אם אשדוד לא תגיע לפליאוף העליון, שרף לא ימשיך עוד עונה! הפסד בשישי ואולי זה יקרה לפני כן

ביום שישי תגיע הפועל ת"א (14.00) למשחק חוץ באשדוד מול מכבי אשדוד. משחק שיקבע את מיקומה של אשדוד בליגה. הפסד והיא תתרחק מהפליאוף העליון. ניצחון ויישאר לה עוד סיכוי. דבר אחד בטוח, אם לא יהיה פליאוף עליון, שרף לא ימשיך. הפסד נוסף וייתכן כי למרות האמירות של ראשי הקבוצה כי יחכו עד לתום העונה, זה יקרה עוד לפני כן.
צביקה

ביום שישי (14.00) תגיע הפועל ת"א לאשדוד. בקבוצה אומנם הודיעו כי צביקה יסים אתה עונה לא שמנה מה יהיה. אבל יש גם קולות אחרים לגבי העונה הזו. דבר אחד ברור. אם אין פליאוף עליון, צביקה לא ימישך. בישיש, המשחק יקבע לאן פניה של הקבוצה.

כולם במכבי אשדוד/באר טוביה, ציפו למשחק מול הפועל אילת שיעצור את רצף ההפסדים של הקבוצה בסיבוב השלישי. לעצור לא רק את רצף ההפסדים, אלא גם את סיר הלחץ שנוצר סביב הקבוצה, כשהמאמן צביקה שרף ומצבה של הקבוצה עומד במרכז העניינים. הסוף ידוע, שרף הפסיד גם את המשחק הרביעי מול אילת 90:72, וכמו שזה נראה כרגע, אם לא עברו את חיפה ביום רביעי (לאחר סגירת הגיליון), הרי שברור – פחות מפליאוף עליון, שרף לא ימשיך בעונה הבאה. יש מי שטוען שגם אם זה יקרה, מעמדו לא בטוח עד לסיום העונה הנוכחית.
היחסים בין שרף להנהלת הקבוצה גם ככה מתוחים. שרף אומנם מוערך כאיש מקצוע, אבל יש בהתנהלות שלו מול השחקנים והנהלה, דברים שיש מי שלא מקבל, ואנחנו עוד עדינים… העימות מול וורקמן והשיא מול סוואן ששרף רצה להעמידו לוועדת משמעת ובקבוצה התנגדו, העובדה שבניצחונות זה הוא, בהפסדים זה השחקנים, הויכוח על דירת "המנוחה" של המאמנים שהם לא רוצים לישון בה והשיא, מצבה של הקבוצה בליגה.

בקבוצה בנו על פליאוף עליון. שכרו של שרף שודרג והגיעו שחקנים בכירים כדוגמת שולדבראנד, ששכרם של השניים מהווה את התוספת בתקציב הקבוצה לבד. עם עד היום בהנהלת הקבוצה שתקו וקיבלו את שרף כמו שהוא, עכשיו שהקבוצה מאבדת גובה והשיא היה בהפסד הביתי לאילת, שם לא "נראתה" קבוצה ולא יד של מאמן, יש ביקורת והיא כבר לא בחדרי חדרים.

אבל שרף יכול, לפחות בתקופה הקרובה, להיות יחסית שקט. בקבוצה ברור שהוא לא "יניח את המפתחות", אם היה עושה את זה לא בטוח שלא היו מקבלים את פעולתו. אבל זה לא יקרה. באשדוד לא רוצים לזעזע את הקבוצה יותר מאשר צריך, בכדי לא לפגוע בסיכויים של הפליאוף העליון, אבל אם זה יקרה והקבוצה לא תגיע לפליאוף העליון, הרי ששרף ואשדוד ייפרדו. קשה יהיה לראות מישהו עצוב, בשני הצדדים.

אבל עד אז כאמור מנסים למצוא מדוע הקבוצה לא מתפקדת. מדוע למשחק כל כך חשוב הישראלים קולעים רק 15 נקודות? מה קורה להם? ברור שהקבוצה תראה שונה בעונה הבאה, אבל עדיין לא מבינים מה קורה לשחקנים, הישראלים. נחת אין גם מאיזייה סוואן ודיאנטה גארט שמשהו עובר עליו. הוא קלע רק 2 נקודות (!) מול אילת. עם גארט נעשו עשרות שיחות ויש סבלנות עבורו, אבל לא ברור מה עובר עליו. סוואן יכול לתת משחק ענק ולהיעלם אח"כ. מול אילת הגיע רק שחקן אחד, צ'ארלס תומאס הוא קלע שיא עונתי של 36 נקודות (!), שזה מחצית מכל הנקודות של הקבוצה! זה דבר נדיר ששחקן אחד קולע מחצית מהנקודות של כל קבוצתו. זה לא תקין. שרף אמר שצריך לטפל בזה. קדימה יש לך הרבה עבודה. למרות הביקורת, אף אחד לא חושב שאתה לא מאמן טוב, יש עוד זמן לתקן. בדיוק כמו שאתה בעצמך אמרת. אגב המצב באמת "קטסטרופה" וזו מילה שלך. הנה, בזה אנחנו מסכימים…

אין ביקורת על הנהלת הקבוצה. ההנהלה נתנה כל מה שהיא יכולה במסגרת התקציב שלה. נכון, אפשר היה להשתגע ולהביא עוד זר ולהתרסק כלכלית. מי היה מבטיח שהזר הזה היה עושה את השינוי. הנה הובא הומן במקום גלאדנס והתוצאות דומות, אולי אפילו פחות טובות (אגב גלאדנס, הוא סיכם בארגנטינה). ההנהלה גם כמעט ולא התערבה. רק בסיבוב השלישי לאחר ההפסד השלישי ברציפות, היא התעוררה להתערב. אולי מאת כבודו או נכון יתר הכבוד הרב שבאשדוד נתנו לשרף. זה בסדר לתת כבוד למאמן בסדר גודל של צביקה, אבל כשצריך להתערב מתערבים. מאמן גדול ככל שיהיה יעזוב מתישהו, הקבוצה תישאר. עכשיו כשההנהלה אומרת את דברה, יש מתיחות. בעונה הבאה לא משנה מי המאמן, יהיה צריך להבהיר שהוא המאמן והם בעלי הבית.

גם השחקנים עצמם ניסו לקחת חלק בכדי לצאת מהמצב, הם ערכו שיחות בינם לבין עצמם בלבד, בלי הצוות המקצועי (האם שרף איבד את חדר ההלבשה?). אבל מול אילת זה נראה כאילו לא נאמרה מילה בחדר. מעבר לכך הנהלת הקבוצה ערכה עם השחקנים שיחה. כמעט בכל שיחה עלה עניין העובדה שאין היררכיה בסגל. הכוונה הייתה שכל שחקן לא יודע אם יישחק או יסופסל. השחקנים אמרו שנהוג הוא שיש שחקנים שהם המובילים ומשחקים בכל מקרה. יש בזה מן האמת, שחקן צריך ביטחון, אבל מנגד הם צריכים להבין שאם שחקן לא במיטבו, אז מתישהו הוא ירד לספסל.

כל הדברים האלה שקיימים, יכולים להעלם ברגע אחד, בניצחון אחד. זה טיבו של כל משחק שעוסק בספורט. נכון, מדובר באנשים ולכל אחד יש עליות וירידות. אבל סגל השחקנים הקיים שווה לפחות פליאוף עליון לא פחות מזה. לרדת ליגה הקבוצה לא תרד (וחסר למישהו שיראה בזה הישג לעומת העונה שעברה), אבל יש כמה קבוצות כמו הפועל חולון והפועל ת"א שנושפות בעורפה של אשדוד, וינסו להיכנס במקומה לפליאוף העליון. אסור שזה יקרה. עונה שלמה תהפוך "לקטסטרופה", ולא רק משחק אחד.
נסיים במה שצביקה אמר בסיום המשחק מול אילת: "יש מה לתקן וזה התפקיד שלי". האמת, צודק…

ואם זה לא מספיק יו"ר הקבוצה יורם אסרף כבר התבטא מספר פעמים בגלוי על  חוסר שביעות רצונו על המאמן הצוות המקצועי ועל המאמן שרף. הוא הוסיף בתוכנית חמש באוויר : לא היינו צריכים להיות היכן שאנחנו נמצאים. אם נעשה צעד או שינוי בקבוצה זה יכול לפגוע בקבוצה". או במילים אחרות. אם זה לא היה סוף העונה. שרף לא היה בקבוצה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך