בית המשפט קבע: העירייה תפצה עסקים שנקנסו עקב פתיחתם בשבת

בית המשפט דרש מעיריית אשדוד לאכוף את חוק העזר העירוני במלואו, או לא לאכוף בכלל, בעקבות ההחלטה יפוצו העסקים שנקנסו בעשרות אלפי שקלים
שלט עיריית אשדוד

בית המשפט הורה לעיריית אשדוד לפצות חמישה בעלי עסקים בעיר בסכום כולל של כמאה אלף שקלים, לאחר שהוצא נגדם צו שהורה להם לסגור את שעריהם בשבת. על פי החלטת השופט שניתנה היום (שלישי) מדובר באפליה אסורה.

החלטת בית המשפט היא צעד תקדימי שמבטל למעשה את צווי הסגירה שהוצאו לעסקים שיפוצו. בית המשפט קבע בהחלטתו כי מדובר באכיפה בררנית, משום שבעיר קיימים עוד עשרות עסקים הפועלים בשבת – נגדם לא ננקטו צעדים.

"אני מברכת את בית המשפט על פסק דינו האמיץ והענייני המתפרש על כ-30 עמודים מפורטים ודואג לעשיית צדק אמיתי", אמרה עו"ד יפעת בן אבי בראון שייצגה את אחד מבעלי העסקים.

התביעה בבית המשפט הוגשה לאחר שבחודש ינואר השנה הוצאו צווי הסגירה לחמשת העסקים, מה ששינה את הסטטוס קוו בעיר. מזה שנים רבות מקובל כי ברובעים החרדיים של העיר העסקים סגורים בשבת, וברובעים החילוניים – הם פתוחים.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "אנו מכבדים את החלטת בית המשפט ולומדים לעומק את פסק הדין".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך