מלכת האינסטוש מאשדוד

לאנה זק בת ה-15 יש 70 אלף עוקבים באינסטרגם! היא בת 15, מתנשאת לגובה 1.77 מ' ובדרך לקמפיין בחו"ל - יש לה כ-70 אלף עוקבים באינסטגרם, והיא הייתה מועמדת לתואר "פריצת השנה בערוץ הילדים" לשנת 2014 - מועדוני מעריצים קמו לה בשנתיים האחרונות, ואת יכולות השירה והריקוד שלה תכירו בקרוב בקליפ לשיר שכתב ועיבד עבורה אוהד חיטמן - תכירו את האשדודית אנה זק, שכובשת לבבות ויעדים בדרך להיות הכוכבת הבאה
מלכת האינסטוש מאשדוד
צלם: מנחם עוז

בתעשיית האופנה המקומית מחפשים עשרות סוכנים וסקאוטרים את הדוגמנית הבאה, שתוכתר כיורשת של אסתי גינסבורג ובר רפאלי, תקטוף קמפיינים יוקרתיים ותככב על שערים של מגזינים בינלאומיים. בין הנערות המובילות את הדור הבא של דוגמניות העל מישראל נמצאת אנה זק (15) מאשדוד, שגם אוחזת בתארים "כוכבת נוער" ו"אושיית רשת".

אנה מתחזקת חשבון אינסטגרם הכולל כ-70 אלף עוקבים, ומדי יום מצטרפים עשרות ולעתים מאות עוקבים לחשבונה. היא מתנשאת לגובה 1.77 מטר, בעלת עיניים כחולות ושיער שטני- בלונד, ובשנתיים וחצי האחרונות הספיקה להשתתף בתכנית "הבנים והבנות" בערוץ הילדים, בקמפיין העולמי של מותג הסרת השיער veet, בקמפיין מותג הקוסמטיקה "סקין גירל" שעלה באירופה ואמריקה, בקמפיין של שוקו יוטבתה, בסרטון של "המרכז לאינטרנט בטוח" לצד ליאור דיין, אייל שני, מרגול, חן טל, פנינה רוזנבלום ואחרים, וזוהי רשימה חלקית. אנה, תלמידת כיתה ט' במקיף ח', עלתה לארץ לפני כחמש שנים. יש לה אחות גדולה, דיאנה, העומדת להתגייס, אביה נמצא רוב הזמן בחו"ל בשל עבודתו, ואמה היא אחות המנהלת את הפגיה בבית החולים בילינסון. בשיחה היא מתגלה כנערה נעימה, חכמה, צנועה ובוגרת.

האינסטגרם של אנה: @annazak12

אנה, איך הגעת לתחום האופנה והדוגמנות?
"במקרה, בכלל לא חשבתי על התחום. ישבתי במסעדה בקניון באשדוד, וסקאוטרית של סוכנות 'מילק מודלס' ראתה אותי. היא אמרה שיש לי נתונים מתאימים, שאני יכולה להצליח, והזמינה אותי לפגישה. כך הכרתי את הבעלים והמנהל האישי שלי, קובי רוקח".
סוכנות מילק נוסדה לפני כחמש שנים על ידי קובי רוקח. הוא מספר כי גילה את שיר אלמליח, נטלי דדון, והזוגות טום ואדל, יוכי ולינור מתכנית הריאליטי "המרוץ למיליון". בשלוש השנים האחרונות הסוכנות ממוקדת בנוער, מתמחה בבניית דור העתיד של השחקנים והדוגמנים בישראל. "אם ההורים רואים שיש הדרדרות בלימודים, הם רשאים להפסיק את ההתקשרות", הוא אומר לנו. "לימודים הם במקום הראשון, אני לא אשלח לאודישן ילד שיש לו בחינה למחרת".

בתכנית הדגל של ערוץ הילדים, "הבנים והבנות", השתתפו עד היום עשרה ילדים הרשומים בסוכנות שלו. אנה השתתפה בעונה השנייה של התכנית, והייתה מועמדת בקטגוריית "פריצת השנה" בטקס נבחרי הילדים של ערוץ הילדים לשנת 2014. "הטלוויזיה זה המודל בארץ שלנו, זה המכשיר החזק. אם אתה לא בטלוויזה, אתה לא קיים, אלא אם את חברה של יהודה לוי או אייל גולן", אומר קובי, "שם המשחק זה להיות מתוקשר, ואנה עוד לא התחילה את העבודה. יש לה איכויות נוספות של משחק, ריקוד ושירה, ויש לה דרך ארץ. היא לא מתבלבלת מההצלחה, וממשיכה לתת כבוד לאנשים".

רוקח נתן לה שם במה, "אנה זק". במקום שם המשפחה קוזניקוב, הוא בחר שם קצר קליט וחזק. "שם זה חלק מבניית המותג", הוא אומר לנו. המראה החיצוני של אנה מתאים להליכה על מסלול בתצוגות בחו"ל, אבל גם היא יודעת שהיום כדי להצליח צריך להיחשב "מולטי-טאלנט". מלבד דוגמנות, תוכלו בעתיד הקרוב לראות את יכולות השירה והריקוד שלה בקליפ, שעל הצד האמנותי שלו אחראי היוצר והמעבד אוהד חיטמן.

אנה, איך משלבים בגיל 15 קריירה עם לימודים?
"הדוגמנות לא מפריעה, זה לא פוגע בלימודים. העבודות שפונות לבני גילי מאוד נוחות ומתחשבות. האודישנים וההפקות מתבצעות תמיד אחרי שעות הלימודים, או בבקרים של החופשים. חשוב לציין שהחוק מבקש חתימה של בית הספר על השתתפות בהפקות עד גיל 15 וחצי".

כיצד הפכת למלכת האינסטוש?
"היה לי חשבון אינסטגרם משלי, ואחרי שהתקבלתי לתכנית 'הבנים והבנות' התחילו לעקוב אחרי החשבון יותר ויותר. זה היה ממש ב'בום', שמחתי, לא חשבתי שהחשבון שלי יהיה כל כך חזק, וכתוצאה מכך הפכתי להיות יותר פעילה, ובכל יום העליתי תמונה או שתיים, ואז כל מיני חברות פנו אלי לקמפיינים ולשיתוף פעולה".

למי שעדיין אינו הפנים את נפלאות ה"ניו- מדיה", נספר כי בני הנוער שמתחזקים חשבונות פופולאריים, עם עשרות אלפי עוקבים, מושכים את המפרסמים, אשר הבינו שכדי להגיע אל הנוער, עליהם לדבר בשפתם. בני הנוער המועסקים מהווים למעשה את החוט המקשר בין המפרסם לבין קהל היעד שלו, הצעירים. כשהמותג מפורסם לא רק באמצעי התקשורת הקלאסיים אלא גם באינסטגרם ובסנאפצ'ט, הסיכוי שבני הנוער יגיעו אליו גדול הרבה יותר. המפרסמים יוצאים מנקודת הנחה, שכשבני נוער יראו בני נוער אחרים שנתפסים בעיניהם כמגניבים נהנים מהמותג, האפקט יהיה משמעותי לא פחות משל פרסומת בטלוויזיה, אך יעלה הרבה פחות.

"יש פניות אליה, אבל מה שלא ראוי אני לא מאפשר לה לעשות", אומר קובי. "אם חברת אופנה מכובדת תרצה לעשות קמפיין, בשמחה נעשה. אם זה בוטיק קטן שאומר לה קחי בגד בחינם תמורת פרסום, נסרב. היא כבר מעבר לזה". אל ההצלחה המתוקה, נלווה גם הצד הפחות יפה, המתבטא באלימות מילולית ברשת. לפני כשנה יצא סרטון במסגרת קמפיין של "המרכז לאינטרנט בטוח", ובו הראו מה קורה כשמבקשים מאושיות רשת ומפורסמים ישראלים להקריא תגובות מרושעות שנכתבו עליהם ברשתות החברתיות. בסרטון השתתפו ליאור דיין, אייל שני, מרגול, גל אוחובסקי, ליהי גרינר, עומרי חיון, חן טל, פנינה רוזנבלום ואחרים. גם אנה לקחה חלק בסרטון. בסופו רואים אותה מקריאה טוקבק מרושע במיוחד, נשברת ופורצת בבכי.

"פעם הייתי יותר רגישה", היא אומרת, "אם היו עכשיו נותנים לי לקרוא, לא הייתי בוכה. היום אני מתמודדת עם זה הרבה יותר טוב. יש תמיד אנשים שנגדי, ויש לטובתי, זה קורה. לומדים להתמודד עם זה. אני חושבת שזה בא מקנאה".

כמה פעמים החלפת מספר טלפון?
"לא החלפתי מספר טלפון אף פעם. אני מקבלת הרבה שיחות, יש כאלה שסתם צוחקים, ויש כאלה שמדברים ואני עונה להם".

כמה "לייקים" את מקבלת על תמונה?
"5000 בממוצע, כשהשתתפתי בתכנית זה היה הרבה יותר, זה הגיע גם ל-11 אלף".

איזה טיפים תוכלי לתת למי שרוצה לנהל חשבון אינסטגרם מצליח?
"כדאי להעלות כל יום תמונה, אבל לא סתם תמונות, אלא תמונות יפות. אני מצלמת הרבה, ורק אז בוחרת מה להעלות. צריך להגיב לאנשים אחרים, כדי שתהיה הדדיות. אני מגיבה לחברים, עושה 'לייקים' לתמונות שהם מעלים, וכמובן אם מתייגים אותי, אני גם עושה 'לייקים".

34f

מזהים אותך?
"כן, ילדים קטנים מכירים אותי מערוץ הילדים, ונוער בגיל 13-14 מכיר מהאינסטגרם".

בטח כולם שואלים אותך האם יש לך חבר?
"לא, אין לי חבר. אני לא נגד, אבל אין מי שמתאים בינתיים".

"היא 1.77 מטר, והיא תגבה עוד", אומר מנהלה קובי רוקח, "יש לה פורמט של דוגמנית בחו"ל. היא בגובה של סופי מצטנר הישראלית שפתחה תצוגות של דיור. ההבדל ביניהן הוא שההורים של סופי הסכימו שהבת שלהם תעלה על המסלול בגיל 14 עם בגד שקוף, את זה אני לא אאפשר לאנה. אני חושב שלכל דבר יש זמן. גם בקליפ המוזיקלי שאנחנו מפיקים לה עם אוהד חיטמן, היא לא מענטזת ולא משתמשת במיניות. היא כמו סלין דיון, קלאסית".

איזה קמפיין היא קיבלה בלונדון?
"יש התעניינות מצד לקוח שיש לו מותג של סריגים יוקרתיים מאנגליה, אבל קודם היא צריכה לדבר עם ההורים. היא צריכה לצאת לשבועיים ללונדון, ללכת לאודישנים, להפקות אופנה במגזינים, ואם היא תצא לחו"ל זה יהיה מסודר עם הורה צמוד, עם מלווה".

אנה, מה את ממליצה לבנות בגילך שרוצות להיכנס לעולם הדוגמנות?
"לא לוותר, להתמיד, לא משנה עד כמה הדרך קשה, ולנסות. למשל, יש תחרות באינסטגרם 'מלכת היופי לנוער לשנת 2016'. אני שואפת להיות חלק מכוכבי הדור הבא, ויש הזדמנויות לנסות להשתלב בדור החדש של הכישרונות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך