פועלת ייצור חלתה בנזלת כרונית שנגרמה מריחות הבושם במפעל

"כשאני נכנסת לסופר פארם ולניו פארם אני סובלת מקוצר נשימה, גירויים ועקצוצים" כך העידה בת 60 מאשדוד שחלתה בנזלת כרונית כתוצאה מחשיפה לניחוחות בשמים במפעל הקוסמטיקה באשדוד בו עבדה.
פועלת ייצור חלתה בנזלת כרונית שנגרמה מריחות הבושם במפעל

המוסד לביטוח לאומי נאלץ להכיר בנזלת הכרונית ממנה סובלת ל' כבמחלת מקצוע, בעקבות תביעה שהגישה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע באמצעות בא כוחה עו"ד דותן לינדנברג.

מכתב התביעה עולה כי ל' בת 60, עבדה משך שלוש שנים במפעל הקוסמטיקה "אל ארמן ייצור תמרוקים בע"מ" יחד עם עשרות עובדות. האולם לא היה ממוזג ולא הותקנו בו מאווררים. עבודתה כללה מילוי בקבוקי שמפו, מרכך שיער, מוצרי פילינג וקרמים באמצעות ברז מיוחד.
בחודש מאי לפני 4 שנים במהלך עבודתה חשה התקף נשימתי ורופא תעסוקתי קבע כי אינה יכולה להיות חשופה לריחות להם היא רגישה. העובדת העידה כי הריח באולם המילוי היה נורא חזק וכתוצאה מכך סבלה מנפיחות וגירוי. ככל שעבר הזמן מצבה הרפואי הדרדר והיא החלה לסבול מצפצופים בנשימה והחלה לקבל טיפולי אינהלציה. בהמשך נאלצה לקחת חופשת מחלה וכשמצבה השתפר חזרה לעבודה ולאחר תקופה קצרה שבו כל התסמינים.

ל' הגישה באמצעות עו"ד דותן לינדנברג, תביעה כנגד הביטוח הלאומי שביקש בכתב ההגנה לדחות התביעה על הסף. הביטוח הלאומי טען להגנתו כי ל' לא נחשפה במהלך עבודתה לחומרים כימיים אשר גרמו למחלתה בדרכי הנשימה. הם הוסיפו כי רופא של הביטוח לאומי קבע כי אין בסיס רפואי לקביעה כי ליקוייה נובעים מפגיעה בעבודה או מחשיפה לחומרים כימיים בעבודה וכי לא הוכח קשר סיבתי בין מחלתה לבין עבודתה או תנאי עבודתה. לטענתו מחלתה התפתחה על רקע מצב תחלואתי טבעי שאינו קשור לתנאי עבודתה וכי אין מדובר באירוע תאונתי ולא באירועים תאונתיים זעירים תוך כדי ועקב עבודתה אשר הביאו למחלתה בדרכי הנשימה.

לבקשת בא כוחה עורך דין דותן לינדנברג , בית הדין מינה מומחה מטעם בית המשפט שקבע כי התביעה מוצדקת. ד"ר יבגני לייקין, מומחה לרפואה תעסוקתית שמינה בית הדין קבע כי ל' סובלת מנזלת כרונית על רקע רגישות מוכחת לחומרי ניחוח ותרכובת כרום הנמצאים במגוון רחב של מוצרי קוסמטיקה. לדבריו קיימת סבירות מעל 50% לכך שעבודתה של התובעת במפעל למוצרי קוסמטיקה גרמה להחמרה של מחלת נזלת הכרונית שהיתה קיימת אצלה קודם לכן. המומחה הוסיף כי מדובר בפגיעות זעירות כך שכל אחת מהן הסבה לה נזק זעיר עד שבהצטברות הנזקים הללו, זה על גבי זה, גרמה לליקוים"

בעקבות חוות דעתו של המומחה הביטוח הלאומי שינה את עמדתו והכיר בכך שהנזלת הכרונית נגרמה כתוצאה מעבודתה. השופט יוסף יוספי נתן תוקף של פסק דין להסכמת הביטוח הלאומי ובעקבות כך היא תתייצב לוועדה רפואית שתקבע את שיעור הנכות ושיעור הפיצוי המגיעים לה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך