הלן גלבר נגד בית החולים באשדוד!

חברת מועצת העיר הלן גלבר, מובילה קמפיין תקשורתי על בנייה לא חוקית לכאורה בחלק משטחי בית החולים החדש באשדוד, וגורמת לסערה רבתי, דבר שעלול לעכב את פתיחת בית החולים, שאמור לפתוח את שעריו במהלך שנת 2017 - גורמים בעיריית אשדוד אמרו השבוע: "הלן פועלת בצורה לא אחראית, ולמעשה עלולה לעכב את פתיחת בית החולים בטענות סרק שאין בהן דבר וחצי דבר. הכל נעשה על פי חוק" - הלן גלבר אמרה בתגובה: "אין בישראל בית חולים אחד שבו לא קיימת חנייה תת קרקעית, אבל לצערנו אנו בעיר אשדוד הולכים להיות הראשונים שהולכים לחתום על תעודת עניות מסוג זה"
הלן גלבר נגד בית החולים באשדוד!

חברת מועצת העיר הלן גלבר, עמדה השבוע במוקד הסערה, לאחר שכיכבה בכלי התקשורת הארציים נגד בניית בית החולים החדש באשדוד, בטענה לבנייה לא חוקית בחלקים בשטח בית החולים. לטענת גורמים בעיריית אשדוד, בכירים ביותר, מדובר בהתנהגות אופיינית מאוד לגלבר, שמנסה לחפש כותרות בכל דרך, גם אם מדובר בפגיעה אנושה בתושבי העיר. אותו גורם אמר בצורה מפורשת: "הלן גלבר עלולה לעכב את פתיחת בית החולים החדש באשדוד, רק מתוך שיקולים פוליטיים קטנים ובכדי לזכות בעוד כותרת. כנראה שתושבי אשדוד לא מעניינים אותה, אחרת קשה להסביר את ההתנהגות הבלתי ראויה הזו. היא מחפשת להכפיש את בית החולים, את עיריית אשדוד ואת חברת אסותא, ובכלל לא מכירה את העובדות. כל העובדות בבית החולים נעשים על פי חוק".

לטענתה של גלבר, ההיתר לפיתוח ולבניית חניון תת קרקעי בשטח בית החולים ניתן בכפוף לקבלת האישורים הנדרשים תוך שלושה חודשים מרגע תחילת העבודות, אך מאז עברו לטענתה שנתיים והאישורים עדיין לא הועברו. בכתבה בה מככבת גלבר נכתב כי יש צורך להוציא צו הפסקת עבודה, ולמרות זאת הטרקטורים ממשיכים לעבוד בשטח.

גלבר אמרה באותה כתבה: "מדובר ברשלנות ומחדל הן של העירייה שלא הקפידה למלא את התנאים להיתר שהיא בעצמה התנתה, והן של 'אסותא' שלא עמדו בתנאים הנדרשים. במציאות הביטחונית באזור בו אנו חיים יש הכרח בחנייה תת קרקעית. לא אתן שעיריית אשדוד, במקום להיות המובילה בעניין, תנהל באופן שמונע מהציבור פיתוח סביבתי ראוי ומתאים למאה ה-21".

"אם נדרש להשקיע בחניון תת קרקעי, בית החולים יפתח עם חניון כזה ולא עם אלתורים זמניים שבסופו של דבר הופכים לקבועים", הוסיפה גלבר. "התנהלות שכזו עלולה בסופו של דבר לפגוע בבריאות הציבור שמחכה בכיליון עיניים לפתיחתו במועד של בית החולים. האינטרס הציבורי הוא החשוב לי מכל ואעמוד על המשמר אך ורק לטובתו".

בעיריית אשדוד כאמור זועמים על דבריה של גלבר, וטוענים כי לא היו דברים מעולם ובניית בית החולים נעשית רק על פי חוק. "הלן גלבר צריכה להתבייש, היא כבר איבדה מזמן את יכולת האבחנה שלה בין דברים אמיתיים שקורים בפועל לבין הרצונות והפנטזיות הפוליטיות שלה, שלעיתים מובילים אותה לקבל החלטות שעלולות לפגוע בכלל הציבור. הציבור לא יסלח להלן אם פתיחת בית החולים תתעכב ביום אחד בגלל הדמגוגיה הזולה שלה", אמר אותו גורם בכיר.

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה: "הרינו להבהיר כי למען הסר ספק, לא הוצא צו הפסקת עבודה לבית החולים הציבורי והוא נבנה בהתאם להיתרים. מינהל ההנדסה מנהל פיקוח שוטף אחר כל תכניות הבנייה בעיר, מוסדות ציבוריים ובנייה פרטית, ומקפיד שהעבודות תעשנה כחוק ובהתאם להיתרים. דוחות על חריגות בנייה או נושאים הטעונים בירור מונחים על שולחנו של מהנדס העיר לבדיקה, ורק אם הראיות מלמדות שהכן קיימת סטייה מההיתר שניתן, חותם המהנדס על צו הפסקת עבודה. בית החולים 'אסותא', הינו מבנה ציבור גדול ומשמעותי לעיר ולתושביה, עומד תחת נהלי פיקוח, רישוי ואכיפה ככל מבנה בכל מקום אחר בעיר. לבית החולים שורה של היתרים ותנאים שונים והנהלת בית החולים עומדת בהם ללא חריגות. בהיתר הבנייה האחרון אין מגבלת תנאים ודוח הפיקוח שהונח על שולחן המהנדס מתייחס לתנאים באחד ההיתרים שקדמו לו בעניין שטחי חנייה. מהנדס העיר נמצא כל השבוע בכנס ולכן טרם התייחס לדוח. החלטתו בנדון תתקבל לאחר בדיקתו. נכון להיום, לא הוצא צו הפסקת עבודה לבית החולים ועל פי הבדיקה של מינהל ההנדסה לא נראה שיצא צו כזה. עיריית אשדוד פועלת בכל דרך כדי לשמור על החוק ומברכת על קצב התקדמות בית החולים".

מבית החולים "אסותא" נמסר בתגובה: "במשך 3.5 השנים האחרונות כל עבודות הבנייה באתר בוצעו על פי ההיתרים, ובעוד כשנה בית החולים יפתח את שעריו לרווחת כל תושבי אשדוד. כמקובל, ההיתרים כוללים תנאים שונים ובהם דרישה לאישור תכניות פיתוח וחנייה. לאורך כל תקופת הבנייה מתנהל מול גורמי התכנון בעיריית אשדוד דיאלוג שוטף ומתמשך לאישור התוכניות. כל התיקונים שנדרשו ע"י העירייה יושמו, והפרויקט מתנהל בשקיפות מלאה ובשיתוף פעולה הדוק".

הלן גלבר מסרה בתגובה: "עצוב לדעת שמי שמתרברב בבית חולים מודרני, משוכלל והמפואר בישראל, לא השקיע טיפת מחשבה בביטחון הציבור והתושבים. ראש העיר שאינו יודע בנעשה בימינו ובשמאלו, בוחר שוב להיעלם אל הצללים וזורק את האשמות לאחרים. אין בישראל בית חולים אחד שבו לא קיימת חנייה תת קרקעית, אבל לצערנו אנו בעיר אשדוד הולכים להיות הראשונים שהולכים לחתום על תעודת עניות מסוג זה. מיותר לציין כי כל חנייה תת קרקעית הופכת בזמן חירום לחדר מיון, אבל לזאת, התושבים שלנו לא ייזכו. כל פתרון חנייה אחר יהווה נזק בלתי הפיך לדורות הבאים. מתחקיר ערוץ 2 עולות שאלות רבות, איך יתכן כי ראש העיר מכריז כי תהיה אפס סבלנות לחריגות בנייה, בפועל מצפצף על החוק, מאפשר ביצוע עבודות בנייה בהיקף נרחב בניגוד להחלטה המקומית והתניות ההיתר, ובהתעלמות מוחלטת מצו הפסקת עבודה שהוכן על ידי העירייה עצמה.

שוב מ"מ מהנדס העיר מוכיח כמה הוא בובה במופע הלוליינות של גורמי העירייה. אי הסדרים והבלבול שוב תקף את לשכת ראש העיר, והדביקה את כל קומות ומסדרונות העירייה פעם נוספת. תפקידי כחברת מועצת העיר לדאוג לבריאות, ביטחון התושבים ולרווחתם, ומחובתי לוודא כי האינטרס הציבורי נשמר בדמות חניונים בכמות הנדרשת, שהרי מי היה נוטל אחריות במקרה של אירוע רב נפגעים בסביבת בית החולים בשעת מלחמה? מי היה לוקח את האחריות לזה שאין חניון תת קרקעי? מי? ראש העיר בוודאי היה מתחמק כמו תמיד. מדובר בשערורייה של ממש לנסות ולהסיט את הדיון לעניין הפוליטי, אלו הם דברי הבל מוחלטים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך