מזעזע: כך פעל האנס והרוצח הסדרתי באזור אשדוד

"לא מאמינה שחייתי עם רוצח שנתיים, הוא היה עובד באשדוד". אמרה אשתו של החשוד ברצח ואונס, שע"פ כל הערכות פעל באזור אשדוד לפחות באחד ממקרי הרצח
מזעזע: כך פעל האנס והרוצח הסדרתי באזור אשדוד

פיודור בייז'נרי, החשוד ברצח של ארבע נשים וכן בשורת עבירות אונס, ועצור כ-40 ימים, קשר את עצמו לשתי זירות רצח – כך אמר היום (רביעי) גורם במשטרה. לדבריו, העובדה כי בייז'נרי העובד בהנחת צינורות גז ברחבי הארץ אפשרה לו לבצע את מעשי הרצח במקומות שונים בישראל.

בשתי זירות נוספות נמצאו אותם המאפיינים של דפוס הפעולה שלו, ולכן במשטרה סבורים כי הוא זה שביצע את מעשי הרצח בזירות, הוסיף הגורם. "אנחנו מבצעים שורת פעולות באשר לאפשרות כי הוא תקף מינית נשים נוספות", אמר. במשטרה מניחים כי חלק מהנשים שנפלו קורבן למעשיו מגיעות ממדינות ברית המועצות לשעבר, ושחלקן שוהות באופן בלתי חוקי בישראל. "אנחנו קוראים לאותן נשים לא לחשוש ולהגיע להתלונן על מעשיו", מסר הגורם.

במשטרה סבורים כי כבר בימים הקרובים יגובש כתב האישום לגבי שני מעשי הרצח, וכרגע מבצעת המשטרה מאמצים חקירתיים קדחתניים כדי לבסס ראיות נגד החשוד בעבירות של שני מקרי הרצח הנוספים. עיקר המאמץ המשטרתי מופעל על מקרה הרצח בגוש דן, שם ממצאי הזירה קשים במיוחד ולכן עלתה בעיייתיות במציאת ראיות פורנזיות שיקשרו את החשוד אליה.

מקרה הרצח הראשון שהמשטרה חוקרת ביחס לבייז'נרי אירע בשנת 2013. לפי הגורם במשטרה, הקורבן, תושבת אזור חיפה, הזמינה אותו אליה כדי שיתקן לה דבר מה בביתה. גילוי גופתה לא העלה חשד כי היא נרצחה ולכן היא הובאה לקבורה. רק לאחר שהפרשה נחשפה לחוקרי המשטרה הוחלט לפתוח את קברה. בבדיקות שנעשו לגופתה התברר כי היא קורבן לרצח. קודם לכן מצאו החוקרים בדירה דגימות ד-נ-א של החשוד וכן ממצאים נוספים שקשרו אותו למעשה. בחקירתו קשר עצמו לזירה אך הכחיש כי רצח את האישה.

בניסיון לבנות את הפרופיל האישיותי של החשוד, התברר כי בייז'נרי, בן 26, עלה לארץ לפני כארבע שנים עם בת זוג יהודייה וילדם. זמן קצר לאחר עלייתם לארץ הם התגרשו והילד הוחזר למולדובה, שם הוא גדל בבית הסבא והסבתא. פרק זמן לאחר מכן הוא הכיר אישה ישראלית, שהפכה לבת זוגו. לפני כחצי שנה נולד להם ילד משותף. הגורם מסר כי חברים ובני משפחה סיפרו כי בייז'נרי היה חמום מוח, אך הם התקשו להאמין שהוא מעורב במעשי רצח כה אכזריים.

"אנחנו יודעים שהוא עבד בחברת תשתיות שנתנה שירותים למפעלים ועסקים ומהבדיקות שערכנו, בזמני מקרי הרצח הוא היה במסגרת העבודה באותם אזורים באשדוד ובתל אביב", הוסיף הגורם. "העובדה שהוא הסתובב ברחבי הארץ במסגרת עבודתו אפשרה לו לבצע את המעשים על פני שטח גדול. לא היה מכנה משותף בכל הקשור לאיתור הקורבנות. הוא נתקל בהן בסיטואציות שונות".

עו"ד ליאור רונן, המייצג את ביינז'רי, אמר בריאיון לוואלה כי מרשו מכחיש כל קשר לחשדות נגדו. "חד וחלק אני אומר – מדובר בעבירת מין אחת בלבד באזור הצפון, זה מה שמיוחס לו. כל מה ששומעים עכשיו שיש ד-נ-א אני לא מכיר". לדבריו, הוא עצור 46 יום, "כמעט בלי זכויות, אין לו אוכל חם ברוב המקרים, סגור בתא קטן, חקירות של שעות ארוכות, מבודד לחלוטין, בלי משפחה, בלי טלפונים. איך אפשר להחליט בשלב הזה? לא אומרים לו מה יש להם נגדו כי 'זה סודי'".

הסנגור הוסיף כי "הראיות שקושרות אותו לא אומרות דבר, זה כמו שאתה תזרוק בדל סיגריה עם ד-נ-א שלך במקום מסוים, וכמה ימים לאחר מכן יהיה שם רצח, והראיה הזו קושרת אותך. אם באמת היו ממצאים חד-משמעיים של ד-נ-א, המשטרה הייתה צריכה את עזרת הציבור? אם כן הם היו ניגשים להצהרת תובע כבר לפני 30-20 יום".
753018_I

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך