ראש העיר: שימרו על ילדכם שלא ידבקו בזיהום 'השיגלה' שפקד גני הילדים

מצב התברואה התקין בגני הילדים לא מנע את התדבקות חלקם בזיהום שלשולי, בפניה נרגשת של ראש העיר על מנת לעצור את הזיהום, מבקש האחרון מהורי הילדים לא לשלוח ילדים שאינם מחלימים לחלוטין לגן, כדי למנוע התדבקות בחיידק הזיהומי 'שיגלה', הפרטים המלאים בפנים

חמישה גני ילדים נסגרו בחודשים האחרונים עקב זיהום תברואתי שפקד את גני הילדים בעיר אשדוד, עיריית אשדוד עושה בימים אלו מאמצים רבים ע"מ למנוע התפשטות שכזו בגני הילדים בעיר, עכב פנה הבוקר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי בדף הפייסבוק שלו בקריאה נרגשת לתושבים להימנע מלשלוח את ילדנו עם מעט חולי לגן הילדים, או לבית הספר, וזאת בכדי למנוע התפשטות של חיידק בשם שיגלה הגורם לכאבי בטן ושלשולים.

'הסטטוס של ראש העיר הבוקר'

תושבים יקרים, ובמיוחד הורים לילדים בגני ילדים: אני מבקש לעדכן אתכם בתופעת התפרצות שלשול זיהומי בקרב ילדים, אשר הופיעה מאז נובמבר האחרון, בחמישה גני ילדים בעיר.
מדובר בזיהום ע״י חיידק בשם שיגלה שהדביק את הילדים באחת משלוש דרכים של זיהום – דרך מע׳ המים והביוב, דרך המזון או החול שבגן. הילדים שחלו בזיהום הדביקו את חבריהם, כך שנאלצנו לסגור את הגנים עד להחלמת הילדים וסילוק הזיהום. בדיון שקיימתי בהשתתפות ראשי מע׳ החינוך, יו״ר וחברי ועד ההורים המרכזי, הרופאה המחוזית ונציגי לשכת הבריאות, קיבלנו סקירה מקצועית על הבעיה, וגיבשנו תוכנית פעולה כוללת לעצירת התופעה. חברי לשכת הבריאות דיווחו לנו שבחקירת כל המקרים נמצאה באופן כללי רמת תברואה טובה בגני הילדים שנפגעו, ולא זוהה מקור ברור או קשר בין ההתפרצויות השונות. עפ״ הנחיות משרד הבריאות ובשיתוף פעולה עם ההורים, נקטנו בכל הפעולות הנדרשות, ואכן התגברנו על ההתפרצויות, וכל הגנים נפתחו ושבו לפעילות תקינה.

זו הזדמנות בשביל כולנו, לרענן את כללי ההגיינה והתברואה בבית, במשפחה ובגני הילדים, כדי להגן על ילדינו מפני זיהומים מסוגים שונים.
הנחיתי לבצע הדרכות לכלל הגננות והסייעות בעיר, ולבנות נוהלי ביקורת ופיקוח בגני ילדים בשגרה באחריות העיריה, כדי למנוע תופעות דומות בעתיד.
בנוסף הוריתי להוציא הנחיות לכל ההורים כיצד לסייע לנו במניעת התפרצויות והתפשטות של זיהום בגני הילדים. בעניין זה, הבקשה החשובה ביותר היא, שאם מגלים תופעת חולי כלשהיא אצל הילדה או הילד, בנוסף לבדיקה ע״י רופא המשפחה, בשום אופן אין להביא את הילד/ה לגן. זו הפעולה החשובה ביותר במניעת התפשטות הזיהום !
וזאת מעבר לכל מה שאנו עושים ונעשה בתחום אחריותינו במע׳ החינוך. אני מודה לכם על שיתוף הפעולה, עם איחולי בריאות שלמה לכל ילדינו באשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך