בדרך לשביתה בנמל אשדוד?

בעקבות ההחלטה של ההסתדרות להשבית מקומות עבודה מרכזיים בדרום, בשל הפיטורים בכי"ל, צפויים שיבושים בנמל אשדוד החל מיום חמישי הקרוב

האם נמל אשדוד יאט את קצב העבודה החל מיום חמישי הקרוב? על פי ההצהרות הנחושות של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, קיים סיכוי גבוה שאכן כך יהיו פני הדברים. כזכור, ביום חמישי הקרוב, יעברו שבועיים מהכרזת סכסוך העבודה בדרום הארץ עליו הכריז ניסנקורן, בעקבות הפיטורים בחברת "כימיקלים לישראל" של מאות עובדים. לכן, סמוך מאוד למועד הבחירות תוכל ההסתדרות להתחיל להשבית את דרום הארץ ולפתוח בצעדים נרחבים שישבו את הפעילות בדרום.

זה לא סוד שנמל אשדוד נחשב ל"עוגן" משמעותי מבחינת ההסתדרות בכל הקשור להשבתה באזור הדרום, והם ירצו להעביר מסר ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרך של סגירה חלקית בשלב ראשון של שערי הנמל.

בהסתדרות דורשים מראש הממשלה בנימין נתניהו, המכהן גם כשר האוצר, להפעיל את מניית הזהב של המדינה בחברת כי"ל באופן מיידי. "לא ייתכן שחברה שהרוויחה 3 מיליארד שקל נטו בשנת 2014 משימוש במשאבי טבע של מדינת ישראל תתנהג כך אל עובדיה המסורים", נאמר בהודעת ההסתדרות.

בתוך כך, גם באשדוד נערכים לפיטורים של 65 עובדים במפעל CHS. מדובר בתאגיד העוסק בתחום החקלאות, המייצר חומרי גלם לתעשיית המזון ולתעשיית המזון לבעלי החיים בישראל ובעולם. המוצרים העיקריים המיוצרים כיום על ידי החברה בארץ הם שמן סויה, המשמש כתחליף לשומן צמחי וכחומר גלם מרכזי בתעשיית המזון לבני האדם, ושבבי חלבון סויה המשמשים אף הם כחומר גלם לתעשייה. באשדוד מייצרים תרכיז חלבון סויה וחלבון גם עבור בעלי חיים. בשלוחה נוספת של המפעל באשקלון, בה מועסקים 32 עובדים, מזככים שמן.

הנהלת המפעל, שעבר בעלות לפני כמה שנים וכיום נקרא CHS (בעבר שמו היה סולבר חצור"), שלחה בשבוע החולף לכ־65 מתוך 110 העובדים מכתב ובו הזמנה לשימוע. "הננו שוקלים לסיים את העסקתך ב־CHS עקב קיצוצים. לאור זאת, ועל מנת לאפשר לך להביע את עמדתך בנושא וכן להציג את העובדות והנסיבות האישיות שלך שעשויות להשפיע על החברה בעניינך, הנך מוזמן לישיבה", נכתב באופן לאקוני לעובדים ההמומים.

העובדים, שמתקשים לשמור על אופטימיות בנסיבות אלו, החלו במפגשים עם יו"ר ההסתדרות במרחב אשדוד חיים שייב, שאמר: "כל המשבר הזה רק מחדד את החשיבות והצורך בהתארגנות עובדים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך