תושבי אשדוד ממחזרים 280 טון בקבוקים משפחתיים

על פי נתוני תאגיד המיחזור אל"ה אשדוד ממוקמת במקום השביעי עם כ-280 טון בקבוקים

על פי נתוני תאגיד המיחזור אל"ה, אשדוד ניצבת במקום השביעי אחרי תל-אביב, ירושלים, ראשון לציון, חיפה ונתניה. בארבע השנים האחרונות השקיע תאגיד המיחזור אל"ה מעל 30 מליון שקלים בהצבת תשתית של מיחזוריות במעל ל-260 יישובים בארץ. מאז תחילת יישום החוק הוסיף התאגיד תשתית רחבה של 12 אלף מיחזוריות נוספות וכיום מוצבות 21,338 מיחזוריות ברחבי הארץ.

מנתונים שאסף תאגיד המיחזור אל"ה כי תושבי ישראל לא מתעצלים למחזר: תל-אביב היא העיר שממחזרת הכי הרבה בקבוקים בארץ. בשנת 2014 מוחזרו בעיר למעלה מ-909 טון בקבוקים. למקום השני הגיעה ירושלים עם כ-751 טון ולשלישי ראשון לציון עם 468 טון.

מתאגיד המיחזור אל"ה נמסר כי כיום ממוחזרים 59% מכלל בקבוקי הפלסטיק (PET) המיוצרים ומשווקים בישראל. לפני ארבע שנים הוחלט להשאיר את בקבוקי המשקה המשפחתיים מחוץ לחוק הפיקדון, תוך התחייבות להגיע עד לשנת 2016 ליעד שבו יוחזרו 55% מהבקבוקים המשפחתיים באופן וולנטרי. לצורך כך הושקעו מעל 60 מיליון שקל במהלך ארבע השנים האחרונות, הן בתשתיות של מיחזוריות בכל רחבי הארץ והן בקמפיין חינוכי ובפעילויות הסברה.

בתום ארבע שנות פעילות, אומרים בתאגיד המיחזור אל"ה, כי ניתן לראות שפעילות ההסברה וההשקעה המסיבית בקמפיינים ובמוסדות החינוך – עשתה את העבודה. כיום, אומרים בתאגיד – יותר ממחצית מהבקבוקים הוולונטריים נאספים למיחזור, היקף של 360 מיליון בקבוקי פלסטיק משפחתיים בשנה ועד שנת 2016 יושלם היעד ואף יותר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך