"התואר או התפקיד לא חשובים, אני פה לכל מה שיעזור למ.ס אשדוד"

עידן בן אבו עושה כל כך הרבה תפקידים במ.ס אשדוד, שאין לו תואר מוגדר, אבל הבחור הצנוע, שאינו מרבה להתבלט, עושה למען מ.ס אשדוד לא מעט. מכל הבחינות, ניהולית ומקצועית. הוא אחראי על האקדמיה לכדורגל, מאמן פעיל בשיווק הקבוצה, והשנה גם נמצא בבוגרים ופעיל בה מבחינה מקצועית לצד המאמן רוני אוואט. כששואלים לתפקידו, הוא עונה: "מה זה משנה שם התואר, משנה מה אני מועיל לקבוצה" * בן אבו מסביר למה הקבוצה ירדה, חושב שהירידה היא לצורך עלייה ומאמין שסגל השחקנים באשדוד יכול לשחק בכל קבוצה, כולל חלקם במכבי ת"א ובאירופה
"התואר או התפקיד לא חשובים, אני פה לכל מה שיעזור למ.ס אשדוד"

זה היה בלתי נמנע שעידן בן אבו (38) יגיע לספורט. איך אפשר שלא. אם אתה נולד למשפחת ספורט, יש לך כיוון אחד, הספורט. למזלה של מ.ס אשדוד הוא הגיע אליה. נכס. בחור צנוע שעושה רבות ודואג מרמת הנעל לשחקן באקדמיה, תוך כדי סקאוטינג לקבוצה לכל המחלקה, עבור דרך שיתוף מקצועי עם מאמן הבוגרים רוני אוואט וכלה באוזן קשבת לשחקן ולא משנה באיזה גיל. המשנה הוא שהוא במ.ס אשדוד. בן אבו שם בשבילם.

בן אבו כאמור אוהב ספורט, במיוחד (תתפלאו) ספורט אקסטרים. הוא גולש גלים מגיל צעיר, כמו… ההורים שלו. אבל זה לא נעצר שם. האהבה לספורט הגיעה גם לבן איתי שהוא מחובר לכדורגל כבר בגיל 7, וזו לו השנה שלישית במ.ס אשדוד. הגדולה עמית (11) רקדנית מגיל 5 ואפילו עדי הקטנה בת החמש בחוג בלט… רגע שכחנו האישה אורלי במאמאנט… בדיוק בזמן הראיון. בקיצור, הבנתם. ספורט, ספורט ועוד ספורט.

ג'קי בן זקן זיהה מיד את הפוטנציאל בבחור הצעיר, שהתחיל לאמן (2 גביעי מדינה בגילאי טרום), כבר עם האיחוד בשנת 99' לאחר שהשתחרר מהצבא, והחליט שהבחור הזה יכול לעזור לו בעוד כמה דברים במ.ס.

בן אבו: "יום אחד ג'קי קרא לי למשרד, הוא ידע שאני מסיים תואר ראשון בתקשורת, ושאל את דעתי לעשות הסבה מתפקיד מאמן לבעל תפקיד, מאז אני משמש כסקאוט של הקבוצה ואחראי על הפרויקט של האקדמיה וכל מה שניתן למען כל מה שקשור למ.ס אשדוד".
השנה הוא עשה עוד מדרגה. אייל לחמן סיכם בתחילת השנה, ועידן בן אבו היה זה שעזר בקליטה של לחמן בכל התחומים. נבנה צוות עם אייל, יחד עם רוני אוואט כעוזר מאמן. לחמן עזב, וג'קי בן זקן החליט שרוני מקבל את המשוכות כמאמן ראשי והמעורבות של בן אבו בבוגרים די גדלה, גם מבחינה אדמיניסטרטיבית וגם מבחניה מקצועית.

עידן, עד כמה אתה מעורב במ.ס אשדוד?
"אני מעורב גם ברמה המקצועית והאדמיניסטרטיבית, גם בקליטת שחקנים, גם באקדמיה, בנוער, בבוגרים ולפעמים גם אוזן קשבת".

אז קדימה, תעזור להבין. אשדוד עומדת לעלות ליגה. חושבים על העונה הבאה?
"כן חושבים על העונה הבאה ולדעתי האישית אנחנו נמצאים בסיטואציה די טובה, ביחס לקבוצות אחרות שעלו לליגת העל ונדרשו לעשות רה-ארגון במצבת השחקנים. לדעתי השחקנים שלנו הם ברמה הגבוהה ביותר. חלקם לא רק שיכולים לשחק בכל רמה, אלא גם במכבי ת"א…".

רגע רגע, מה מכבי ת"א?
"אמרתי לשחקנים, כ בין 18 ל-20 מהם יש מקום כמעט בכל קבוצה בליגת העל. אני חושב של-7-8 שחקנים יש מקום גם בהפועל באר שבע ובמכבי ת"א ולארבעה מהם מקום בליגה הבכירה באירופה".

עכשיו זה כבר לא מכבי ת"א, זה אירופה?
"אנשים אולי ירימו גבה אבל אני אומר את מה שאני חשוב וזו דעתי".

מי הארבעה?
"הם כבר יודעים, לא אגיד".

ואגב שנה הבאה, איפה אתה בתמונה?
"אני רואה את עצמי בכל תפקיד שיידרש ממני במ.ס אשדוד, כל תפקיד שאוכל לתרום בו. זה התפקיד שאני רוצה. אין לי שאיפה להיות מאמן ראשי ובטח ובטח לא ללכת למקום אחר".

אין לך שאיפה להיות מאמן ראשי?
"חד משמעית שלא, אני חושב שאני יכול להביא תועלת רבה יותר כשאני משמש בכמה תפקידים".

בוא תסביר לי, מבחינה מקצועית איך בכלל הגעתם לליגה הלאומית?
"הסיבה העיקרית היא ביטחון, דקות משחק ואמונה בשחקנים. כמה נתנו צ'אנס בליגת העל לדוגמא לדין דוד, מיכאל אוחנה, אור אינברום, טום בן זקן ? ירו בלו ואבו ענזה כבשו 5 שערי שדה בכל העונה, ולקחו את המקום של אינברום ובעיקר של דין דוד, שכבשו ביחד בשלושת רבעי עונה 21 שערים, ומי שראה העונה את משחקי הקבוצה יכול לומר בביטחון שהמספרים המדהימים האלה אפילו מקפחים אותם. עוד דבר חשוב זה ניצחונות. בשנה שעברה זכינו רק ב-6 ניצחונות. זה גורם לשחקן צעיר לפקפק ביכולת שלו, ואף להשפיע על הביצועים שלו".

אז מה מיוחד בצעירים של אשדוד להבדיל מקבוצות אחרות ?
"ראשית אני באמת חושב שמקבץ הצעירים שיש לנו בבוגרים הם המוכשרים ביותר בארץ לגילם. שנית, אנחנו במחלקת הנוער מתמקדים באיכות ולא בכמות, ששחקן מסומן אצלנו מגיל צעיר אנו לא חוסכים בהשקעה עליו מכל הבחינות, ולכן קל לו יותר להצליח באשדוד מאשר במקום אחר. אגיד לך עוד דבר שאני מאמין בו, אם ניר ביטון היה גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב, יכול להיות שהיום לא היינו יודעים מי זה ניר ביטון".

שמעתי אותך אומר לא פעם, טוב שירדנו. באמת?
"כן, בהחלט. מכל ההיבטים הירידה עשתה לנו רק טוב. קודם כל חשוב ליצור רצף של משחקים אצל השחקנים הצעירים. זה אומר לשחק כל משחק, שחקנים שהם דור העתיד שלנו. כמה משחקים פתח מיכאל אוחנה בליגת העל? כמה שיחק אור אינברום? בליגה לאומית ידענו שאין ברירה אחרת, הם השחקנים שלנו והם צריכים לקבל את הבמה. אז השתדרגנו בזה שהם קיבלו את הבמה, הם שידרגו את עצמם ואותנו. הם התחילו לחוש את תחושת הניצחון ולרובם העונה שעברה הייתה שנה ראשונה בבוגרים. אז גם לא לשחק, גם להפסיד, זה משפיע על הביטחון. השנה הם מקבלים את הביטחון, הדקות והם מחזירים ביכולת טובה ומעלים את הקבוצה ליגה ולהרבה שנים".

אגב ליגת העל. מה צריך לשנות?
"הכי חשוב לדעתי לשמור על סגל השחקנים, עם תוספת של שחקן אחד עד 3 שחקנים".

וכמה זרים?
"אני אומר את זה הכי אובייקטיבי שניתן, אין צורך ב-5 זרים. יש לנו שחקנים מספיק מוכשרים, לא חייב להביא זרים בכדי להביא זרים. לדעתי 3 יספיקו".

בוא נחזור רגע לעונה. אתה מרוצה?
"מאוד מרוצה ממה שאני רואה. הקבוצה משחקת, אנחנו בדרך לליגת העל והשחקנים עשו דרך גדולה קדימה. אומר לך עוד משהו בתפקידי השנה לא היה לי קל, כל החברה הצעירים האלה אני מכיר אותם מגיל צעיר מאוד. אני רוצה לפרגן להם, הייתי קרוב אליהם כבעל תפקיד במערכת והשנה נאלצתי להפוך מסוג של חבר לסוג של מאמן/מנהל בעל סמכות והם הבינו ופרגנו".

לפני סיום, תגיד לי מה התואר שלך. מבחינה רשמית…
"האמן לי התואר לא חשוב, העשייה חשובה. לא משנה איך קוראים לזה העיקר שזה עוזר למערכת שנקראת מ.ס אשדוד. אני פה לכל מה שיעזור למ.ס אשדוד. חד וחלק".

בן אבו גם מאמן את הילד שלו, איתי, ככה בבית, ליום אחד שגם הוא יתרום את חלקו למ.ס. בן אבו: "הילד משחק כדורגל בגינה ואח"כ "נח" עם פיפ"א". אם תהיתם את מי הוא מעריץ… כמובן את רונאלדו.. אהה ואת אור אינברום… נו מה, מישהו מתפלא? ככה זה שהאבא קשור בנימים לקבוצה… זה עובר בגנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך