אישום נגד שני צעירים שניסו לשדוד אישה באיומי אקדח

פעילות חקירתית מעמיקה שערכו חוקרי התשאול במשטרת ישראל בעקבות אירוע שוד בדירת גן בעיר אשדוד, העלתה כי מדובר ב"שוד ברירת מחדל" לאחר ששני החשודים תכננו במשך כשבוע ימים דווקא לבצע זאת בבית אחר במושב סמוך. אחד החשודים שנכנס באקדח שלוף לא תיאר לעצמו כי בעלת הבית תצעק בכל כוחה ותבריח אותו. החשוד שנמלט לרחוב נתפס על ידי צוות שיטור עירוני ואזרחים ערניים בתום מרדף רגלי, ואילו חברו נמלט ברכב לכיוון דרום הארץ אך נעצר כעבור שעות ספורות. בנוסף, התברר כי לשניים היכרות עם דירת הגן ובעליה לאחר ששיפצו את הדירה בעבר, ולאחרונה ניסה החשוד העיקרי אף לסחוט את בעל הדירה בטענה כי ישמור עליו מפני עבריינים. בתום חקירה מעמיקה תוך שמעצרם הוארך, צפויה היום פרקליטות דרום להגיש כנגדם כתב אישום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע

ביום שישי לפני כשבועיים התקבל דיווח על ניסיון שוד בבית באשדוד. חשוד רעול פנים נכנס דרך חצר הבית לתוכו והחל באיומים על הדיירת ששהתה במקום. לאחר שזאת החלה לצעוק, החשוד פתח במנוסה ואזרח שהבחין בו החל לרדוף אחריו. שוטר ופקח בצוות משולב של השיטור העירוני שהיו בסמוך הצטרפו למרדף והצליחו יחד עם האזרח לעצור את החשוד, תושב אשדוד כבן 19, וזה הועבר לחקירה במשטרה. פעולות חקירה נוספות שבוצעו הביאו בליל שישי למעצרו של חשוד נוסף במעשה, תושב אשדוד כבן 28, בסמוך לדימונה. החשוד הועבר גם הוא לחקירה במשטרת אשדוד שם הכחיש את החשודות המיוחסים לו. שני החשודים נכלאו בסיום חקירתם ומעצרם הוארך בבית המשפט.

במהלך חקירתם במשטרה, עלה כי השניים ביקשו לבצע שוד דיירי וילה במושב אמונים ולשם כך הם ביצעו תצפיות במשך שבוע ימים לעבר הבית. ביום שישי, לפני כשבועיים, הגיעו החשודים וחנו את רכבם מול הבית כאשר ברשותם אקדח וסכין. בשלב זה נכנס אחד החשודים לחצר ודפק בדלת בכדי לבדוק אם יש מישהו בבית. להפתעתו, בעל הדירה פתח לו את הדלת והחשוד שלא ידע מה לומר, אלתר וטען שנשלח לבית לבצע עבודות ואז חזר לרכבו שם סיפר לחברו כי הבית מרושת במצלמות וכי הם "שרופים" שם ונמלטו מהמקום.

לאחר שכוונתם זאת השתבשה השניים נסעו חזרה לאשדוד כאשר החשוד העיקרי החליט שהם הולכים לשדוד את הבית של תושב אשדוד אצלו עבדו בעבר בשיפוצים. השניים הגיעו לרחוב סמוך שם ירד אחד החשודים מהרכב וניגש לבצע תצפית לעבר דירת הגן. שהבחין החשוד כי ישנם מצלמות אבטחה במבנה הסמוך, בית כנסת, חזר לרכב ואמר לשותפו הצעיר על כך וטען כי עדיף להגיע לבית דרך רחוב אחר. שם עצר את רכבו ונתן לו אקדח פלסטיק כשהוא עצמו נושא סכין ושניהם עטו מסכות על הפנים שנרכשו ימים ספורים לפני כן. השניים התקרבו לחומת חצר הבית, שם הורה החשוד לשותפו שיכנס לבית דרך החומה ושבאיומי האקדח ישכיב את בעלת הדירה על הרצפה ואז הוא בעצמו יכנס וישדוד את הרכוש והכסף.

החשוד הצעיר קפץ מעל החומה ונכנס לדירה וכשפגש את בעלת הדירה איים עליה עם האקדח שברשותו וצעק לה לשכב על הרצפה. בעלת הדירה שנבהלה מכך החלה לצעוק בכל כוחה, מעשה שגרם לחשוד החמוש להימלט בריצה מהדירה דרך הגינה כאשר בדרך נפל לו האקדח ובהמשך גם המסכה. תוך כדי כך, הבין החשוד שהמתין בחוץ שהתוכנית שוב השתבשה, החל גם זה להימלט מהמקום ברכבו כאשר בדרך הוא אוסף את חברתו ובורח יחד עמה לכיוון דימונה בכוונה להימלט מהדין. לעומתו, החשוד שנמלט מהדירה ברח לכיוון הרכב של שותפו, אך זה כבר נמלט בלעדיו מהמקום. אזרחים שרדפו אחריו יחד עם צוות שיטור עירוני של משטרת ישראל ועיריית אשדוד הצליחו כעבור מרדף רגלי קצר לשים ידיהם על החשוד ולעצרו. כאמור, שעות ספורות לאחר מכן נעצר החשוד העיקרי גם כן בסמוך לדימונה, והועבר לחקירה במחלק התשאול שבתחנת המשטרה באשדוד. במהלך חקירתם סיפר אחד החשודים כי הם עבדו בעבר בבית והבחינו בבעל הבית מחביא כסף ותכשיטים והחליטו לשדוד את בני משפחתו.

במהלך החקירה וגביית עדויות סיפר בעל הדירה כי הוא מכיר את שני החשודים מהעבר בו עבדו אצלו בשיפוצים וכבר חצי שנה לא ראה את החשוד העיקרי. אלא שבחודש פברואר השנה גילה שדקרו לו את ארבעת גלגלי הרכב הפרטי שלו. עוד בטרם סיפר על שארע, וממש באותו היום, לפתע הופיע אצלו בעסק החשוד העיקרי וטען בפניו כי הוא מודע למי שגרם נזק לרכבו והוא, החשוד, ידאג לו וישמור עליו. בנוסף, הוא דאג להציג לו תמונות בפלאפון של אנשים שבעל הרכב אינו מכיר וסיפר לו כי אלו עבריינים מאשקלון והוא יטפל בהם והם יפצו אותו על רכבו, ובאותה נשימה הוסיף כי צריך לשלם לאנשים האלה בכדי לשמור על משפחתו. עוד הוסיף ואמר החשוד שהוא יביא לו אקדח במידת הצורך, והציג בפניו אקדח שחור שזוהה מאוחר יותר כאקדח הפלסטיק שנשמט בזירת השוד. בניגוד לציפיותיו של החשוד, בעל הדירה לא התרצה לדרישותיו של החשוד ואמר לו שבמידת הצורך יעדיף לפנות למשטרה ואינו מעוניין בשמירה או באקדח. למרות זאת, החשוד לא הרפה ולמחרת היום הגיע שוב לעסק וסיפר לבעל הבית כי הוא שמר עליו מול האנשים האלה ושהוא ישמור עליו גם במשך. גם הפעם נדחה החשוד בטענה כי עזרתו אינה נדרשת, אך זה לא חדל ואף סיפר כי השיג פיצוי עבורם בגין הנזק לרכב והגיע לביתם על מנת שיבחרו מוצרים מקטלוג בתמורה לכסף אותו רמז שברצונו לקבל, ובפעם אחת אף ביקש זאת מפורשות לקבל סכום של 500 ש"ח.

כאמור, בתום חקירה מעמיקה שנערכה במחלק התשאול במשטרה נאספו עדויות וראיות שגובשו לכדי כתב אישום כנגד השניים שיוגש היום באמצעות פרקליטות דרום בבית המשפט המחוזי בבאר שבע.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך