משלחת רשמית מהעיר מבסין ביקרה באשדוד

אתמול ביקרה באשדוד משלחת רשמית מהעיר נינגבו בסין, כדי לקדם חילופי ידע בנושאי פיתוח אורבני ושיתופי ידע מקצועיים בנושאים כלליים בינם לאשדוד. את המשלחת קיבלו אדר' דורון חזן, מ"מ מהנדס העיר וצוות משרדו וגב' אריאלה רוזנטל, מנהלת מחלקת קשרי חוץ. נינגבו נמנית על 15 הערים הגדולות בסין הנהנות מניהול עצמאי ופעילותה הכלכלית נאמדת בעשרות מיליארדי דולרים בשנה. אשדוד, עיר נמל תעשייה ותיירות, מזכירה את נינגבו ומתאימה לתכניות הכלכליות של הסינים. האם הונחה תשתית לשיתופי פעולה עתידיים?
משלחת רשמית מהעיר מבסין ביקרה באשדוד

נינגבו, מערי הנמל החשובות והעתיקות בסין, מבקשת לקדם יחסי עבודה עם ערים בעולם ובחרה באשדוד כדי ללמוד על נושאים הקשורים בפיתוח אורבני ובחילופי ידע מקצועיים, עליהם תיבנה תשתית ליחסי עבודה עתידיים. העיר המונה כ-5,000,000 נפש, ממוקמת בצפון מחוז ג'ג'יאנג, מדרום למפרץ הנגזו, ופונה לים סין המזרחי. העיר נמנית בין 15 הערים המובילות בסין, הנהנות ממעמד תת-פרובינציה, מעמד המקנה לה מידה רבה של עצמאות כלכלית.

באשדוד רואים חשיבות בהתעניינות שמגלה נינגבו בתוכניות העיר, בנושאי הפיתוח האורבני ובעצם היות אשדוד עיר נמל באמצעותה מתקיימת מערכת ענפה של קשרי סחר עם העולם. המשלחת אשר הגיעה לאשדוד נפגשה אתמול עם מ"מ מהנדס העיר אדר' דורון חזן ושמעה ממנו סקירה על תכניות הפיתוח של אשדוד. חזן הציג בפניהם את תכניות העיר בנושאים הנדסיים המתקשרים לתוכנית הפיתוח האורבנית של העיר ובהם תמ"א 38, פינוי-בינוי והתחדשות עירונית תוך שהוא מציג את השינויים הארגוניים הנערכים במינהל ההנדסה וההתאמה לחזון העירוני.

לבד מהמהנדס, השתתפו מנהלי מחלקות במינהל ההנדסה אשר הציגו את תחום אחריותם והנושאים אותם הם מקדמים במסגרת מינהל ההנדסה והתכניות העירוניות. הדברים עולים בקנה אחד עם הרצון שגילו חברי המשלחת בחילופי ידע ובבניית התשתית להמשך שיתופי הפעולה בעתיד.

לאחר המפגש שהוגדר כישיבת עבודה, יצאו ששת חברי המשלחת לסיור הכרות ברחבי העיר. על אף שנינגבו גדולה בהרבה מאשדוד, התרשמו החברים מיופיה של העיר ומהמבנה האורבני, מחופי הים ומהחלוקה הרובעית ובכלל מתכנית האב של אשדוד כפי שהיא מבוטאת בשטח. לסיום, סגן ראש עיריית נינגבו מר וו'אנג רנזהו (Wang Renzhou), הודה לגב' אריאלה רוזנטל על האירוח הלבבי ועל תכנית הביקור האפקטיבית והבטיח לעמוד בקשר ולעדכן על קידום היחסים בין הערים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך