הרב פינטו הורה: 10,000 סלי מזון חולקו למשפחות נזקקות ערב חג הפסח

מראה כזה מרגש לא רואים כל יום – מאות מתנדבים הגיעו בשבוע החולף מידי יום לרחבת ישיבת "שובה ישראל" ברובע י"ב, ועמלו במשך שעות ארוכות על אריזת סלי מזון עשירים ומכובדים, שחולקו ערב ליל הסדר ל-10,000 משפחות קשות יום ברחבי הארץ. רבי יואל פינטו בן ה-16, בנו של הרב יאשיהו פינטו, הוביל את החלוקה ואמר למתנדבים הרבים: "אתם עושים דבר מדהים, אין כמו לשמח את עם ישראל ערב ליל הסדר"
רבנים
צילום: לירון מולדובן

במוצ"ש האחרון הגעתי לרחבת ישיבת "שובה ישראל" ברובע י"ב ונדהמתי לראות את אשדוד היפה. מתנדבים רבים התאספו ועמלו בחדוות יצירה ובחיוך גדול באריזת אלפי סלי מזון בקצב בלתי רגיל. זה היה סרט נע ממש כמו נמל אשדוד… על מסוע מיוחד שהוקם כמה ימים לפני כן הניחו מוצרים רבים, ארגז ריק יצא לדרך מצד אחד והמתנדבים העמיסו בו מכל טוב, עד שהגיע לקצה השני של המסוע שהארגז מלא לגמרי. המתנדבים סגרו את הארגזים כמו שצריך, ומלגזות סידרו אותם לקראת הגעתן של המשאיות.

העשייה הרבה שמתרחשת מידי שנה, הפכה השנה למשמעותית הרבה יותר מאחר והרב יאשיהו פינטו שוהה בבית האסורים, ולמרות זאת הורה לחסידיו להגביר את הפעילות, כדי שיהיה ניתן לשמח כמה שיותר משפחות קשות יום ערב ליל הסדר. חסידיו של הרב הם ראי של העיר אשדוד. ניתן לראות חילונים, דתיים וחרדים מכל הגילאים – ילדים, בני נוער ומבוגרים – כולם סייעו במלאכת הקודש. בעבודה מאומצת הם ארזו חבילות של מוצרי מזון לחג הפסח. כולם כואבים את כאבו של הרב פינטו, ועבורם מדובר בתמריץ הטוב ביותר לעבודה: "להוכיח שאיש לא יעצור את החסד הזה".

במוצ"ש הפעילים קיבלו חיזוק משמעותי נוסף במהלך עבודתם, כאשר יואל פינטו, בנו בן ה-16 של הרב, המכונה בפי החסידים "רבי יואל", הגיע כדי לעקוב מקרוב אחר הפעילות. מדובר בהופעה הפומבית הראשונה של פינטו הצעיר מאז כניסתו של אביו לכלא. רבי יואל התקבל על ידי החסידים באהדה גדולה כמו אדמו"ר או רב נחשב. כל אחד מהם ניגש אליו, לוחץ את ידו ומנשק אותה. רק בסוף השבוע חזר יואל מנסיעה קצרה לארצות הברית, שם הוא סייע בגיוס כספים מאילי הון ועשירי הקהילה לצורך חלוקת המזון לנזקקים. "זה פרויקט שמוערך בשמונה עד תשעה מיליון שקל", הסביר מנחם פינטו, אחיו של הרב. "96% ממנו כבר שולם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך