אוניית ענק באורך 350 מטר עגנה בנמל אשדוד

אוניית ענק באורך 350 מטר עגנה בנמל אשדוד
צילום: פבל

אוניית הענק COSCO OCEANIA שאורכה 350 מטר ורוחבה 45 מטר, הגיע אתמול (שישי) לנמל כשעל סיפונה 10,000 מכולות ומשקלה הוא 115,000 טון. מדובר באחת מאוניות המכולות הגדולות הגדולות שיש, ולמעשה האוניה הכי גדולה מסוגה שעגנה אי פעם בנמל אשדוד מאז הקמתו. האוניה שעגנה ברציף 23, נמצאת שם במסגרת קו טרנס אטלנטי סדיר חדש – MD1 של חברת COSCO העובר בנמל. זאת לא תהיה הפעם האחרונה שאוניות בסדר גודל כזה יעגנו בנמל אשדוד ובכל שבוע צפויה אוניה כזאת לפקוד את אשדוד.

האוניה החלה את מסלולה אי שם בחוף המערבי של ארצות הברית, משם הפליגה לסינגפור, עברה דרך תעלת סואץ לנמל פורט סעיד במצרים וכעת נמצאת בישראל. בהמשך תמשיך הספינה במסלולה לפיראוס, לאחר מכן לגנואה ובסוף תחזור למזרח. כל ההפלגה אמורה לעמוד על 112 יום הפלגה.

בנמל אשדוד נערכו היטב לקבלת הספינה הענקית והובאו גוררות מיוחדות מתחנת הכוח בחדרה, שהצטרפו לגוררות הקיימות בנמל. שניתבו את האונייה לרציף המתאים. בסך הכל האונייה אמורה לשהות בארץ כ-32 שעות עד לגמר פריקה והטעינה. קצב העבודה השמוער הוא 100 מכולות בממוצע לשעת אונייה, ובשעות השיא אף יעלה על 150 מכולות לשעת אונייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך