"מ.ס אשדוד והפועל פ"ת הן לדעתי אלה שיעלו ליגה"

דיברנו עם רוני אוואט, מאמן מ.ס. אשדוד, אחרי ההפסד לאשקלון ביום שישי * גילינו מאמן עם רגליים על הקרקע, שיודע שיש מטרה והקבוצה תעמוד בה. אוואט מסביר שהיה עולה שוב עם הרכב התקפי, וגם קונה הפסד לאחר 6 משחקי ניצחון, המאמן הצעיר והמבטיח חושב שאשדוד והפועל פ"ת יעלו ליגה, ולא מרשה לעצמו לחלום עדיין על עמידה על הקווים בליגת העל
"מ.ס אשדוד והפועל פ"ת הן לדעתי אלה שיעלו ליגה"

בסיום משחק ההפסד להפועל אשקלון, בשישי שעבר, עבר רוני אוואט מאמנה של מ.ס אשדוד שחקן שחקן, לחץ יד, חיבק, ליטף והעביר מסר לכולם: "תרימו את הראש, אתם הבאתם אותנו למצב הזה של פער משמעותי משאר קבוצות הליגה, ולכן אני מאמין בכם". האמת שגם הם בו. אוואט: "התחושה הייתה לא קלה, כולם הרגישו אכזבה עמוקה. היה קהל, הייתה אווירה וכל מה שצריך למשחק כזה. ראית השחקנים שרצו מאוד, אבל זה לא קרה. צריך לדעת להשאיר את המשחק הזה מאחור, בשבת בבוקר כבר ראיתי את משחק הנוער".

נרגעו החברה?
"אכזבה היא דבר תחושתי וטבעי, אף אחד לא אוהב להפסיד, בוודאי לא משחק כזה. אבל כמו שידענו לעשות שישה משחקים של ניצחונות ברצף, נדע לחזור לעצמנו" .

אז אפשר להירגע?
"מיום שהגעתי לקבוצה, אני תמיד מרגיע. אני אמרתי שמ.ס אשדוד תהיה בליגת העל בעונה הבאה, לא אמרתי באיזה חודש זה יהיה, אם זה יקרה חודש אפריל או מאי. גם בני יהודה שהיו 13 נקודות הפרש בעונה שעברה, זה נגמר במשחק האחרון. אני מעדיף לנצח שלושה משחקים ולהפסיד אחד, מאשר לנצח משחק אחד ולעשות 3 תוצאות תיקו. מה הסטטיסטיקה שלי? 12 משחקי ליגה, 8 ניצחונות, 3 הפסדים ותיקו אחד. כל ארבעה משחקים הפסד אחד. אני קונה סטטיסטיקה כזו כל החיים שלי, כל הקרירה שלי".

אז תסביר מה קרה בשישי?
"לדעתי זה היה ממש בדברים הקטנים. מי שהיה במשחק ראה, בוא ננתח אותו".

בוא…
"אשקלון במחצית הראשונה הגיעה 3 פעמים לשער, פעם אחת בקרן והכדור הורחק. פעם שנייה זה היה בפנדל, בדקה ה-43 ובפעם השלישית, זה היה רגע לפני המחצית כדור ליד השער. 3 פעמים ב-45 דקות. אנחנו הגענו ל-2 מצבים של מאוריציו, 2 מצבים של אינברום, פעם אחת פנדל שהשופט לא שרק ולא הצלחנו להבקיע. במחצית השנייה לצערי, ספגנו גול מיד על הפתיחה. שער בסוף המחצית, שער בתחילת המחצית, זה משבש משהו. בחדר ההלבשה במחצית הייתה לנו אמונה אמיתית שאנחנו חוזרים, אבל עוד הפעם מה שלא לקחנו בחשבון ומה שלא רצינו שיקרה, זה ספיגת שער מהיר עם פתיחת המחצית השנייה. זה שיבש הכל".

אולי בגלל ההרכב ההתקפי שעליתם?
"אתה מכיר אותי, אנחנו משחקים התקפי. הפילוסופיה שלנו זה כדורגל התקפי. אני לא ממציא משהו, זה הכדורגל שלנו. אנחנו מחפשים לשחק כדורגל, שבו מחפשים כל הזמן את השער, לנצח. אני מכיר מאמנים שאומרים: 'יופי, לא הפסדתי, אבל עשיתי 4 תיקו'. זה 30 אחוז הצלחה ואז אתה יורד ליגה. אפתיע אותך, שאם היינו בשלושים הדקות הטובות שלנו כובשים שער, הייתי מוסיף עוד חלוץ. יודע למה? כי ידעתי ששם היינו מנצלים את ההגנה האיטית שלהם. אבל תוכניות לחוד ומציאות לחוד. לצערי זה המשחק שהתפתח".

האמת, גם השופט בר נתן השפיע על המשחק
"קראתי אצלך, שהוא אמר לאינברום שהוא טעה שלא שרק פנדל. שופט יש לו חלק והפעם זה היה חלק גדול. אם היה שורק הכל היה יכול להשתנות. לי הייתה תחושה שהוא לא מספיק שלט במשחק, לא מספיק לשופט בליגת העל. הוא שותף לבזבוזי הזמן של שחקני אשקלון ולא עצר את זה. מבחינתם זה אולי לגיטימי, אבל מבחינתו לא. אבל הלאה, מתקדמים".

אשקלון אמרו שאתם הייתם יהירים.
"שטויות. פנו אליי מאחד האתרים לפני המשחק לראיין אותי. ביקשתי שיחזרו אח"כ ולא עשו זאת. פתאום אני מגלה באותו אתר כי שחקן בקבוצה אמר שאנחנו ניתן 3-4 חתיכות לאשקלון. אין שחקן כזה באשדוד שיתבטא בצורה כזו. יהירות זה לא אנחנו". אוואט מוסיף: "אנחנו באים מעולם הכדורגל. קשה לשמור ספורטאי בפיק, יותר קל להביא שחקן למוטיבציה במקום הנמוך מאשר במקום הגבוה. באנו אחרי סדרה כזו, שמצאנו את עצמנו בפער כזה מהליגה, כשלפני חודש עוד היינו במרדף אחרי קבוצות. התקשורת כבר סגרה שעלינו, זה איפשהו מטפטף לשחקנים. זה בא ברמה של ירידת מתח, לא יהירות ולא זלזול".

אז ההפסד יחזיר את השחקנים לקרקע?
"קודם כל תמיד אנחנו עם הרגליים על הקרקע. מעבר לכך, אנחנו אחרי הפסד, שתיים אנחנו בשישי נגד אחי נצרת, קבוצה שלא ספגה במשחקים האחרונים. בשבעה משחקים עשו סדרה של לפחות 4-5 ניצחונות, מאז שהחליפו מאמן. הם בתקופה מצוינת. שני הדברים האלה אמורים להחזיר אותנו מהר למציאות. גם זה שפ"ת ואשקלון ניצחו וצמצמו את הפער, זה הכניס אותנו ללופ שזה לא נגמר ועוד צריך לנצח. אנחנו צריכים אופי ובגרות ונוכיח שאנחנו עשויים מחומר אחר".

עוד שני מחזורים פליאוף.
"לא עסוקים בזה כרגע. המטרה שלנו להגיע לפליאוף בפער המקסימלי שאנחנו יכולים להגיע, אז הדברים יהיו תלויים בנו. כרגע אנחנו עסוקים לחזור למסלול הניצחונות כבר במשחק הקרוב. הפליאוף הוא רק ב-8 באפריל וזה כמעט חודש ימים, אז לכן מבחינת זמן, זה עוד הרבה זמן ואתה לא יודע מה יהיה סדר המשחקים. אני יכול להגיד שחוץ מאיתנו, פ"ת ואשקלון, אף אחת לא הבטיחה את מקומה בפליאוף. שלושת רבעי מהליגה יכולים להיות בפליאוף. הכל יכול להיות".

אשדוד הרי לא תעלה לבד, אם וכאשר, שתי קבוצות יעלו לליגת העל, אוואט היה רוצה להיות זה שמשקיף על המאבק מלמעלה, אבל יודע שצריך להישאר מרוכז כל עוד זה לא נגמר סופי.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך