בשורה ענקית: 15 אלף יחידות דיור חדשות ב"רובע הנחל" החדש

בעיריית אשדוד החלו לקדם מול הוועדה הארצית לתכנון ובנייה מהלך של הקמת רובע חדש סמוך לכניסה הצפונית לעיר, תחת השם "רובע הנחל". התכנון הוא להקים רובע שיאלכס 15 אלף יחידות דיור, כשחלק גדול מהם יהיו תחת תוכנית "מחיר למשתכן, שיעניקו הטבות מפליגות לזוגות הצעירים. ד"ר לסרי: "זהו מהלך שעשוי לשנות את פני הנדל"ן באשדוד, יחד עם קידום פרויקט ההתחדשות העירונית, שאנו מובילים יחד עם שר השיכון"
בשורה ענקית: 15 אלף יחידות דיור חדשות ב"רובע הנחל" החדש

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, הפתיע בישיבת מעוצת העיר האחרונה, בזמן שהציג תהליך בניית רובע חדש שעתיד להבנות באשדוד, "רובע הנחל", בשטח המשולש החקלאי הסמוך לניר גלים (בכניסה הצפונית לעיר). כזכור, בחודש ינואר האחרון הגיע שר השיכון ח"כ יואב גלנט עם הצוות הבכיר של המשרד לסיור עבודה בעיר, ביחד עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שלאחריה קיימו פגישת עבודה נרחבת.

בסיום הפגישה הודיע השר כי "צוות משרדו ייבחן ויגיש לו היתכנות להסכם גג מיוחד, עם מרכיב משמעותי של התחדשות עירונית. יש לעיר פוטנציאל של 30,000 יחידות דיור, כאשר שני שליש מתוכם במסגרת התחדשות עירונית. לאשדוד יש פוטנציאל להיות עיר מודל בהתחדשות עירונית ונשים אותה במיקוד של נושא זה".

מסיום הישיבה ונכון גם לשבוע זה עובדים צוותי עבודה במרץ רב במטרה לקדם את התוכנית ולהציגה בפני שר השיכון.

בנוסף, בעירייה שוקדים על קידום הקמת "רובע הנחל", וכך אמר ד"ר לסרי בישיבת המועצה: "אשדוד מקדמת בימים אלה חתימה על הסכם גג לבניית אלפי יחידות דיור, הכולל גם דירות בתוכנית מחיר למשתכן בהיקף שעדיין אינו ידוע לנו. אולם, במקביל אנו מקדמים תוכנית באזור הצפוני של המשולש החקלאי של 15,000 יח״ד, מול "דירה להשכיר", שהינה גוף ציבורי מקביל למשרד השיכון ורשות מקרקעי ישראל. לרובע החדש אנו קוראים 'רובע הנחל', ושם מדובר ב-80 אחוז קרקע מדינה, ולכן הוא כולל מסלול של מחיר למשתכן. הדיון ברובע זה לשמחתנו מגיע בקרוב לוותמ"ל (ועדה ארצית לתכנון ובנייה)".

באוגוסט 2014 הוחלט על הקמת הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור, שמטרתה אישור תכניות נרחבות למגורים בלוח זמנים הדוק, כאלמנט אחד בסל של פתרונות המוצעים על ידי הממשלה להתמודדות עם משבר הדיור. הועדה פועלת במתכונת של "תכנית אחת בוועדה אחת", והוקנו לה מרבית הסמכויות של המועצה הארצית. טרם הגשת תכנית מועדפת לדיור לותמ"ל, נדרשת הממשלה או ועדת שרים שמינתה להכריז על קרקע כעל מתחם מועדף לדיור. הכרזה זו תינתן על פי החוק לפי המלצת מנהלת מינהל התכנון. תכנית מועדפת לדיור הינה תכנית החלה בקרקע שעיקרה מקרקעי ישראל, וכוללת לכל הפחות 750 יח"ד. תכנית מועדפת לדיור בישוב מיעוטים יכולה לחול גם על קרקע שאינה מקרקעי ישראל, וכוללת לכל הפחות 500 יח"ד.

תכנית מועדפת לדיור גוברת על כל תכנית אחרת, למעט תמ"א 35. הגופים הרשאים להגיש תכנית מועדפת לדיור הינם הרשות למקרקעי ישראל, משרד הבינוי, החברה הממשלתית לדיור להשכרה, משרד הפנים ביישובי מיעוטים או מי שקיבל הרשאה לכך על פי החוק.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך