ד"ר יחיאל לסרי: "הלן גלבר חייבת להתפטר, היא מסכנת את חיי תושבי אשדוד"

חשיפת עיתון "המגזין" בשבוע החולף סביב בניית בית החולים באשדוד והניסיונות של חברת המועצה הלן גלבר, לעכב את המשך הבנייה, עוררה סערה של ממש - ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, כינס ביום שלישי האחרון מסיבת עיתונאים דרמטית בלשכתו, במהלכה קרא לגלבר להתפטר לאלתר מכהונתה כחברת מועצה, בעקבות הניסיון שלה לעצור את בניית בית החולים בעיר
ד"ר יחיאל לסרי: "הלן גלבר חייבת להתפטר, היא מסכנת את חיי תושבי אשדוד"

דרמה גדולה התחוללה בלשכת ראש העיר ביום שלישי האחרון, בזמן שד"ר יחיאל לסרי, הטיל פצצה לחלל האוויר באומרו כי "הלן גלבר ניסתה לעצור את בניית בית החולים ולפגוע בחיי אדם כאשר היא מונעת ממניעים פוליטיים בלבד". ללא ספק, מדובר בטענות חמורות מאוד בכל קנה מידה אפשרי, כאשר הוא מוכיח זאת ע"י סדרת ראיות, ופצצה נוספת – הקלטה אנונימית של יגאל מזרחי, לשעבר ראש לשכתו של צבי צילקר ומחבריה הקרובים ביותר של גלבר.

בפתח דבריו הסביר ראש העיר את החשיבות של בניית בית החולים בעיר, וסיפר לנוכחים על כך שההתרגשות לקראת פתיחת בית החולים במאי 2017 גדולה מאוד, והזכיר איך בתור ילד היה עובר ליד השלט שהיה מוצב בגבעת יונה, ובו היה כתוב: "כאן יבנה בית חולים…", כשהוא סוגר מעגל מדהים.

ד"ר לסרי עבר לאחר מכן ל"חלק העיקרי" של מסיבת העיתונאים: "הלן גלבר ניסתה לעצור את בניית בית החולים ויצרה לעצמה אליבי שהלך והשתנה מיום ליום, כאשר המטרה שלה היא מניע פוליטי בלבד. היא התחילה עם עבירות בנייה, ועברה למיגון כשאמרה שלא תרשה שבית החולים לא יהיה ממוגן, וביומיים האחרונים היא מצאה משהו חדש – אין מספיק חניות, דבר שמראה על גיחוך ורמה נמוכה, כשניסתה להסתיר את המניעים הפוליטיים ע"י הלבשת מניעים אידיאולוגיים, וניסיון לעצור את בניית בית החולים באיומים".

נחזור מעט אחורה. הכל החל כשהתפרסם המכרז להקמת בית החולים בתקופת שר האוצר שטייניץ (שזכה לקבל ע"כ תעודת יקיר העיר), בהחלטה ההיסטורית הזו פורסם המכרז בפעם הראשונה, כאשר הקרקע ניתנת בחינם ותשלום של 125 מיליון שקל ע"י המדינה, אך אף אחד לא ניגש למכרז. לאחר תקופה קצרה פורסם המכרז השני, קרקע בחינם כאשר הסכום עלה ל-250 מיליון שקל, שוב אף אחד לא ניגש. ראש העיר לא מתייאש וממשיך ללחוץ על ראש הממשלה נתניהו ושר האוצר שטייניץ, ובפעם השלישית מתפרסם מכרז כאשר הפעם הסכום קופץ ל-478 מיליון שקלים, סכום גבוה לכל הדעות המקנה יותר משני שליש מעלות בניית בית החולים, כאמור 'אסותא' זכתה בהקמת הבית חולים, ומתן האישורים החל להתקדם.

לקראת סוף אישור המכרז על הקמת בית החולים, קיבל ראש העיר שיחת טלפון ממשרד האוצר ושם טוענים כי ישנה בעיה בתכנית והיא החניון התת קרקעי שנחשב למוגן ועלויותיו יקרות, כאשר במשרדי האוצר והבריאות אומרים כי לדעתם אין צורך בחניון התת קרקעי, כיוון שהוא מיועד למיגון, ובית החולים ממילא בנוי ברמת הגנה גבוהה יותר מכל בתי החולים בארץ, ושאר החניון יהיה בקומות העליונות, דבר שיחסוך קרוב למאה מיליון שקל לכספי המדינה, ובהמשך שבית החולים יתרחב יבנו את החניון התת קרקעי, ואילו קומות החניון העליונות ישמשו להרחבת המיטות בבית החולים, דבר שהוסכם על פי כל הדעות, דבר שאגב הוסכם ע"י מועצת העיר המיוחדת שהתכנסה בעבר.

ואכן, בניית בית החולים החלה והתקדמה כמתוכנן כשראש העיר וצוות לשכתו מלווים את הבנייה באופן קבוע, כדי להבטיח את פתיחת בית החולים בזמן. אלא שלאחר שנתיים מאז החלה הבנייה, באחת מהפגישות החודשיות של ראש העיר עם צוות ביה"ח אסותא, אומר המנכ"ל שוקי שמר שלפי החישובים שלהם 300 מיתות הם מעט ומאוד, וע"פ כל התחזיות כבר בפתיחת בית החולים הוא יגיע לתפוסה של מאה אחוז, וביקש מראש העיר למצוא דרך לחזור לתכנית המקורית של בניית החניון בקומות התת קרקעיות, ולהכשיר את הכפלת מספר המיתות בביה"ח על ידי קידום בניית הבניין השני של בית החולים. כאשר תוך כדי הדיונים כיצד לפעול, החל מבצע "צוק איתן", שהמחיש את הצורך בבניית חניון תת קרקעי והרחבת המיטות בבית החולים העתידי.

ראש העיר מחליט להוציא פנייה למשרד האוצר וכן לשר הבריאות יעקב ליצמן, בבקשה לבצע את בניית החניון במיידי, כאשר פיקוד העורף מצטרף לבקשת העירייה, בטענה כי זהו חניון המיועד גם לחירום, ואמור לשרת את כוחות הביטחון במקרה של מלחמה, או אירוע רב נפגעים משמעותי, כשבעירייה עושים מאמצים רבים על מנת לאשר זאת, בכך שראש העיר נפגש סביב עניין זה עם שר האוצר משה כחלון, שמבטיח לו כי ינסה לפעול בעניין.

לפני שבועיים הוציא ראש העיר לסרי ומנכ"ל אסותא שמר מכתב לשר הבריאות, בו הוא מבהיר לו כי הצורך במימון הוא למיטות אשפוז נוספות לרווחת תושבי האזור, ומבקש ממנו לקדם את העניין.

מחול השדים של הלן גלבר מתחיל כבר לפני זמן רב, בניסיון לעצור את בניית בית החולים ולעשות הכל ע"מ שבניית בית החולים לא תתבצע במשמרתו של ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אלא שבתקופה האחרונה היא החליטה לעלות שלב נוסף, וכאן מטיל ראש העיר פצצה פוליטית חמורה, כאשר הוא מחליט להשמיע הקלטה בה נשמעת אישיות בכירה הקשורה בקשר חברות בלב ובנפש עם הלן גלבר, שמתקשר למוקד 106 של העיריה באופן אנונימי ומנסה לעצור את הליך הבנייה של בית החולים בדרך מרמה, דבר שנבדק שוב ע"י מהנדס העיר ומפקח המחוז, שהודיעו כי אין שום מניע לעצור את בניית בית החולים, כיוון שהוא ע"פ כל הנהלים הנדרשים.

התרגיל המסריח של יגאל מזרחי
בתאריך 18/3/16 התבצעה השיחה האנונימית הזו שהתבררה כי המתלונן הו לא אחר מיגאל מזרחי, לשעבר ראש לשכתו של צבי צילקר. אנחנו מביאים לפניכם כאן לראשונה בתמלול מלא.
מוקדנית: מוקד עירוני הודיה.
יגאל מזרחי: שלום.
מוקדנית: שלום.
יגאל מזרחי: אני רוצה להגיש תלונה על עבודות ללא היתר בשטח בית החולים באשדוד.
מוקדנית: מה זאת אומרת עבודות ללא היתר.
יגאל מזרחי: תרשמי מה שאני אומר לך, עבודות ללא היתר בשטח בית החולים, הם התחילו שמה עבודות.
מוקדנית: איך קוראים לך, אני רוצה לפתוח לך פנייה.
יגאל מזרחי: תפתחי פנייה והיא אנונימית אני כבר אומר לך.
מוקדנית: אוקי, מה הבעיה.
יגאל מזרחי: הבעיה היא שבית החולים אסותא עושה עבודות פיתוח ללא היתר.
מוקדנית: איך אתה יודע שאין להם היתר, על סמך מה?
יגאל מזרחי: אני יודע, אם אני אומר שאני יודע סימן שאני יודע.
מוקדנית: על סמך מה אתה חושב שאין היתר לבנות בית חולים.
יגאל מזרחי: אם אני אומר לך שאני יודע שאין היתר אז אין היתר. בדקתי.
מוקדנית: מול מי?
יגאל מזרחי: את מוכנה לכתוב מה שאני אומר לך?
מוקדנית: אני רוצה לדעת על סמך מה.
יגאל מזרחי: בדקתי, אני לא אתן לך את כל הפרטים וגם לא אגיד לך את שמי כי התלונה היא אנונימית, אני מבקש להוציא להם צו הפסקת עבודה ואני ביום ראשון ושני אעשה מעקב על זה, אין להם היתר. על עבודות פיתוח אין להם היתר, אז לכן תפתחי פנייה ותעבירי אותה לגורמים הרלוונטיים.
מוקדנית: אוקי אדוני, להתראות ושבת שלום.

השיחה הזו נעשתה ע"י יגאל מזרחי, ראש לשכתו של ראש העיר לשעבר צבי צילקר, שנחשב לחבר טוב וקרוב מאוד להלן גלבר, שמתמיד לשוחח איתה ואף לעשות עימה הליכות באופן קבוע. בסביבתו של ראש העיר אומרים כי "מדובר באדם שמתנהג בפחדנות ע"י כך שאינו מזדהה, ומנסה לפגוע בהקמת בית החולים, כאשר הפעולה החמורה ביותר מתבצעת יומיים לאחר השיחה האמורה, כשמפקח הפיתוח בעיריית אשדוד (שכבר עוד קודם הוסכם כי יעזוב את תפקידו), מוציא מפקחת לעשות את פעולת עצירת הפיתוח של בית החולים, כאשר הגב' גלבר מעודכנת בכל הפרטים עוד קודם, דבר שמצביע על תיאום פנימי בתוך העירייה מתחת לאפם של ראש העיר ומהנדס העיר וללא ידיעתם, בפרוייקט הדגל הנחוץ לקיומה של העיר אשדוד".

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, קרא לגלבר להתפטר לאלתר מכהונתה כחברת מועצה, ואמר "גם אם היא לא תעשה זאת, חשוב שהציבור בעיר ידע ויבוא עימה בחשבון, ההתנהגות זהו היא אחד מרגעי השפל לעיר".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך