בריג'יט דוקהאן, האישה שכל יום בחייה הוא יום המעשים הטובים

לאחר שהעלתה את הרעיון לפנק את עובדי הניקיון של רחובות אשדוד ביום המעשים הטובים, רתמה בריג'יט דוקהאן את עמיתיה ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, והם יצאו לחלק משלוחי מנות לעובדי הניקיון. "החלטתי להמשיך את הקשר עם מי שבכל מזג אוויר דואגים שהעיר שלנו, הבית שלנו, תישאר נקייה", היא אומרת
בריג'יט דוקהאן, האישה שכל יום בחייה הוא יום המעשים הטובים

בריג'יט דוקהאן היא דמות מוכרת ואהובה באשדוד. סביר להניח כי מי שגדל בעשרים השנים האחרונות באשדוד (ואפילו יותר), פגש בה במסגרת פעילותה בקבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד ומחלקותיה, וכמי שאמונה על תחום חינוך, מניעה והסברה ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות. בשל פעילותה ברשות היא זכתה לקבל לפני מספר שנים את אות העובדת המצטיינת הארצית מטעם הרשות הלאומית למלחמה בסמים ואלכוהול, וזכתה למחמאות מכל בכירי הרשות. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי העניק לה מגן הוקרה והערכה על הישג זה.
בריג'יט היא אישה שופעת רעיונות ואנרגיות, "חולמת בלילה וקמה בבוקר ומגשימה", היא אומרת. אחד מהרעיונות האחרונים שלה היה לחבק ולכבד את עובדי הניקיון בעיר מתוך הכרת תודה על עבודתם הקשה.

"יש ברשות קבוצת נוער, שנקראת 'הכוח שבנוער', ובני הנוער החברים בה אמונים על העברת מידע ועל העלאת המודעות לסכנות באשר לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים ואלכוהול בקרב בני גילם", מספרת בריג'יט. "רצינו להוציא את הקבוצה לשטח ביום המעשים הטובים, וחשבנו על רעיון לא סטנדרטי שיכלול בתוכו גם קשר בין דורי.

כשישבנו בצוות ההיגוי, העליתי את ההצעה לקיום אירוע לעובדי הניקיון. מבחינה אישית זו הייתה הזדמנות לבקש סליחה ומחילה על כך שהרבה פעמים אני ממהרת וחוטאת וזורקת אשפה לפחים הקטנים ולא לטמוני האשפה הגדולים. אמרתי לצוות ההיגוי שכל השנה אני 'בורחת' מהעובדי הניקיון, והפעם אני רוצה להיפגש איתם. תוך כדי שיחה התברר שלמנקה שלנו אין פנים. חברי צוות ההיגוי הודו שהם לא מכירים את מנקי הרחובות שלהם, וכך עלה גם כשדיברנו עם בני הנוער בקבוצה. החלטנו שניתן את תשומת הלב למי שהכי דואג שהעיר שלנו תהיה נקייה, שהבית שלנו יהיה נקי, בכל מזג אוויר, בחמסין, בגשם וברוחות. קיבלתי את ברכת הדרך ממנכ"לית הרשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות, סימונה מורלי, ויצאנו לדרך".

בריג'יט פנתה אל שותפיה לעשייה בתחום החינוך הלא פורמאלי: מזל שאלתיאל, ראש תחום נוער בחברה העירונית לתרבות, ודנה לוין, רכזת מד"צים ומנהיגות צעירה. היא יצרה קשר עם הרשות העירונית לספורט שאפשרה לקיים את האירוע במגרש הסינתטי ברובע ב', ופנתה אל דני אלגרט, מנהל אגף תפו"ח בעירייה, ששמח על היוזמה. ביום המעשים הטובים שהתקיים ביום שלישי לפני כשבועיים, זכו עובדי הניקיון לאירוע מפנק. מכללת גולדמן התנדבה להעניק מסאג'ים, ספרים התנדבו לספר את העובדים, הם זכו לארוחה מלאה, עיריית אשדוד אגף הבריאות והאגודה הישראלית לסוכרת ביצעו בדיקות סוכר, חברת אשד לימדו על סיעוד, שני מנקי הרחובות שהתגלו כ"רקדנים אוטומטיים" זכו במוצרי חשמל, ובמקום ניצבו פינת תיפוף ופינת יצירה. צלם מגנטים הנציח את היום והעניק לעובדים תמונה שלהם שעליה נכתב "מזכרת קטנה מיום גדול", ובנוסף כל אחד קיבל שי קטן. "הבטחתי להם אישית שאני נשארת איתם בקשר, ולא רק ביום המעשים הטובים", מספרת בריגי'ט.

ואכן, עשרה ימים לאחר האירוע יצאו עובדי הרשות העירונית לחלק משלוח מנות למנקי הרחובות. על בריג'יט כבר נאמר כי היא דוגמא לאישה הנותנת מעצמה יותר מ-100 אחוזים בעבודתה, וביום המעשים הטובים היא אף הייתה מעורבת ביוזמה של עובדי הרשות העירונית אשר במסגרת פרויקט מוגנות קיימו מפגש של תלמידי מקיף י' עם שחקני מ.ס. אשדוד, שהגיעו למקיף לשני משחקים. תלמידי אשדוד פוגשים אותה בפעילויות בבתי ספר בנושא מניעת שימוש לרעה בחומרים פסיכואקטיביים, וגם באירועים שהיא מובילה ברשות העירונית למאבק בהתמכרויות ובאלימות כמו למשל מסיבת החוף "הכל כלול בראש צלול", שנערכת במסגרת התכנית "קיץ ישראלי בטוח". כעת, גם מנקי רחובות העיר יזכו ליהנות מיוזמותיה למען הקהילה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך