הישג על הצטיינות במקיף א'

בטקס שהתקיים במכון ויצמן העניק משרד החינוך עשר תעודות הוקרה לבתי ספר מכל רחבי הארץ, מצטיינים בהובלת התכנית "עתודה למנהיגות מדעית-טכנולוגית". בין בתי הספר הזוכים, מקיף א' באשדוד, בניהולה של הדס בן שושן, שקיבל את תעודת ההוקרה עבור הישגיו יוצאי הדופן בין השנים 2012-2015, בהן הרחיב באופן משמעותי את מספר התלמידים המשתתפים בתכנית.
הישג על הצטיינות במקיף א'

מדובר בתכנית מצוינות יוקרתית, ייחודית ופורצת דרך לקידום עתידם של התלמידים. בתכנית נחשפים התלמידים לנושאים מתקדמים מתחום המדע והטכנולוגיה וכך נסללת בפניהם הדרך להיות חלק מדור המנהיגות וההובלה העתידי.

מטרת התכנית היא לייצר מסלול מצוינות שש-שנתי המוביל לתעודת בגרות איכותית בתחומי המדע והטכנולוגיה הכוללת 5 יח"ל במתמטיקה, 5 יח"ל במדעי הטבע (פיזיקה, כימיה, ביולוגיה) ו- 5 יח"ל טכנולוגיות (הנדסת תוכנה, הנדסת אלקטרוניקה, הנדסת מכונות, ביוטכנולוגיה או מדעית-טכנולוגית) או מקצוע נוסף ממדעי הטבע ברמה של 5 יח"ל.

התכנית מופעלת בחטיבת הביניים ובחטיבה העליונה. בחטיבת הביניים מקבלים תלמידי התכנית שעות תוספתיות במתמטיקה, פיזיקה, מדעי המחשב ורובוטיקה על פי תכניות לימודים ייחודיות. בחטיבה העליונה מקבלים תלמידי התכנית שיעורי תגבור במתמטיקה ובמדעים בהתאם לצורכיהם. שיעורי התגבור ניתנים בקבוצות קטנות, ומטרתם לסייע לתלמידים לעמוד במחויבות שלקחו על עצמם בלימודי המדעים.

את תעודות ההצטיינות העניקו לבתי הספר מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן , מנהל מִנהל תקשוב טכנולוגיה ומערכות מידע, ד"ר עופר רימון ומנהל תכנית עתודה מדעית טכנולוגית, מר יגאל דור.

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן: "אני מברכת את בתי הספר הזוכים. הזכייה שלהם היא שיא של עבודה חינוכית שנעשית שעה שעה, יום יום ולאורך כל השנה. בתוך העשייה הם מקדשים את המאמץ, ההתמדה, הנחישות והאמונה בדרך. הודות לאלה מספרם של התלמידים הלומדים מתמטיקה, פיסיקה ומחשבים הולך וגדל בערים הגדולות ובערי הפריפריה. תלמידים אלה יהוו את העתודה המדעית והטכנולוגית של מדינת ישראל בשנים הבאות. אני מאחלת למנהלים, למורים ולתלמידים המשך הצלחה".

מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך, עמירה חיים, שיגרה איגרת למנהלת בית הספר ולצוות ההוראה, בה נכתב כי "הנתונים מעידים על הצטיינותכם בהטמעה וביישום התכנית. אני רואה בזכייתו של בית הספר פרי עבודה חינוכית חשובה מאוד, שכן בכוחם של תלמידי העתודה למנהיגות מדעית טכנולוגית להשפיע בעתיד על הישגיה של מדינת ישראל בתחום זה. בחרתם להתמודד עם אתגר והגעתם להישג מרשים בדרך של חריצות, מסירות ואהבה. הערכתי הרבה לצוות המורים המלווים את התלמידים בלימודיהם, מאמינים ביכולותיהם להצליח ונוטעים בהם את המוטיבציה ואת תחושת המסוגלות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך