לא יצטרכו נס. ניצחון 82:87 על נס ציונה השאיר את אשדוד בליגת העל

זהו תם ונשלם. הניצחון בקושי 82:87, על נס ציונה, הבטיח עוד עונה בליגת העל בכדורסל למכבי אשדוד/באר טוביה. המשחק במחזור הבא ביום ראשון מול עירוני נהריה, האחרון בליגה, הוא לפרוטוקול בלבד. גארט ושולדבראנד בלטו. בעונה הבאה ינסו לעמוד במטרה שהוצבה - פליאוף עליון. מול נהריה זה יהיה משחקו האחרון של צביקה שרף שלא ימשיך. נס ציונה בסכנת ירידת ליגה.
גארט מצליח לקלוע בין כל שחקני נס ציונה. (צילום: לירון מולדובן. באדיבות מנהלת ליגת העל בכדורסל)

זהו אפשר למדוד את טמפרטורת המים בחופים. ניצחון בקושי 82:87, של מכבי אשדוד/באר טוביה, במשחק הבית האחרון העונה  על נס ציונה, סיים מבחינתה את העונה. היא לא תרד והמשחק האחרון העונה, ביום ראשון מול עירוני נהריה יהיה לפרוטוקול בלבד, אבל היא גם לא תגיע למטרה שהציבה בתחילת העונה – פליאוף עליון. אולי בשנה הבאה.

בשני המפגשים הקודמים העונה ניצחה אשדוד: 74:91 בחוץ בסיבוב הראשון ו-86:91 בבית בסיבוב השני. שתי הקבוצות הגיעו למעמד חצי גמר גביע המדינה ווינר ואשדוד אפילו השתתפה בגמר, אבל מאז שתיהן נחלשו מאוד ונקלעו לקרבות התחתית. בעוד אשדוד נותרה בליגה, נס ציונה בסכנת ירידה. באשדוד בלטו במשחק יהונתן שולדבראנד ודיונטה גארט, שהזכיר משחקים מהסיבובים הראשונים.

שולדבראנד קלע 7 נקודות מהירות ושלשה שלו קבעה 4:12. וואט ואדווין נכנסו לעניינים בהתקפה, אבל אשדוד המשיכה לקלוע באחוזים גבוהים מהשדה ועלתה ל-11:18. תומאס יצא בגלל בעיית עבירות, נעימי הדליק את הכתומים ביציע עם שלשת בכורה ודן צימק למינוס 2 בלבד. סולומון, שלקח 8 ריבאונדים כבר ברבע הראשון, שמר על יתרון מינימלי, אבל גיינס בשלשה השווה ל-22:22. שולדבראנד חתם רבע ראשון נהדר שלו עם 12 נקודות ביתרון 26:27.

שולדבראנד המשיך ללהוט גם ברבע השני ועלה ל-6 מ-7 מהשדה, אבל צבר עבירה שנייה והצטרף לתומאס על הספסל. גם בלעדיו נשאר המומנטום בצד הצהוב עם נקודות של וורקמן והומאן ופאול וסל של גארט הגדיל לדו-ספרתי. הומאן בשני סלים רצופים קבע 29:43, נעימי ירד עם פציעה ודן הוריד ל-10, אבל גארט המשיך לחגוג (19 נקודות, 7 אסיסטים ו-4 חטיפות במחצית) ושלשה ראשונה שלו אחרי ארבע החטאות הגדילה ל-34:51. הול סגר רבע מדהים של אשדוד ביתרון 34:53.

נס ציונה שיפרה משמעותית את ההגנה וספגה רק 4 נקודות בחמש הדקות הראשונות של המחצית השנייה ואסקה בנקודת בכורה הוריד ל-57:43. סוואן וסולומון קלעו סלים חשובים, אבל הכתומים נראו הרבה יותר טוב ובדחיפת האוהדים הורידו ל-61:49 אחרי סל של אדווין במעבר. נעימי המשיך לצמק וחתך לחד-ספרתי אחרי זמן רב, 68:59 בסוף הרבע השלישי.

הרבע האחרון נראה כאילו המשחק בורח מאשדוד. אשדוד כבר הובילה 11, אבל נס ציונה נלחמה בשיניים על ההישרדות שלה בליגת העל וצימקה עד 80:83, אבל היה זה גארט (עם נקודות מהקו של סוואן) שהמשיך את היכולת שלו גם ברבע הזה ושמר את הקבוצה בדיוק בפער הנכון עד לסיום של 87:82 ועוד עונה בליגת העל. את אנחת הרווחה שמעו בכל העיר.

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך