רומן זדורוב הוא הרוצח של תאיר ראדה!

ראשית, ברור לי שאני בדעת מיעוט בחברה הישראלית, ויהיו לא מעט כאלה שלא יאהבו את מה שאני הולך לכתוב, אולם באותה נשימה אני תומך נלהב של מערכת המשפט בישראל וסבור שאם בשלוש ערכאות שונות, התקבלה החלטה ברורה (אומנם לא חד משמעית) שרומן זדורוב הוא הרוצח של תאיר ראדה, הרי שעם כל הכבוד לחובבי הקונספרציות למיניהם, צריך להניח את הפרשה בצד ולתת מנוח לנפשם המיוסרת של בני משפחת ראדה, שגם ככה סבלו וסובלים יום-יום, שעה-שעה.
שי תור

באופן כללי אני מתעב קונספרציות, עוד מהימים שניסו להלביש את רצח רבין על אנשי השב"כ, כדי לנסות ולהוביל לזיכויו של הרוצח יגאל עמיר. קונספרציות נולדו מתוך חורים קטנים שנוצרו בעלילה, וגם כאן בפרשת תאיר ראדה היו לא מעט טעויות חמורות של משטרת ישראל בתחילת החקירה. למשל, הזמן עד שזדורוב נעצר, מה שאפשר לו לטשטש כל ראייה אפשרית ולהגיע מוכן לחקירה, זיהום זירת הרצח, מה שלא אפשר למצוא דגימת DNA ראויה של הרוצח, ועוד כמה וכמה טעויות שנתנו גם לי לחשוב כמה וכמה פעמים שאולי זדורוב הוא לא הרוצח.

אולם לאחר שבוחנים את התיק בכללותו, מבינים שאין שום אפשרות אחרת, אלא להצביע על זדורוב כרוצח היחיד של תאיר ראדה. לנסות ולהאשים ילדות בנות 12 ברצח של חברתן, זהו ניסיון שלא ראוי לבחינה אמיתית מהטעם הפשוט – נערה בת 12 הייתה נשברת כבר בחקירה הראשונה ומודה שהיא מעורבת ברצח. אין להן שום יכולת אמיתית להתמודד מול תרגילי חקירה פשוטים, ומעבר לכך אם באמת היה מדובר בקבוצה של נערות, אחת מהן הייתה נשברת במבחן הזמן, לאחר שעברו 10 שנים ממועד הרצח הנתעב. הנערות נחקרו ויצאו זכות כשלג, אך הן הועמדו לתלייה בכיכר העיר על ידי ההמון המשולהב, ועדיין עוברות מסע בלתי נסבל של השפלות, איומים וקללות. אני מצדיע להן על הכוח הנפשי העצום שלהן, על כך שהן עומדות בגבורה מול הגל העכור הזה שעדיין לא פוסק.

לנסות ולהאשים את א.ק. אישה מעורערת בנפשה, זו גם לא חוכמה גדולה מידי. החשודה נחקרה ארוכות, ובמצבה הנפשי ברור שהיא הייתה מספקת הודאה ברורה לחוקרים, אם אכן הייתה מעורבת ברצח. מחר אני לא אתפלא אם מחפשי הכותרות ימצאו קשיש בן 80 שקשור גם הוא לרצח, אבל יטענו כי הוא סנילי ואין לו יכולת לזכור שהוא עשה זאת…

רומן זדורוב סיפק ראיות מוכמנות במהלך החקירה, ובעיקר למדובב בתא המעצר, שרק הרוצח ידע אותן. איש לא דיבר איתו על זה לפני כן, ורק בגלל העובדה הזו, בית המשפט יכל לבסס את ההכרעה הלא פשוטה שלו כי רומן הוא אכן הרוצח. רומן "העלים" את הבגדים אותם לבש ביום הרצח, הסכין נעלמה כאילו בלעה אותה האדמה, והוא אמר לאשתו כי קראו לו לחקירה כי מצאו נערה ללא רוח חיים על האסלה בשירותים, תיאור שרק מי שנכח בזירת הרצח יכל לדעת.

אני מבין את אלה שמנהלים את המאבק למען רומן זדורוב. החורים בחקירה, הסדרה "צל של אמת" שמעניקה זווית לא הוגנת לאירוע הרצח וגורמת לסימני שאלה גדולים יותר בציבור, וגם העובדה שעורכי הדין שלו מנהלים קמפיין תקשורתי בלתי נגמר, נותנים תחושה שנעשה לו עוול. אני חושב אחרת, ומאמין שאין אפשרות שהרוצח מסתובב חופשי, בפרשה שכל אחד במדינה עוסק בה, הרוצח כבר מזמן היה מתגלה. כל עוד "הרוצח האמיתי" לא צץ, זדורוב צריך לשבת מאחורי סורג ובריח ולשלם על כך שנטל את חייה של נערה תמימה ויפת תואר.

שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך