ועידת פסגה בין ביבי ללסרי?

גורמים בסיעת הליכוד מנסים לארגן פגישה בין ראש הממשלה לראש עיריית אשדוד, כדי לאחות את הקרעים בסניף הליכוד המקומי

האם ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, ייפגשו בימים הקרובים? גורמים פוליטיים מאשדוד ומחוצה לה מנסים להוביל למפגש שכזה, כדי להוביל לסיומו של המשבר בסניף הליכוד המקומי. בתוך כך, נודע כי ראש הממשלה מתכוון להגיע במוצ"ש הקרוב לכנס בחירות גדול באשדוד.

כזכור, בכירי סניף הליכוד, ביניהם ד"ר לסרי עו"ד גבי כנפו, בוריס גיטרמן, איריס נפתלי, שרלי אלפסי, משה בן זקן ואחרים, החליטו להחרים את הפעילות הפוליטית לפני הבחירות לכנסת, בעקבות ההחלטה מעוררת המחלוקת למנות את סניה כצנלסון לתפקיד יו"ר מטה העולים בתנועת הליכוד.

בימים האחרונים כצנלסון פתח יחד עוזי בריח סניף אלטרנטיבי הממוקם מתחת לסניף הליכוד הקבוע. בשלב הזה הסניף פועל בהילוך נמוך, עם מעט מאוד פעילים. "זה ממש מביש לראות סניף של מפלגת שלטון מתנהל כך באחת הערים הגדולות במדינה. מדובר בחלטורה של ממש, ועצוב מאוד שהליכוד בדרך להתרסקות באשדוד", אומר אחד מבכירי הסניף המיתולוגי.

הקרע בסניף הליכוד באשדוד הגיע למהדורת החדשות המרכזית של הערוץ השני. במסגרת הפינה הקבועה במהדורת החדשות לפני הבחירות לכנסת "חפרפרת במטה", נשמע פעיל ליכוד בכיר מדבר על המשבר ביחסים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, ושאר בכירי הסניף, על רקע ההחלטה למנות את איש האופוזיציה המקומי סניה כצנלסון כראש מטה העולים במפלגה. בכירי הסניף המקומי טוענים כי "לא ייתכן שאנשיו של ראש הממשלה יעדיפו לתת את השרביט למי שמנסה לחבל בפיתוח העיר, ופועל נגד ראש העיר בצורה בלתי מידתית ובלתי הוגנת. אין לנו ספק שנתניהו לא מעודכן בעומק המשבר, ולא נכנס לעובי הקורה, מאחר ויש לו הערכה גדולה לד"ר לסרי, לעו"ד גבי כנפו ולשאר בכירי הסניף".

כך או אחרת, מבחינה עובדתית הקרע בשלב הזה הולך ומעמיק, ובמהלך שידור הכתבה בערוץ השני נחשף כי מועמד הצעירים ברשימת הליכוד בכנסת משה בן זקן, הנחשב אף הוא לאחד מבכירי הסניף המקומי, כותב בקבוצת ווטסאפ בה חברים בכירים בליכוד: "לפני שנולדתם אנחנו ליכוד, לפני שראיתם את ביבי אנחנו המצאנו אותו, תירגעו. מי שכפוי טובה ולא יודע להיות איש של הגינות לא ינהל את המדינה. ביבי חייב להתעשת".

משה בן זקן אמר כי "החפרפרת בחרה להציג רק קטע אחד מתוך שורה של דברים שכתבתי, וברור לכולם שאנחנו אנשי ליכוד מבטן ומלידה. מה שכן, מי שפוגע בראש העיר ד"ר יחיאל לסרי וביו"ר הסניף עו"ד גבי כנפו, פוגע בנו ולא נשב בחיבוק ידיים. אני עדיין אופטימי ומאמין שהדברים כן יסתדרו לשביעות רצון כל הצדדים".

בניגוד לאופטימיות של בן זקן, העובדות בשטח מראות אחרת. יו"ר ועד עובדי עיריית אשדוד איריס נפתלי, הנחשבת אף היא לבכירה מאוד בסניף המקומי, החליטה לעשות מעשה ולעבור ל"ישראל ביתנו". נפתלי הסבירה את החלטתה המפתיעה: "אם הליכוד נוהג בנו בצורה כזו, ובעיקר כלפי ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, אזי שכנראה לא מעריכים אותנו מספיק. בעיקרון אני תומכת במספר 2 של ליברמן אורלי לוי, אני מאוד מתחברת אליה ברמה החברתית ולכן החלטתי לפעול לטובת ישראל ביתנו".

כזכור, סגן ראש העיר בוריס גיטרמן, הצטרף לא מכבר לסיעת "כולנו" של משה כחלון, ופועל בשטח בצורה משמעותית ואף הביא מאות עולים מחבר העמים לכנס הבחירות של כחלון בעיר הנמל. אולי המפגש בין ראש הממשלה לראש עיריית אשדוד יצליח לחולל את השינוי ימים אחדים לפני הבחירות לכנסת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך