זוג בזיג-זוג

"חג פורים, חג גדול לילדים..." ולא רק לילדים. גם אנחנו, הבוגרים, נהנים מימי כיף, בהם אפשר להתחזות למישהו או משהו אחר, לשנות את הזהות שלנו ולשחרר את הכבלים הרגשיים, תוך כניסה לדמות אחרת ולתפקיד אחר, ממי שאנחנו באמת. אך האם אנחנו מתחפשים רק בפורים?

"חג פורים, חג גדול לילדים…" ולא רק לילדים. גם אנחנו, הבוגרים, נהנים מימי כיף, בהם אפשר להתחזות למישהו או משהו אחר, לשנות את הזהות שלנו ולשחרר את הכבלים הרגשיים, תוך כניסה לדמות אחרת ולתפקיד אחר, ממי שאנחנו באמת. אך האם אנחנו מתחפשים רק בפורים?

אנחנו מרשים לעצמנו ללבוש מסכות ולהתחפש, גם בחיי היומיום. הדעות מתחלקות לכאן ולכאן בשאלה: עד כמה זה "בריא" לנו להתחפש והאם זה משרת אותנו בחיים?
מחד, האפשרות לעטות על עצמנו מסכה היא יתרון גדול. גם שייקספיר אמר שהעולם הוא במה וכולנו שחקנים, ומדי בוקר אנחנו יכולים לבחור מחדש מי אנחנו רוצים להיות וכיצד לקדם את עצמנו לעבר המטרות שלנו. אנחנו לובשים מסכות שונות במצבים שונים ובחברת אנשים מסויימים. זוהי התנהגות אנושית שמעידה על היכולת שלנו להתאים את עצמנו לאחרים, להיות גמישים ולהביא לידי ביטוי צדדים שונים שלנו.

המסכה עוזרת לאנשים להגן על עצמם מפני חשיפה שהם לא מעוניינים בה. היא עוזרת להם ליצור מעטפת הגנה מפני אינטימיות. המסכה משרתת את הדימוי העצמי שאדם רוצה לבנות לעצמו, בדרך שבה הוא רוצה להיתפס בעיני החברה, אדם המשדר חוזק ועוצמה, לא בהכרח מרגיש כך. האפשרות להתחפש מסייעת לנו לענות על הצורך להתאים את עצמנו לנורמות המקובלות ש"צריכים" לעמוד בהם ועוד.
מצד שני, יש כאלה שיטענו שמרוב מסכות אנשים מאבדים את עצמם ואת הרצונות שלהם, ומשלמים על כך מחירים. העמדת פנים והתנהגות מזוייפת לא מאפשרת לאחרים להכיר אותנו באמת.
תשאלו את עצמכם: כמה פעמים אמרתם "כן" והתכוונתם ל"לא"? כמה פעמים עשיתם דברים מסויימים רק בשביל מישהו אחר, או בגלל שלא היה נעים לכם להגיד מה אתם חושבים באמת? כמה פעמים "בגדתם" ברצון הפנימי שלכם, רק כדי לרצות אחרים? כמה אנשים סביבכם פועלים למען מטרות של אחרים, ושוכחים שהם בכלל קיימים ושיש להם מטרות ושאיפות משלהם? כמה פעמים לא הקשבתם לקול הפנימי שלכם ופעלתם בניגוד אליו?

ויש אינספור שאלות שכל אחד יכול לשאול את עצמו ולגלות עד כמה הוא נאמן לעצמו ולדרך שבה הוא מאמין.
כך או כך, לכל אחד יש את המקום שבו הוא מסיר את המסכות ומרשה לעצמו להיות לגמרי אמיתי. המקום הזה הוא בדרך כלל מול הקרובים אלינו ביותר.
ללא ספק, גם הזוגיות משמשת כר נוח לשחרר את כל מה שהמסכה מכסה, עד שמגיעים הביתה. זה יכול להתבטא לטוב ולרע. בן הזוג יכול לשמש "מרחב מוגן", שבו לא צריך להעמיד פנים, להתחזות או "לשקר". יש מי שמקשיב, מרגיע ומסייע. אולם לצערי, במקרים רבים בן הזוג עלול לשמש כ"שק אגרוף" לפריקת התסכול והמרירות, הנובעים מהסתרה והשתקה של הרצון הפנימי האמיתי. אני מזמינה אתכם לבטא את הקול הפנימי האמיתי שלכם, כבר עכשיו.

שלכם, ריקי

לתגובות, שאלות, והתייעצות
riki.coach@gmail.com

054-5919824

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך