בעל העסק הקטן הצליח לנצח את המערכת הגדולה

נגד בעלים של מסעדת בשרים קטנה באשדוד, הוגש כתב אישום בגין ניהול עסק ללא רישיון - הסיבה: חסר אישור כיבוי אש - לאחר שבעל העסק הציג שורה של בעיות אישיות, כולל תיקון הליקויים, העסק המשיך לעבוד כרגיל
בעל העסק הקטן הצליח לנצח את המערכת הגדולה

תושב אשדוד, אשר בבעלותו היה עסק למכירת מאכלי גריל (שווארמה), נדהם לגלות כי הוגש נגדו כתב אישום שעניינו ניהול עסק ללא רישיון. בכתב האישום צוין כי "הנאשם מחזיק בכל האישורים הנדרשים מלבד אישור כיבוי אש ואולם הואיל ומדובר במסעדה שבה יש מטבח פעיל העוסק באש ומתקנים לחימום, יש מסוכנות לעובדי המסעדה ולציבור". הדבר היכה בהפתעה באשדודי, אשר העסק היה למקור פרנסתו היחיד.

על פי גרסת ההגנה, הסיבה לכך שלא הסדיר בעל המסעדה את האישור לכיבוי אש היא בשל סדרת אירועים אישיים, משפחתיים וכלכליים, שפקדו ברצף את בעל המסעדה. כך למשל, נטען באמצעות עורך דינו יניב אהרון, כי בשנת 2014 הוא נפצע בתאונת עבודה, שבגינה אולץ לעבור ניתוח והיה מושבת למשך חצי שנה. באותה התקופה, לא יכול היה לנהל את העסק ולהשיג את האישורים הנדרשים. כמו-כן, קשיים רבים פקדו את בית העסק שהיה פעיל בקיץ 2014 כשפרצה מלחמת "צוק-איתן", אשר השפיעה באופן דרסטי על תפקודה של העיר, ובעיקר על העסקים הקטנים באשדוד. הדבר לא פסח גם על תחום המסעדנות ופגע במחזור ההכנסות של העסק, אך לא רק, אלא גם ביכולתו לנהל את ענייניו של העסק.

לאור הגשת כתב האישום פנה האשדודי למשרד עורכי הדין יניב אהרון, על מנת לייצגו בהליך נגדו. עורך הדין יניב אהרון הצליח להביא למחיקת כתב האישום נגדו ולסגירת התיק, פעל להשלמת האישורים החסרים ולהשגת רישיון העסק, ולאחר מכן הציג בפני המחלקה המשפטית של עיריית אשדוד את כלל האישורים המוכיחים את הנסיבות שבגינן לא יכל להנפיק אישור כיבוי אש. ואכן, הסכימה המחלקה המשפטית של העירייה להביא למחיקת כתב האישום.

עורך הדין יניב אהרון, תושב אשדוד, שימש בעבר כעוזר ראש העיר של עיריית אשדוד, ד"ר יחיאל לסרי. במסגרת פעילותו כעוזר ראש העיר, התמחה עו"ד יניב אהרון בתחומי התכנון והבנייה, נדל"ן, רישוי עסקים וכדומה. וצבר ידע וניסיון רב בתחום המוניציפלי ובתחום הרשויות המקומיות.

עורך דין יניב אהרון: "בכל מקרה ומקרה יש לבחון את הנסיבות המיוחדות המאפיינות את האירוע בגינו הוגש האישום או מתבצעת החקירה. רצוי להתחיל ולטפל בתחומי רישוי העסקים או בנושאי התכנון והבנייה, עוד בשלבים המוקדמים שנודע לבעל העסק/הנכס כי קיים הליקוי ואף להקדים ולהתייעץ עם מומחה בתחום על מנת לפעול נכון ובאופן חוקי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך