הרב הראשי לאשדוד חיים פינטו הגיש בקשת חנינה לבנו

הרב יאשיהו הגיש לפני יותר משבוע בקשה לחנינה מנשיא המדינה, כעת מצטרף לבקשה גם אביו שמכהן כרבה הראשי לעיר אשדוד, בפנים, שלושת הנימוקים של הרב פינטו לבקשת החנינה

לפני יותר משבוע פרסמנו כאן את הגשת בקשת החנינה של הרב פינטו מנשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, והיום הרב פינטו מסביר למה החנינה מוצדקת, בתחילת טענותיו מסביר הרב פינטו כי בשל מצבי הרפואי ובשל מצבם הנפשי של אשתי ובני ראוי לקבל חנינה לנשיא ראובן ריבלין. ואתמול נחשפו שאר הנימוקים שפירט במכתב ששלח לנשיא.

הרב פינטו ציין במכתבו שלוש סיבות לשחרור. הראשונה – במשך למעלה משני עשורים הוא מבצע מעשי חסד רבים בעיקר במוסדותיו 'שובה ישראל'. גם פרקליטיו הציגו את ההסבר הזה וטענו כי הרב עסק בעזרה לזולת ובתרומות רבות לאורך שנים. הנימוק השני נוגע למצבו הרפואי של הרב שחולה בסרטן. לטענתו מאז נכנס לכלא הוא לא יכול לקיים את הטיפולים להם הוא נדרש ולכן מצבו הידרדר. טיעון שלישי נוגע למצבם הנפשי של בנו ושל אשתו. רעייתו של פינטו, שניסתה בעבר להתאבד, ניסתה לשים קץ לחייה פעם נוספת מאז שהוא החל לרצות את מאסרו.

אלא שישנו נתון נוסף ומעניין והוא בקשת חנינה נוספת מנשיא המדינה בנוגע לישיבתו בכלא של הרב יאשיהו פינטו, על ידי לא פחות מאשר רבה הראשי של העיר אשדוד והעיר קריית מלאכי ואביו של הרב יאשיהו, הלו הוא הרב חיים שמעון פינטו. עובדה שמחזקת את האופציה לשחררו, כיוון שבקשת חנינה של דמות רבנית רשמית מהווה שיקול דעת נוסף בבית הנשיא ובמשרד המשפטים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך