מגיפה בכבישי אשדוד: לא תאמינו מה כמות התאונות בשבוע האחרון

מגיפה, לא פחות, כך מכנים באשדוד את הקטל בדרכים בחודשים האחרונים, ריבוי התאונות בעיר מזעזע ומביא לשיאים

הקטל בדרכים: ברחוב מרטין בובר שבעירנו אשדוד נהרגה הלילה (שני) אישה בשנות ה-70 לחייה בעת שחצתה את הכביש במעבר חצייה, הנהג הפוגע היה צעיר בן 18, כאשר ההרוגה בתאונה זו היא השלישית אתמול לאחר שני מקרי מוות מוקדם יותר.

מתחילת שנת 2016 הנתון הממוצע של קורבנות תאונות הדרכים בישראל עומד על הרוג כמעט מדי יום. מ-1 בינואר נהרגו 88 בני בכבישים, 10 נהרגו בעשרת הימים הראשונים של אפריל, 19 נהרגו לאורך חודש במרס, 33 בפברואר ו-26 בינואר.

בשלוש השנים האחרונות נרשמת עלייה במספר קורבנות תאונות הדרכים: מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה כי ב-2012 נהרגו 290 בני אדם, ב-2013 נהרגו 309, ב-2014 נהרגו 319, וב-2015 נהרגו 356 בני אדם.

צוות אתר 'אשדוד אונליין' בדק את כמות התאונות שהתרחשו בשבעה ימים האחרונים, והבין שהמצב בעיר הולך ומחמיר, כשלא פחות מחמישה עשר תאונות דרכים בהם נזקק אדם או יותר לטיפול רפואי, או לפינוי לבית החולים, וכן נהרג אדם אחד. זה לא הכל, בעיר התרחשו עוד תאונות רבות בימים הללו, אך למרבה המזל איש לא נזקק לטיפול רפואי, בעיקר בזכות רמת התאונה או פינוי עצמי של נפגעים קלילים, אבל זה לא הסוף, בחודשיים האחרונים מורגש בעיר אשדוד את גודל המגפה של תאונות הדרכים בעיר, כשרק לפני חודש נהרגה ברובע א' עוד אישה..

הבוקר אמר שמואל אבוהב מנכ"ל 'אור ירוק" ברדיו קול חי כי "דווקא במדינות המתקדמות בעולם יש ירידה במספר ההרוגים וכאן לא. כי שם יש עבודה נכונה. כאן אין תקציבים". עוד אמר אבוהב כי "30 אחוזים מכלל ההרוגים בשנה בישראל הם הולכי רגל, מתוכם כ40 ילדים, ממש כיתת לימוד שלימה נמחקת לנו מהנוף, ואנחנו מספר אחד בזה בעולם. ילד עד גיל 9 שעובר את הכביש ללא ליווי מבוגר הוא נידון להיפגע, הוא חושב שאם הוא רואה את הרכב אז גם הרכב רואה אותו והאמת היא שהוא לא נצפה על ידי הנהג".

לדבריו, "יש ריבוי ילדים בקרב הנפגעים – הולכי הרגל, לאחר הילדים האוכלוסייה הפגיעה הם הקשישים, 60 אחוז מהנפגעים הם קשישים", אמר.
"מה מציל בן אדם כשנפגע? מהירות הרכב, אם הרכב נוסע במהירות של 80 קמ"ש הנפגע ייהרג, אבל אם נסע על 30 קמ"ש לשעה בתוך עיר, הולך הרגל יפגע אבל לא ייהרג, לכן העניין הוא לרסן את מהירות הנהיגה של הנהגים בכבישים, להרבות כיכרות וכדו'", אמר אבוהב הבוקר.

צוות אתר 'אשדוד אונליין' מבקש מציבור הנהגים להשתדל לנהוג בזהירות יתר, ובעיקר להימנע משימוש בטלפון הסלולרי בשעת נהיגה, נסיעה טובה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך