אירופה תוך שלוש שנים!

מועדוני כדורגל גדולים באירופה עברו תהליך של התרסקות מקצועית, נשרו לליגות נמוכות יותר, ודווקא מהמקומות הנמוכים אליהם הן נקלעו, הקבוצות הללו חזרו למרכז הבמה וזכו בתארים נחשקים ביותר. מ.ס. אשדוד עברה תהליך דומה, ונראה כי היא עשויה ללכת בדרכן של אותן קבוצות, ולנצל את הדעיכה של המועדון לפני שנה, כדי להגיע למקומות הרבה יותר טובים, כאלה שהיא לעולם לא הצליחה לגעת בהם. אירופה למשל...
שי תור

כזכור, לפני שנה בדיוק מ.ס. אשדוד ירדה לליגה השנייה, תוך כדי שהיא מציגה כדורגל שלילי, סופגת הפסדים בקצב לא סביר בעליל, והיו כאלה שהיו בטוחים כי הנה המועדון שמעולם לא היה בליגה השנייה, מגיע לנקודה נמוכה ממנה יהיה קשה מאוד לעלות.
ג'קי בן זקן נראה רגוע מאוד באותם ימים. הוא לא עשה שינוי מקצועי בעמדת המאמן, צעד שאולי היה מונע את הנשירה לליגה השנייה, מאחר והוא הבין שאשדוד צריכה לעבור סוג של שינוי מקצועי ומנטאלי, כדי לחזור לליגה של הגדולים חזקה יותר.
בן זקן השקיע סכומים לא מבוטלים כדי לבנות קבוצה חזקה מאוד, כאשר המוטו שלו היה ונשאר – שחקני הבית של המועדון הם אלה שהיו שותפים בירידת הקבוצה לליגה הלאומית, והם אלה שיחזירו את הקבוצה לליגת העל.

מדובר באוסף של שחקנים צעירים ומוכשרים שלא רואים באף קבוצה בארץ. היתרון הגדול הוא שכולם גדלו במחלקות הצעירות של המועדון, היו באקדמיה של מ.ס. אשדוד, ולכן לא היה צריך להסביר להם עד כמה הקבוצה הזו חשובה לעיר שלמה, על האיכויות הרבות שיש למועדון האשדודי ועל האווירה המיוחדת שיש במועדון.

SO8A0215

מיכאל אוחנה, אור אינברום, ניב זריהן, גדי קינדה, דין דוד, טום בן זקן ושחקני בית נוספים, הציגו עונה מופלאה, לצד שחקנים ותיקים יותר, והבטיחו את העלייה של אשדוד באופן תיאורטי לליגה הראשונה כבר לפני שבועות ארוכים. מדובר בשחקנים המוכשרים ביותר ששיחקו אי פעם בליגה השנייה, והיה ברור שלאשדוד יש הזדמנות אחת לנצל את הכישרון שלהם לחזור לליגה הבכירה, כי לא הייתה הזדמנות שנייה. במילים אחרות, אותם צעירים היו מקבלים את השחרור מג'קי בן זקן בעונה הבאה, לשחק בקבוצות הבכירות בארץ, כי הבמה המתאימה להם היא הליגה הראשונה, לכל הפחות. חלקם יכולים כבר עכשיו לשחק באירופה. למרבה השמחה, הצעירים המוכשרים הללו ישחקו בעונה הבאה בליגה הבכירה עם המדים של מ.ס. אשדוד.

אין לי ספק שבתהליך נכון שהחל כאן, עם מאמן מקומי מוכשר מאוד (רוני אוואט), מדיניות של מועדון ברורה וחד משמעית להמשיך ולהתבסס על שחקני הבית של המועדון, יחד עם חיזוק נקודתי של 4-5 שחקנים איכותיים ביותר, אשדוד תתקע יתד בליגת העל. שם מקומה, והיא שיחקה במשך 14 שנה ברציפות, מאז האיחוד, בליגה הראשונה. הייתה מעידה אחת, אבל היא לא תחזור, לפחות לא בשנים הקרובות.

יתרה מכך, אשדוד יכולה תוך שלוש שנים לזכות באחד הכרטיסים לאירופה. לא מדובר בחלום בלתי אפשרי למימוש, מאחר ויש כאן בסיס מדהים, ועם חיזוק נכון וקבלת החלטות נכונה, אשדוד יכולה להפוך לאחת הקבוצות הטובות בארץ.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך