עו"ד צחי אבו: "להקים שובר גלים באשדוד"

בהצעה לסדר היום של מועצת העיר שהגיש יו"ר תנועת "כולנו- אשדוד אחת", עו"ד צחי אבו, מוצע כי עיריית אשדוד תקים שוברי גלים מנותקי חוף/מופרדים (דוגמת אלה הקיימים באשקלון, תל אביב וכו'), מול חופי העיר הוותיקים "לידו" ו"מי-עמי", וזאת במטרה לעודד את תיירות הפנים בעיר ולקדם את איכות ואטרקטיביות הבילוי בחופי אשדוד - תוך תרומה לשימורם

חבר מועצת העיר עו"ד צחי אבו שלח היום לראש העיר הצעה לסדר היום בנושא הקמת שוברי גלים מול חוף הים.

"במטרה לעודד את תיירות הפנים בעיר ואת התיירות בכלל ולקדם את איכות ואטרקטיביות הבילוי בחופי אשדוד – תוך תרומה לשימורם", כתב עו"ד אבו והוסיף, "מוצע בזאת כי עיריית אשדוד תחליט על הקמתם של מספר שוברי גלים מופרדים, המקבילים לקו החוף, בדומה לשוברי גלים שהוקמו במספר חופים לאורך חוף ימה של ישראל (כגון אשקלון, תל אביב וכד'), אנו מציעים לבחון הקמתם של שוברי גלים מנותקים ומופרדים גם מול חופי אשדוד. המיקום המוצע הנו חוף לידו ו/או מי-עמי, הנמצאים בסמוך לשכונות הוותיקות – וזאת על מנת להרים את דגלם של חופים אלה בשנית.

עוד מוסיף חבר המועצה אבו שמהלך כזה ישיג 2 מטרות עיקריות: ישפר את איכות הבילוי של אלפי האנשים הבאים לנפוש לאורך חופי אשדוד במהלך עונות הרחצה, ויצור רצף של שוברי גלים מופרדים, המקבילים לקו החוף, ימנע בצורה חלקית, את הסעת החול החופי אל לב ים. שובר גלים מסוג זה עשוי לכלוא את מעט החול המגיע עם זרמי הים, בקרבת החוף.

ובמצב זה ייווצרו כיסי חול קטנים (כלומר – חופי רחצה חוליים). זהו מהלך המוכר בספרות המקצועית כדבר התורם לשימורם של חופים הנמצאים מצפון למרינות קיימות.
הצעה זו תועלה לדיון בישיבת מועצת העיר הקרובה שתתקיים ביום רביעי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך