ההיסטוריה חוזרת: מנחם בגין מנצח באשדוד

מבדיקה שביצע אתר יד2, עולה כי הדירות שנמכרו ברחוב מנחם בגין הן היקרות באשדוד, לעומת שאר הרחובות הנושאים את שמותיהם של ראשי ממשלת ישראל

לקראת הבחירות הקרבות לכנסת ה-20 שיתקיימו בעוד 8 ימים, מדד הנדל"ן של יד2 החליט לבחון את העסקאות שבוצעו בשנת 2014, במסגרתן נרכשו דירות הממוקמות ברחובות הנושאים את שמותיהם של ראשי ממשלת ישראל בכל רחבי הארץ, מאז ועד היום.

מהסקירה עולה, כי באשדוד ברחוב מנחם בגין בוצעו העסקאות היקרות ביותר, והוא "ניצח" את שאר הרחובות על שמם של ראשי ממשלת ישראל שעברו לעולם שכולו טוב. מדובר בניצחון חד משמעי, מאחר וכל חמש הדירות היקרות בעיר הנמל, ברחובות ע"ש ראשי הממשלה, מצויות ברחוב מנחם בגין. זאת ועוד, אחת הדירות נמכרה במחיר של 2.6 מיליון שקל ומצויה במקום הרביעי בממוצע כרחוב הכי יקר בארץ הקרוי על שם מנחם בגין.

ברמה הארצית, מסתבר כי ברחוב לוי אשכול ברחבי הארץ בוצעו העסקאות היקרות ביותר כשמחיר דירה בממוצע עומד על 1.784 מיליון שקל. בסך הכל בשנה החולפת בוצעו ברחוב לוי אשכול ברחבי הארץ 88 עסקאות נדל"ן כש-30 מהן בוצעו בתל אביב, ביניהן גם 5 העסקאות היקרות ביותר שנעשו בכלל הרחובות על שם ראשי ממשלה מהעבר.

העסקה היקרה ביותר נרשמה ברחוב לוי אשכול בתל אביב במסגרתה נמכרה דירת 4.5 חדרים במחיר של 5 מיליון שקל. לעומת זאת העסקה הנמוכה ביותר שבוצעה ברחוב על שם לוי אשכול, ראש הממשלה ה- 3, נרשמה בנצרת עילית שם נמכרה דירת 3 חדרים במחיר של 415 אלף שקל.

אחרי לוי אשכול מדורגת האישה הראשונה שעמדה בראשות הממשלה, גולדה מאיר. מהנתונים שפורסמו עולה, כי מחיר דירה בממוצע ברחוב גולדה מאיר ברחבי הארץ עומד על 1.64 מיליון שקל.
מבין 76 העסקאות שבוצעו ברחוב גולדה מאיר ברחבי הארץ, בהוד השרון נרשמה העסקה היקרה ביותר במסגרתה נמכרה דירת 6 חדרים במחיר של 3.75 מיליון שקל.

במקום השלישי מדורג ראש ממשלה נוסף ממפלגת העבודה. על פי הנתונים שפורסמו בממוצע מחיר דירה ברחוב יצחק רבין ברחבי הארץ עומד על 1.461 מיליון שקל. 88 העסקאות שבוצעו ברחוב זה מפוזרות בערים שונות כשהבולטות מבניהן הן בית שאן, חדרה, קדימה צורן וקריית אונו. העסקה הזולה ביותר שנרשמה ברחוב יצחק רבין נעשתה בעפולה במסגרתה נמכרה דירת 3 חדרים במחיר של 400 אלף שקל.
מיד אחרי רבין מדורג מנחם בגין כשמחיר דירה בממוצע ברחוב זה ברחבי הארץ עומד על 1.441 מיליון שקל. בסך הכל בשנה החולפת בוצעו ברחוב מנחם בגין 106 עסקאות נדל"ן כש-3 מהן, אשר בוצעו בתל אביב, מדורגות ברשימת 10 העסקאות היקרות ביותר שבוצעו ברחובות על שם ראשי ממשלה מהעבר. העסקה היקרה ביותר ברחוב זה נרשמה בתל אביב במסגרתה נמכרה דירה בת 5 חדרים בקומה 3 במחיר של 4.17 מיליון שקל.

 

במקום החמישי מדורג ראש הממשלה הראשון, דוד בן גוריון. מחיר דירה בממוצע ברחוב הקרוי על שמו ברחבי הארץ עומד על 1.32 מיליון שקל. העסקה היקרה ביותר ברחוב זה, שגם מדורגת ברשימת 10 העסקאות היקרות ביותר שבוצעו ברחובות על שם ראשי ממשלה מהעבר, הייתה ברעננה שם נמכרה דירת 7 חדרים בקומה 5 במחיר של 4.5 מיליון שקל. אחריה מדורגת עסקה שבוצעה ברחוב בן גוריון בפתח תקווה במסגרתה נמכרה דירת 6 חדרים בקומה ראשונה במחיר של 3.925 מיליון שקל. בסך הכל במהלך שנת 2014 בוצעו ברחוב דוד בן גוריון ברחבי הארץ 169 עסקאות נדל"ן, מה שממקם אותו כרחוב הפופולארי ביותר.

"למעשה מדד יד2 מחלץ את הנתונים מהרשויות, מרשויות המס והלמ"ס, ומנגיש אותם לציבור המשתמשים באופן בהיר, ברור וקריא על גבי מפות וטבלאות, כך שמי שמבקש לרכוש דירה, למכור, לשכור או להשכיר יכול לבצע בדיקה השוואתית של המחירים באותו אזור, של התשואות וכן להשיג מידע על השכנים כמו למשל בני כמה הם, מצב משפחתי, רמת ההשכלה ועוד. בנוסף במדד ניתן למצוא גם נתוני רמת זיהום אויר הנלקחים מהבריזומטר ", מציין יבין גיל מור, מנכ"ל אתר יד2 וממשיך "וזה לא הכל. "מלבד נתונים על סביבת המגורים והשכנים מדד יד2 מרכז גם טיפים וחוות דעת על האזור שנכתבו על ידי אנשים המתגוררים במקום".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך