בעקבות שיחה בין ד"ר לסרי למפקד תחנת אשדוד: המשטרה הרחיקה ועצרה 30 שב"חים

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, קיים לא מכבר שיחה ארוכה עם מפקד תחנת אשדוד סנ"צ נועם שקל, במהלכה ביקש לשים דגש מיוחד בימים טרופים אלה, על תופעת השוהים הבלתי חוקיים. ואכן, בתחילת השבוע נעצרו 30 שב"חים, בפעילות משולבת של משטרת ישראל ופקחי יחידת השיטור המשולב בעיריית אשדוד
בעקבות שיחה בין ד"ר לסרי למפקד תחנת אשדוד: המשטרה הרחיקה ועצרה 30 שב"חים

ראש עיריית אשדוד ד"ר יחיאל לסרי, מקיים כמעט על בסיס יומי שיחות עם גורמים שונים, כולל השר לביטחון פנים גלעד ארדן, כדי לקבל עדכונים ולהיות עם היד על הדופק, בעקבות המצב הביטחוני המורכב השורר ברחבי הארץ.

ד"ר לסרי אף קיים שיחה עם מפקד תחנת משטרת אשדוד סנ"צ נועם שקל, במהלכה ביקש ממפקד התחנה הנמרץ, לשים דגש על פעילות מול שוהים בלתי חוקיים באזורי התעשייה בעיר ובאזורים נוספים, בעקבות תלונות רבות שהגיעו למוקד העירוני 106.

ואכן, בפעילות משולבת של שוטרי ופקחי יחידת השיטור העירוני של משטרת ישראל, בוצעה ביום שני לפנות בוקר פשיטה על אתרי בנייה רבים, בתי עסק ואזורי תעשייה, בהם אותרו עשרות רבות של בני מיעוטים. במהלך הפעילות עיכבו השוטרים והפקחים 30 שוהים בלתי חוקיים, שלאחר חקירתם הורחקו, ובנוסף נעצרו 12 שב"חים. בין העצורים חשוד שאותר באזור התעשייה וברשותו נתפסה אשרת שהייה מזויפת, ושלושה חשודים אחרים שנעצרו ב"בית כנר", כשברשותם תעודת זהות מזויפת, אך חיפוש בחדרם הביא לאיתור תעודת הזהות הפלסטינית, ובה נמצאת אותה התמונה.

שישה מבין העצורים, שאותרו בשני מבנים נטושים, לא נעצרו בפעם הראשונה, ולחובתם קיים כבר עונש על תנאי בגין כניסה שלא כחוק לשטח ישראל. לצד פעילות לאיתור השב"חים, נערכת אכיפה מחמירה גם כנגד עבירות נלוות (הלנה, העסקה והסעה שלא כדין). במהלך הפעילות נעצר שוהה בלתי חוקי באתר בנייה בדרום העיר. במקביל, עוכב לחקירה במשטרה גם המעסיק וכנגדו נפתח תיק פלילי בגין העסקה. כלל העצורים הובאו באותו היום בפני בית המשפט.

ד"ר לסרי אמר לעיתון "המגזין": "משטרת אשדוד, יחד עם יחידת השיטור המשולב עושים את המקסימום כדי לנסות ולאתר את השוהים הבלתי חוקיים, שלמרבה הצער מצויים בכל עיר בארץ. מדובר במשימה קשה ומורכבת, ויש לא מעט כוחות הפרוסים ברחבי העיר מדי יום, ומבצעים עבודת קודש. על כולנו להיות ערניים לסביבה שלנו, ולדווח על כל אדם חשוד למוקד 100".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך