בת 18 מאשדוד סוממה ע"י סם אונס במהלך בילוי בת"א!

מיטל מעבירה מסר לצעירות: "אני מאוד זהירה, אם לי זה קרה, זה יכול לקרות לכל אחת"
בת 18 מאשדוד סוממה ע"י סם אונס במהלך בילוי בת"א!

קשה מאוד לפספס את הנוכחות של מיטל (שם בדוי), צעירה בת 18 מאשדוד, שנראית מצוין וגם יודעת להתנסח בצורה מרשימה. ביום שני בצהריים ישבתי מולה בבית הוריה, באחד הרובעים החדשים בעיר, והבנתי שאם לה זה קרה, זה באמת יכול לקרות לכל אחת. מיטל היא לא נערה פראיירית, בלשון העם. אחת שלא ניתן לקנות אותה במילה טובה וגם לא להערים עליה בדרכים שונות ומשונות. בקיצור, נערה טובה מבית טוב.

באחד מימי חמישי, לפני כחודש לערך, מיטל התארגנה עם שלוש חברות טובות ליציאה שגרתית בעיר הגדולה. "אנחנו יוצאות אחת לחודש בערך לתל אביב, כל פעם למועדון אחר, והפעם החלטנו לצאת למועדון בנמל תל אביב בו בילינו כמה וכמה פעמים", משחזרת מיטל.

הכל נראה שגרתי ואפילו מעניין בתחילת הבילוי. הבנות נכנסו פנימה, הכירו שלושה צעירים בלוק תל אביבי, שנראים ילדים טובים, כל אחד הזמין כוס משקה והקבוצה התרכזה ברחבת הריקודים. בשלב מסוים מיטל הייתה חייבת לגשת לשירותים והפקידה את הכוס בידיה של חברתה הטובה. משם כנראה שנעשו דברים חמורים ע"י גורם שלישי. "נכנסתי לשירותים וביקשתי מהחברה שלי להחזיק לי את הכוס. היא אחראית בדיוק כמוני, ואני סומכת עליה בעיניים עצומות", משחזרת מיטל.

משם הדברים התנהלו בצורה מוזרה. מיטל חזרה מהשירותים, לקחה כמה לגימות מהכוס שכנראה "אירח" בו סוג של סם אונס שאחד הצעירים מיהר להזליף לתוכו, ותוך כמה דקות מיטל חשה סחרחורת איומה. היא מתארת: "בהתחלה חשבתי שמדובר במשקה מזויף, כי פעם קרה לי ששתיתי משקה שכזה שגרם לי לסחרחורת נוראית. אחרי עוד חמש דקות בערך הרגשתי שקשה לי לעמוד ויצאתי לקחת אוויר מבלי לומר מילה לחברות. לא יודעת מה בדיוק קרה באותן דקות אבל מישהו הוביל אותי עד לספסל רחוק מאוד מהמועדון, לפחות חמש דקות הליכה. מאוחר יותר הבנתי שלא הרגשתי דבר באותן דקות, ואני לא יודעת מה עשה אותו בחור שלקח אותי. מסתבר שזה לא אחד מהבחורים שהיו איתנו, לאחר הבדיקה שנעשתה בצילומי סרטי האבטחה של המועדון, אלא בכלל בחור אחר שעד עתה לא זיהו אותו. המזל הגדול שלי הוא שהחברות שלי הבינו שקרה משהו, הן יצאו החוצה עם החברים שהכרנו במועדון, והתחילו לקרוא בשם שלי ולחפש בכל מקום. הם הגיעו סמוך לספסל, והבחור נמלט רגלית עוד לפני שהמשטרה הגיעה".

מיטל סירבה להתפנות לבית החולים, למרות שחשה הרבה יותר טוב, ומסתבר שהיא טעתה כי רק כך היה ניתן לבדוק בבדיקת שתן שגרתית, האם אכן הוחדר סם לכוס המשקה שלה. מיטל הגישה תלונה במשטרת ת"א, אך נכון לעכשיו לא נעצרו חשודים במעשה.

מה זה בדיוק סם אונס?
כשאומרים "סם אונס" מתכוונים כמעט תמיד לגאמה, הידרוקסי, בוטיראט או בשמו העממי GHB. בכמות קטנה הוא משמח, משחרר עכבות ומעורר את החשק המיני, בדומה לאלכוהול. הוא גם מרפה שרירים, מה שהפך אותו לחביבם של שוחרי המשגל האנאלי. בכמות קצת יותר גדולה הוא מפיל על המשתמש שינה עמוקה.

יש לו שני חסרונות בולטים כסם אונס. ראשית, אף שלפעמים מתארים אותו בתקשורת כחסר טעם, יש לו טעם כה מלוח עד שאפילו אלכוהול מתקשה להסתיר אותו. שנית, ערבובו עם אלכוהול אמנם מגדיל את סיכויי הקורבן להירדם, אך גם את סיכוייו להפסיק לנשום, ומטרתם של סמי אונס היא לטשטש ראיות, לא לייצר אותן. ואכן, הנתונים מצביעים על למעלה מ-1,800 מקרי תקיפה מינית שנאספו בארץ במהלך שמונה שנים, ובאף אחד מהם לא נתגלו שרידי GHB. גם בעולם הגדול מדובר בממצא נדיר ביותר. אמנם קשה לגלות GHB בשתן אחרי יותר מ-12 שעות (ובשיער אחרי יותר מחודש), אך אם זו הייתה תופעה רחבת היקף אין ספק שהיו מתגלים יותר מקרים.

סם אונס משמש לתקיפה מינית של גברים ונשים. תקיפה מינית היא כל סוג של פעילות מינית שאדם אינו מסכים לה. אלו סמים רבי עוצמה ומסוכנים, לרוב מחליקים אותם למשקה של הקורבן כשהוא אינו מסתכל. לעיתים קרובות סם האונס חסר צבע, ריח או טעם, כך שהקורבן אינו יכול לדעת שהוא מסומם. סם האונס מוביל לחולשה, בלבול ולפעמים אף עילפון, כך שהקורבן אינו יכול להתנגד ולהגן על עצמו. חלק מהסמים גורמים לאיבוד זיכרון כך שהקורבנות אינם יודעים שהותקפו. שלושת הסוגים העיקרים של סמים המשמשים כסם האונס הם: רוהיפנול, שמגיע כגלולה המתמוססת בנוזלים. הגלולות יכולות להיות קטנות עגולות ולבנות. הגלולות החדשות יותר הן אליפטיות וצבען ירוק-אפור. כשהן מוכנסות למשקה צלול הוא הופך כחול בהיר, כשהן מוכנסות למשקה כהה הוא הופך עכור. קשה להבחין בשינוי עבור משקאות כהים כמו בירה או קולה, במיוחד בחדר חשוך. פרט לזאת הגלולות הלבנות עדיין זמינות. את הגלולות ניתן לטחון לאבקה. GHBיכול להגיע במספר צורות: נוזל ללא ריח או צבע, אבקה לבנה או גלולה. הסם יכול להעניק למשקה טעם מלוח. המליחות מסוות כמערבבים אותו במשקאות מתוקים כמו מיץ פירות. קטמין מגיע כנוזל או אבקה לבנה.

כיצד סם אונס משפיע על הגוף?
סמים המשמשים כסם האונס חזקים ומסוכנים, הם יכולים להשפיע על הקורבן במהירות וללא ידיעתו. משך ההשפעה אינו קבוע ותלוי בכמות הסם הנלקח. בנוסף יש חשיבות אם הסם מעורבב עם אלכוהול או סמים אחרים. ערבוב של סמים אלו עם אלכוהול יכול להוביל לבעיות בריאותיות רציניות ואפילו למוות. ניתן לחוש את ההשפעה של הסם תוך 30 דקות, ההשפעה יכולה להימשך מספר שעות. השפעתו של הסם יכולה להראות ברגעים הראשונים כאילו האדם שיכור, הדיבור אינו ברור ויש קושי לעמוד יציב. לעיתים הסם גורם לעילפון. השפעות נוספות: קושי בתנועות מוטוריות, בעיות דיבור, בחילה, איבוד זיכרון, אובדן הכרה, בלבול, בעיות ראייה, סחרחורת, תחושת נמנום, לחץ דם נמוך, בעיות קיבה, מוות. כל תרופה שיכולה להשפיע על שיקול הדעת וההתנהגות יכולה לשים אדם בסיכון לפעילות מינית לא רצויה או מסוכנת. אלכוהול הוא הסם הנפוץ ביותר המעורב בתקיפות על רק מיני. כשאדם שותה יותר מדי אלכוהול קשה יותר לחשוב בבהירות, קשה להציב גבולות ולקבל החלטות נכונות, קשה להפעיל שיקול דעת מתי מצב הופך מסוכן, קשה לומר "לא" להטרדות מיניות, קשה להתנגד ולהפעיל כוח במידה ותקיפה מינית מתרחשת. ייתכן והקורבן יחווה איבוד זיכרון.

איך תוכלו להגן על עצמכם?
אל תקבלו משקאות מזרים. פתחו את בקבוקי השתייה בעצמכם. שמרו את השתייה שלכם לצידכם, גם כשאתם הולכים לשירותים. אל תחלקו משקאות. אם מישהו מציע לכם משקה מהבר, התלוו אליו, צפו במשקה הנמזג וקחו אותו אתכם. אל תשתו משקאות עם טעם או ריח מוזרים. לפעמים ל-GHB יש טעם מלוח. ודאו תמיד שיש אתכם חבר שאינו שותה ויכול להשגיח שהכול כשורה. אם השארתם את המשקה ללא השגחה, שפכו אותו. אם אתם מרגישים שיכורים למרות שלא שתיתם, או אם אתם מרגישים השפעה חזקה מהרגיל פנו מיד לקבל עזרה.

האם לקורבן יש דרך לדעת שסומם ונאנס?
לעיתים קרובות קשה לדעת, רוב הקורבנות אינם זוכרים שהותקפו 8-12 שעות לאחר האונס. תרופות אלו עוזבות את הגוף במהירות, כך שגם אם הקורבן מתלונן ופונה לעזרה, קשה מאוד להוכיח שסם אונס היה מעורב בתקיפה. אבל עדיין יש מספר סימנים שיכולים להעיד שהקורבן הותקף באמצעות סם אונס: הקורבן עשוי להרגיש הרגשה חזקה של שכרות למרות שלא שתה אלכוהול או שתה במידה מתונה, תחושה של איבוד זיכרון ובלבול, הקורבן זוכר שנתנו לו לשתות, אך לא זוכר דבר לאחר מכן, בגדים קרועים או לא מסודרים, הקורבן מרגיש שעשה סקס למרות שהוא לא מסוגל לזכור זאת.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך