"כניסת החברות הזרות באשדוד תביא לפגיעה קשה בקבלני הביצוע"

"המשמעות של כניסת חברות זרות לתחום הביצוע בענף הבנייה היא קשה ומורכבת עבור חברות ביצוע וקבלני הביצוע", כך מזהיר שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה ומוסיף: "נעשה כל שביכולתנו כדי למנוע כניסתן של חברת זרות לאשדוד"
"כניסת החברות הזרות באשדוד תביא לפגיעה קשה בקבלני הביצוע"

ארגון הקבלנים באשדוד והשפלה יוצא נגד המגמה להכניס חברות זרות לתחום הביצוע בענף הבנייה. מנכ"ל הארגון שלומי בן עזרי, אמר כי "חלק מהיזמים אינם מבצעים בפועל את העבודות להקמת הפרויקטים לבנייה אותם הם יוזמים, ואולי הם יברכו על כניסתן של החברות הזרות. אבל אין סיכוי שהיזמים שהם גם קבלני הביצוע של הפרויקטים שלהם יצליחו להתמודד באותן עבודות שייכנסו בהן חברות זרות. סביר להניח שהמחירים של החברות הזרות יהיו נמוכים יותר כי עלויות השכר שלהן יהיו נמוכים בהרבה. קבלן ישראלי שמעסיק פועל זר באמצעות תאגידים של עובדים זרים, מחויב לשלם שרשרת ארוכה של מיסים ואגרות, מה שלא יחול כנראה על חברות זרות".

בן עזרי מוסיף כי המסקנה המיידית מהמהלך של כניסת אותן חברות היא פגיעה אנושה בקבלני המשנה. לדבריו, לא רק שזה יפגע בקבלני הביצוע אלא שזה לא יביא להוזלת מחירי הדירות. המנכ"ל שלומי בן עזרי מסביר: "מחיר דירה נקבע רק על ידי מחירי השוק המתבסס על ביקוש מול היצע. קבלן או יזם ימכרו הדירה במחיר הכי גבוה שניתן יהיה להשיג בשוק ללא קשר לעלויות הבנייה". בן עזרי מבטיח לעשות הכול בכדי שחברות זרות לא ייכנסו לאשדוד: "נשכנע היזמים שמדובר במעשה לא נכון ולא ציוני".

מנכ"ל ארגון הקבלנים במחוז אשדוד והשפלה צופה כי חברות הזרות ייאלצו לשלם 'שכר לימוד' בכדי ללמוד לבנות בשיטת הבנייה לגובה "שיטת ברנוביץ" הנהוגה בישראל. "השיטה מאפשרת בנייה מהירה ובטיחותית, תוך עמידה בדרישות התקן הישראלי לבידוד טרמי ואקוסטי המתאימים לישראל", הוא אומר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך