אלופות המדינה בכדורסל נשים מכבי בן אשדוד

קבלו אתה אלופת המדינה בכדורסל נשים, בפעם השלישית ברציפות ובפעם הרביעית בסך הכל, מכבי בן אשדוד. בניצחון הירואי, לאחר פיגור עד הרבע השלישי גברו בנות אשדוד במשחק מספר 5 על מכבי רמת חן 72:78 וזכו באליפות ובדאבל!! היו"ר טאלי קריאף פרצה בבכי והקהל שר לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי שנכח כהרגלו במשחקים אלה בקבוצות מאשדוד: "אירופה אירופה". שי דורון: אחת הזכיות המתוקות שלי"
קבוצת הנשים בכדורסל אלופת המדינה

צריך היה לראות את טלי קריאף היו"ר הבלתי נלאית של מכבי בן אשדוד. לראות את פרץ הדמעות שלה, שהיו שמעות של אושר. איזו עונה קשה עברה של הקבוצה שלה מכבי בן אשדוד, אבל בסוף היא הווינרית הגדולה של העונה, עם זכייה בדאבל. בשני היא הוסיפה לגביע המדינה את תואר אלופת המדינה בכדורסל לאחר ניצחון במשחק החמישי על מכבי רמת חן 78:72, כשעד אמצע הרבע השלישי היא בפיגור!! בחלק מהמשחק ב-14 נקודות הפרש!! הקהל של אשדוד צעק בסיום לד"ר יחיאל לסרי ראש העיר, שמגיע בקביעות למשחקים האלה : "אירופה אירופה".

הפתיחה הייתה סגולה כהה, כשגרדנר ותורנטון הוליכו את רמת חן/בליך ל-0:5, כשאשדוד מייצרת נקודות ראשונות רק לאחר שתיים וחצי דקות. המארחת המשיכה להגדיל את היתרון בדרך ל-2:9 ואשדוד, שידועה ביכולת הקליעה שלה, פשוט לא תפקדה בהתקפה. גרדנר, עם עוד מבצע אישי מצוין, קבעה 10:18 וכשגם נעמה שפיר פוגעת מחוץ לקשת, וגרדנר חותמת בשלשת קלאץ' על הבאזר, רמת חן סיימה רבע חלומי ביתרון 14:26.
המגמה הסגולה נמשכה ברבע השני, כשגם הופקינס נכנסה לעניינים ותורנטון דייקה מכל טווח. חמש דקות להפסקה השחקניות של שירה העליון עלו ליתרון שיא בן 14 נקודות, 24:38. מדהים. השחקניות של עדן ענבר סירבו לוותר ובעזרת פלאיסאנס ושי דורון נגסו מעט בהפרש, ורמת חן ירדה להפסקה ביתרון 33:43.

הזכייה הכי מתוקה שלה. שי דורון (צילום: עודד קרני. באדיבות מנהלת ליגת העל)
הזכייה הכי מתוקה שלה. שי דורון (צילום: עודד קרני. באדיבות מנהלת ליגת העל)

האורחת הייתה זו שנתנה את הטון בפתיחת המחצית השנייה ונראתה אחרת לחלוטין. אלישיה קלארק וטנישה רייט נכנסו לזון, השלימו ריצת 0:8 ופתאום אשדוד רק במינוס 2, 43:41. רמת חן נאבקה כדי לשמור על היתרון והופקינס בסל נהדר מחצי מרחק יחד עם שתי קליעות עונשין של תורנטון החזירו לפלוס 7, 44:51. כאן שוב הגיעה ריצה צהובה ושלשה ענקית של רייט קבעה יתרון ראשון לאשדוד, 51:53, אבל סל ועבירה של שפיר חתמו את הרבע ביתרון מינימלי של רמת חן, 53:54.

aaaa
ברבע האחרון הפסקנו לספור את כמות הפעמים שהיתרון החליף צד. נעמה שפיר להטה במאני טיים והעלתה את רמת חן ל-57:60, אבל שלשה של פלאיסאנס קבעה שוויון 60:60, 6 דקות לסיום, וההמונים בזיסמן החסירו פעימה. הגנה נהדרת של אשדוד לא אפשרה לרמת חן להגיע למצבי זריקה בשתי התקפות רצופות. חטיפה נהדרת ונקודות של רייט פלוס שתיים מדויקות מהקו של ברקסטון קבעו 66:69 לאשדוד, דקה ורבע לסיום.
גרדנר איבדה כדור קריטי ומנגד שי דורון ניפקה סל ענק 49 שניות לסיום ושחררה שאגת ניצחון אדירה. מזה רמת חן כבר לא הצליחה לחזור, ולשירה העליון, שהייתה קרובה כל כך לצלחת, לא נותר אלא לתפוס את הראש בזמן שקבוצתה נותרה רק עם המחמאות.
את האירוע כיבדו בנוכחותם יו"ר איגוד הכדורסל, עמירם הלוי, יו"ר המועצה הלאומית העליונה לספורט, עודד טירה, יגאל כרמי, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעל ארד, חברת הנהלת הוועד האולימפי בישראל, וראשי הערים המתמודדות –  ד"ר יחיאל לסרי – אשדוד וישראל זינגר -רמת גן.
אלישיה קלארק הוכתרה לשחקנית העונה ושירה העליון למאמנת העונה.
קפטנית מכבי בן אוצר השקעות אשדוד, שי דורון: "המשחק היה בול כמו העונה שלנו? התחיל קשה ונגמר מתוק. התחברנו ונשארנו ביחד גם כשזה נראה רע וזה אחת הזכיות המתוקות שלי".
למכבי בן אוצר השקעות אשדוד: דורון 16, רייט 15, ברקסטון (10 ריב') ופלאיסאנס 14 כ"א, קלארק (10 ריב') 12, לויצקי 4, בן נון 3.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך