סוער בנמל אשדוד: העובדים נגד הוועד

למעלה מ- 200 עובדים במחלקת הציוד המכני בנמל אשדוד טוענים כי לא דאגו להם לרשת ביטחון מספקת במסגרת הרפורמה המתוכננת בנמל, וכי בכוונתם לפנות להסתדרות בבקשה לפרק את הוועד
ספינות עוגנות בנמל

סוער בנמל אשדוד: עובדי הנמל לא מרוצים מהסכם הרפורמה שחתם ועד עובדי הנמל עם הממשלה. והיום נודע כי יותר מ-200 עובדים במחלקת הציוד המכני חתמו אתמול (ב') על עצומה שכותרתה "אי-אמון בוועד". לטענתם, רשת הביטחון שהובטחה להם היא "פיקטיבית", והוועד לא דאג להם להגנה מפני פיטורים. אי לכך העובדים מתכוונים לפנות להסתדרות בבקשה לפירוק הוועד וליציאה לבחירות חדשות.

כזכור, בינואר האחרון חתמו הסתדרות העובדים, ועד עובדי נמל אשדוד ומשרדי האוצר והתחבורה על הסדר רפורמה ראשון מסוגו, שנועד לאפשר לנמל להתחרות בנמל הפרטי החדש הנבנה בצמוד אליו ועתיד להתחיל לפעול ב-2021. בין היתר התחייבו העובדים שלא להשבית יותר את פעילות הנמל בגין בניית הנמל החדש, ובתמורה יקבלו רשת ביטחון ל-10 שנים. לפי הרפורמה, אם יתברר כי תחזית המדינה לגבי תנועת המכולות אינה עומדת בציפיות ופעילות הנמל נפגעת עקב כך, יקבלו העובדים 70% משכר הפרמיה שלהם לתקופה של עד 10 שנים.

עוד סוכם כי מחלקת הים בנמל, המונה היום 95 עובדים ומפקחת בין היתר על כניסת כלי שיט לנמל ויציאתם ממנו, תעבור במלואה לחברת נמלי ישראל (חנ"י) הממשלתית. הוצאת המחלקה החלישה את כוחם של העובדים באופן משמעותי.במעמד החתימה שיבח שר התחבורה ישראל כ"ץ את ועד העובדים ואמר כי "הוועדים לא באו וסחטו אותנו. לא דרשו דרישות תמורת הסכמה. הם רק אמרו שהם רוצים תחרות הוגנת. מאותו רגע אני לצידם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך