הבן שיעשה הכל בשביל לעזור לאמא שלו

כשקרן אם חד הורית עם 3 ילדים נקלעה למצוקה כספית רצינית, בנה נחלץ לעזרתה והביא לה סכומי כסף גדולים, אך כשצפתה במצלמה הנסתרת וגילתה איך הוא מרוויח את הכסף, נשבר לה הלב

קרן עברה לאחרונה להתגורר ברובע אחר, באזור הדרומי של העיר, לאחר שנים שגידלה את שלושת ילדיה ברובע ב'. נמאס לה לראות את הילדים עולים במדרגות לצד סודנים, אריתראים ואנשים מפוקפקים. החלום שלה היה לעבור לרובע ראוי יותר, ואחרי מלחמות כלכליות רבות וסיוע מצד בני משפחתה, היא עשתה את השינוי המיוחל.

קרן עובדת במקום מסודר יחסית, אבל השכר שלה עומד על 5,000 שקל בלבד, ועם דמי מזונות של 2,800 שקל קשה מאוד לשלם שכירות, לכלכל את הבית ולעמוד בהוצאות של ילדים מתבגרים שרוצים ג'ינסים ונעליים לא זולים, כפי שיש לחברים שלהם.

בתקופה האחרונה הבן הבכור יובל, שלומד בכיתה י', החל להסתובב עם כסף. היה נותן לה 500 שקל פה, 300 שקל שם, וטען שהוא החל לעבוד עם חבר בתיקון טלפונים. משהו הריח לא טוב לקרן, חוש אימהי שאי אפשר לפספס. היא חייגה אלינו וביקשה להיפגש. סיפרה את הסיפור, הסבירה את המצב הכלכלי, והחלטנו שאנחנו לוקחים את העבודה במחיר עלות רק כדי לעזור לקרן, כדי להבין מה בדיוק עושה הבן יובל בבית בזמן שאמא נמצאת בעבודה. "החברים שלו נכנסים לבית בכל שעה, לעיתים גם בחצות הלילה, הם סוגרים את הדלת ואני לא מבינה מה קורה. יש כאן משהו שחייב בדיקה", היא אמרה לנו בקול מודאג.

כבר למחרת הגענו לבית המשפחה, התקנו מצלמות ומיקרופונים בחדר של יובל ובסלון. התמונות הגיעו כמובן ב"שידור חי" גם לנייד של האמא קרן שהייתה במתח לגלות מה מתרחש בביתה. התוצאות היו הרסניות עבורה, היא נשברה לגמרי. כבר ביום הראשון, בשעות הצהריים, יובל נראה חוזר מבית הספר עם חבר, הם נכנסו לחדר, יובל ניגש לארון והוציא ממקום מסתור מנת גראס ארוזה היטב. הוא נתן אותה לחבר וקיבל כסף. כעבור שעה חבר אחר הגיע, והפעולה שוב חזרה על עצמה. בסך הכל שישה חברים הגיעו לבית המשפחה באותו היום, חלק בשעת לילה מאוחרת, ובכל המקרים יובל מכר להם סמים קלים. קרן לא יכלה לעמוד בזה, כבר למחרת בבוקר היא החליטה לעמת את יובל עם המצב החמור שמתנהל בביתה.

יובל, נער ללא עבר פלילי, אמר לאימו: "כבר חודשיים שאני מוכר גראס ומרוויח הרבה כסף כדי לעזור לך, אני רואה שאת קורסת כלכלית, קניתי ג'ינס לאחי ובגדים לאחותי". קרן לא רצתה לשמוע יותר, היא אמרה לו בקול ברור: "מרגע זה אתה מפסיק עם זה, בפעם הבאה שתעשה את זה אני מזמינה לך משטרה, כי אני לא רוצה ילד עבריין. אנחנו נסתדר עם מה שיש לנו, וזה מספיק. הבן שלי לעולם לא יהיה סוחר סמים". יובל פרץ בבכי והבטיח לאמא לעצור הכל, הוא כבר ייצא לעבוד עבודה נורמלית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך