000 ש"ח שישולמו לכל אחד ואחד מהנתבעים (ובסה"כ 100 אלף ש"ח).

פסק הדין של השופט צפוי להחריף את מלחמות השבת בעיר שכן החרדים ידרשו לפעול על פי המלצת בית המשפט ולסגור את כל העסקים בעיר על פי החוק ואילו החילונים ינסו לפעול לשינוי החוק העירוני ולהתיר לחלק מהעסקים לפעול בשבת.

כרגע המצב הוא שבעיר אשדוד פועלים מידי שבת כ-100 עסקים הפתוחים בשבתות. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הבטיח בבחירות 2008 ובהזדמנויות נוספות כי יפעל לשמירת הסטטוס קוו הקיים בעיר, כך שאין מה לחשוש משינוי דרסטי בהחלטת עיריית אשדוד.

צילום תמונה: ארכיון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך