ענבל אור מכרה אשליות – דירה בלב ת"א במחיר של דירה ברובע י"ב

שי תור

בשבע השנים האחרונות נסקו מחירי הדירות בישראל ב-110%. זה לא נתון שחלמתי עליו בלילה, אלא נתון רשמי לפי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בגלל עליית המחירים המטורפת והלא פרופורציונאלית מול הכיס הישראלי, ענבל אור יכלה לעשות קסמים ולמכור אוויר לכל מי שהסתובב בשוק הנדל"ן עם הלשון בחוץ, והתחנן לדירה בגוש דן במחיר מציאה. אותי לימדו שמה שנראה יותר מידי טוב על הנייר, בסופו של דבר עלול להתפוצץ בפנים ולהתגלות כבלוף ענק. כאן לא היו רק נורות אזהרה אדומות, אלא פרוג'קטורים ענקיים שהבהבו מול עיניהם של הרוכשים התמימים, שהעדיפו לכסות אותם ברטייה, העיקר שיוכלו להסתובב עם חזה נפוח ולומר לכל עבר: "רכשתי דירה בתל אביב".

ענבל אור הבינה מהר מאוד את הפרינציפ כיצד להפוך למפלצת תקשורתית, והאדירה את שמה כאילו מדובר ביורשת של יצחק תשובה… חשבון הבנק שלה אף פעם לא היה משופע במזומנים, והיא הבינה שהפה שלה, יחד עם המראה הנשי הכובש, יכול לעשות את העבודה לא פחות טוב. היא מכרה אשליות לאנשים, שהנה מחר בבוקר הם יקבלו דירה בלב תל אביב במחיר של דירה ברובע י"ב באשדוד. היא השקיעה מיליוני שקלים בפרסום, במצגות ובהדמיות, והבינה שזה טוב יותר מאשר לתת ערבות בנקאית ללקוחות. הם רוצים לראות את הבית העתידי שלהם, עם כמה שיותר כוכבים מסביב, ופשוט הסתנוורו, הלכו שבי אחר המילים הגבוהות, התמונות וסרטוני התדמית.

ענבל אור ידעה להלך במשך שנים ארוכות על החבל הדק של עסקאות כשרות שלא מריחות טוב. זה עדיין לא היה פלילי, ואיש לא יכל לבוא בטענות על פרויקטים שהתאחרו או כלל לא יצאו לפועל, כי בסופו של דבר הכל הופיע באותיות הקטנות בתחתית החוזה. ענבל הרי ניסתה לעשות הכל כדי להוציא את הפרויקטים לפועל, אבל פעם זו העירייה שלא נתנה היתרים, פעם זה בעלי הקרקע שחזרו בהם ברגע האחרון, ובהם זה הבנק שלא נתן ליווי בנקאי כפי שהובטח.

סיר הלחץ הזה של ביטולים ומיליונים שהלכו לאיבוד על פרסומים נוצצי עיניים, בסופו של דבר הובילו את ענבל אור לעבור את הגבול וכנראה לבצע עבירות פליליות, לפחות על פי מה שמפורסם בכל כלי התקשורת בימים האחרונים. כך לדוגמא, 38 זכויות על דירות נמכרו לכ-140 אנשים, וכל אחד מהם נדרש לשלם 100 אלף שקל עבור סעיף שהוגדר "התוכנית הרעיונית" של הפרויקט.

על פי הידוע, חברת ענבל אור פרסמה מודעות רבות על פרויקטים שהיא עתידה לבנות. כאשר הלקוח הגיע לחברה להתעניין, הציגו בפניו תוכניות של הדירות באותו הבניין. כל לקוח נדרש לחתום עם הצטרפותו ל"פרויקט" על מסמך הצטרפות לתוכנית הרעיונית בתוספת תשלום של 100 אלף שקל. בהסכם נכתב כי לשני הצדדים יש אפשרות לבטל את העסקה כשירצו, והלקוח יקבל את כספו בחזרה. היום כבר אין מהיכן לקבל את הכסף בחזרה, ו-140 אנשים תמימים כבר לא יוכלו לקבל את ה-100 אלף שקלים בחזרה.

זה רק סיפור אחד שנחשף, לדעתם של מומחים מדובר בהונאה הרבה יותר גדולה של עשרות מיליוני שקלים, אך החקירה מצויה רק בתחילתה. מה שבטוח, הבועה הגדולה הזו שהלכה וגדלה לאורך השנים למימדי הענק, תחת המותג ענבל אור, הגיעה לסיומה, ואולי בזכותה עשרות אלפי אנשים שחולמים לרכוש דירה בכל מחיר, יעצרו לרגע ויבינו שאין קיצורי דרך לדירה גדולה ומרווחת בישראל 2017, אלא אם יש באפשרותם להיפרד מכמה מיליונים טובים…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך