תושבי אשדוד נתנו לתחבורה הציבורית ציון 7.9

סקר שערכו חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית באשדוד העלה כי תושבי אשדוד די מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 7.9 (מתוך 10). 36% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי, 56% מציינים כי האוטובוס בו הם נוסעים מדי יום עמוס ו- 52% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר בחמש דקות לפחות. עמותת "אור ירוק": "קידום התחבורה הציבורית בישראל צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים"
אנשים עולים על אוטובוס
צילום: נתנאל פריאנטי

חברי קבוצות הנוער של עמותת "אור ירוק" לכבוד שניאור חשין יצאו לרחובות ישראל ובדקו את יעילות התחבורה הציבורית ומה הציבור הישראלי חושב עליה. בני הנוער, המתנדבים באור ירוק, ביקרו ב-694 תחנות אוטובוס שונות המפוזרות ב-41 ישובים ברחבי ישראל. בני הנוער בדקו שלושה דברים מרכזיים. הראשון, תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, מידע ונגישות – דפי מידע, מקומות ישיבה ומרחק התחנה מהבית. השני, נגישות בעלי מוגבלויות לתחנות האוטובוס – שלטי ברייל ומקום לכיסא גלגלים. בנוסף, ערכו בני הנוער סקר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בו שמעו מה דעתם על מחיר התחבורה הציבורית ומהי שביעות רצונם הכללית ממנה. באשדוד, בדקו בני הנוער חמש תחנות אוטובוס שונות ברחבי הישוב.

נמצא כי באחת התחנות חסר מידע אודות לוח זמני הקווים ובארבע נוספות המידע אינו עדכני, בשתי תחנות הלוח אודות מספרי הקווים לא עדכני ובאחת התחנות חסרים שלטי ברייל למען עיוורים. כדי לבדוק את נושא לוחות הזמנים, הנוחות, הדייקנות ומרחק התחנה מהבית, ערכו בני הנוער סקר בקרב ציבור הנוסעים בתחבורה הציבורית באשדוד. על פי התוצאות, תושבי אשדוד די מרוצים מהתחבורה הציבורית: הציון הממוצע שניתן לה, הוא 7.9 (מתוך 10). בנוסף 36% חושבים שמחיר כרטיס הנסיעה הוא גבוה מדי, 56% מציינים כי האוטובוס בו הם נוסעים מדי יום עמוס ו- 52% ציינו כי האוטובוס לו הם מחכים מאחר בחמש דקות לפחות. כמו כן, 32% מהמשתתפים בסקר ציינו, כי לוקח להם למעלה מעשר דקות בכדי להגיע לתחנת האוטובוס מביתם.

"על משרד התחבורה, לשפר את מצבה של התחבורה הציבורית ולעודד את הציבור לעשות בה שימוש יומיומי", אומר שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק. "זו צריכה להיות משימה לאומית שתחסוך למדינה כסף, תצמצם את פקקי התנועה ואת בעיות החניה, תשפר את איכות האוויר ואף תוכל להציל חיים". על פי משרד התחבורה, עד ה- 1 בינואר 2015 כל תחנות האוטובוס בישראל היו אמורות להיות מונגשות לבעלי מוגבלויות ועומדות בתקן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך