ראש ארגון הפשע מואשם בניסיונות רצח על מאבקי שליטה בעיר אשדוד

מעצרו של שלום דומרני ואנשיו הוארך, אך השופט הטיל ספק בראיות של הפרקליטות. הרקע למעצר: שימוש באמל"ח וניסיונות רצח במאבקי שליטה בעיר אשדוד

בית המשפט המחוזי בבאר שבע האריך אתמול (ג') עד תום ההליכים את מעצרם של ראש ארגון הפשע שלום דומרני, ואנשיו לי בסה, ורועי בנקר, הנאשמים בשורת ניסיונות רצח ושידול רצח של יריבים, על רקע מאבקי שליטה באשדוד. השופט נאסר אבו טהה החליט על הארכת מעצרם, אף שקבע שבחלק מהאישומים עוצמת הראיות חלשה. נאשם נוסף, אבי וטורי, נשלח לתסקיר מבחן, וייתכן שישוחרר.

לדברי השופט אבו טהה, קשורה באישומים לגבי ניסיונות הרצח של יוסי קריחלי ואדם דפס, וכן בעבירה של השידול לרצח של חלק מהאנשים הנמנים עם קבוצת "הגרוזינים": גיאורגי חננשוילי, רמז שמלשווילי, אלירן חובב ואדם דפס. עם זאת, בעבירות של מתן אמצעים לביצוע פשע, קשירת קשר ועבירות נשק נקבע כי קיימות ראיות לכאורה, לגבי חלק מהנאשמים.

מדובר בפרשה שבמסגרתה הגישה פרקליטות מחוז דרום כתבי אישום נגד 19 איש, בהם דומרני, עמוס לביא ורמי עזרן. כתבי האישום מייחסים לכל אחד מהנאשמים, לפי חלקו, רצח, ניסיונות רצח, קשירת קשר, עבירות נשק ועוד. את כתבי האישום הגישו עורכי הדין יריב צרי, צחי יונגר ואסף בר יוסף. הפרשה נחקרה על ידי ימ"ר לכיש במשטרת המחוז הדרומי, בליווי הפרקליטות, ובמסגרתה גויס עד מדינה שהביא לפענוח רצח מנשה מאור ז"ל בנובמבר 2014 על ידי פיצוץ מכונית באשדוד, ולסיכול עבירות חמורות אחרות.

על פי כתב האישום, הרקע למרבית האישומים הוא סכסוך עבריינים על רקע שליטה פלילית באשדוד. בשנה האחרונה, נטען, התגבשה קואליציה בין קבוצות עבריינים שונות, אשר בגינה התרחשו האירועים האלימים במרחב לכיש. דומרני מואשם בשותפות לכמה ניסיונות רצח. חלקו בא לידי ביטוי במימון, במתן אמצעים ומעורבות ממשית בביצוע ניסיונות הרצח. הוא מיוצג על ידי עורכי הדין דוד יפתח, רויטל בן שבת, אביגדור פלדמן וימימה אברמוביץ. את יתר הנאשמים מייצגים עורכי הדין משה יוחאי, ליה פלוס, רועי אטיאס, הרצל סמילה ויוגב נרקיס.

עו"ד יוחאי: "כשהסנגורים טוענים בפני המשטרה שמדובר בעד מדינה שקרן ולא מהימן שיש לו דם על הידיים, וכשהאינטרס האישי שלו בתיק גובר על האינטרס של הפרקליטות והמשטרה, היה עליהם לקחת את הדברים ברצינות ולחקור את עד המדינה, שהוא אדון העבירות".

עו"ד בן שבת: "מדובר בתיק שהתבסס על עדויותיו של עד מדינה בעייתי בלשון המעטה, והדבר ניכר בהחלטה".

עו"ד נרקיס: "מדובר בתיק הדגל של הפרקלטות, שבו נקבע מפורשות כי בעבירות החמורות אין ראיות. משכך, יש לבחון את התיק בפרופורציה הנכונה, לקפל את הדגל ולהחזירו למגירה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך