מחדשים את הבית לפסח: המדריך המלא לצביעת הבית

אוטוטו מגיע האביב ועמו חג הפסח, הזדמנות טובה לרענן ולחדש את מראה הבית. על מנת לעשות זאת, לא חייבים להיכנס לשיפוץ רחב ולהוצאות כספיות גדולות, שינוי באמצעות צבע יעשה את העבודה. לדברי שיר זכאי, סמנכ"ל שיווק בחברת נירלט: "שימוש בצבע, היא הדרך המהירה והזולה ליצור שינוי עיצובי משמעותי בחלל".
מחדשים את הבית לפסח: המדריך המלא לצביעת הבית
צילום: אלי בוחבוט

אז מהם החידושים והמגמות בתחום, כמה זה עולה ואיך תשדרגו את מראה החלל?

מנתוני חברת נירלט עולה כי שוק הצבע בישראל מגלגל למעלה מ- 1.1 מיליארד ₪ בשנה. תקופות השיא הן לפני הפסח ובחודשי הקיץ שם נרשמת עלייה ניכרת במכירות.

מסקר שערכה חברת הצבעים נירלט באמצעות מכון המחקר טלסקר – TNS, נמצא כי 69% מהישראלים צבעו את ביתם בשנתיים האחרונות, כ- 50% מהצובעים עשו זאת לקראת החגים, כאשר פסח הוא החג הבולט לחידוש וריענון הקירות. עוד עולה מהסקר כי המגמה הבולטת ביותר היא, שיותר ויותר ישראלים מעזים ונפרדים מהגוון הלבן לטובת גוונים חדשים בבית: 65% שילבו בבתיהם יותר מגוון אחד. בכ-65% מהמקרים הנשים הן אלו שמקבלות את ההחלטה על הצביעה ובוחרות את הגוון בו יצבע הבית. ב-40% מהמקרים הגברים הם שאחראים על הביצוע עצמו – קניית הצבע, בחירת אנשי המקצוע ופיקוח על העבודה.

הטרנד האחרון בעולם העיצוב בצבע הוא המעבר מגוונים שולטים של לבן ושמנת לגווני האפור. חברת הצבעים נירלט, השיקה בימים אלו מניפת גוונים אפורים הכוללת 24 גוונים של אפור. המניפה הינה פרי שיתוף פעולה של נירלט וחמישה משרדי האדריכלים מהמובילים בישראל: יסקי מור סיון, אירית ויונתן מונג'ק, דנה אוברזון, גיא וליקסון מ"וי סטודיו אדריכלים", נוימן וחיינר אדריכלים.

מניפת האפורים החדשה כוללת קשת אפורים שנעה בין EXTRA WHITE, דרך אפרפר בהיר מאוד ועד שחור מלא – EXTRA BLACK, שגם נבחר כצבע השנה של נירלט לשנת 2016, אשר ישתלב באופן נפלא ועוצמתי עם כל אפור ויעניק מראה שאין שני לו. לצדן, שלוש קטגוריות נוספות, כל אחת מציגה ארבעה גוונים של אפור עם נגיעה: אפור עם נגיעה של חום, אפור עם נגיעה של ירוק ואפור עם נגיעה של כחול.

טרנד נוסף שכאן על מנת להישאר הוא מעבר של גוונים מהקירות לתקרות. אם בעבר, התקרות נצבעו באופן גורף בגוון לבן, היום ניתן לראות יותר ויותר חללים, בהם גוון התקרה זהה לגוון הקיר וממשיך אותו או אף נצבע בגוון כהה דוגמת EXTRA BLACK ויוצר קונטרסט ביחס לקירות ובאופן הזה פותח את מרחב החלל כלפי מעלה ומעניק תחושה של אינסוף!

שיר זכאי , סמנכ"ל השיווק בחברת נירלט מנדבת מידע את החידושים האחרונים בתחום הצבע והצביעה, שיהפכו את התהליך לקל, פשוט ונוח עבורכם:

ראשית חשוב להכיר מושגי בסיס בעולם הצביעה, שיקלו עליכם את הבחירה:
כושר כיסוי: כמה מטרים רבועים ניתן לצבוע בליטר אחד של צבע? האם לצבע יש כושר הסתרה גבוה? תשובות לשאלות אלו צריכות להשפיע על תהליך בחירת הצבע. חשוב לוודא שלצבע שאתם בוחרים יש כושר כיסוי והסתרה גבוהים, הנתון הזה מצוין על-גבי האריזה.
ככל שכושר הכיסוי יותר גבוה, כך תזדקקו לכמות קטנה יותר של צבע לצביעת הקיר. כך גם לגבי כושר ההסתרה – ככל שכושר ההסתרה גבוה יותר, נדרשות פחות שכבות לקבלת תוצאה מושלמת. אם תשימו לב לנתונים אלו בבחירת הצבע, עלויות החומר יפחתו. סדרת נירוקריל EXTRA של נירלט מצטיינת בכושר כיסוי והסתרה גבוהים במיוחד ולכן משתלמת עבורכם.

טיפ! לא בטוחים כמה צבע אתם צריכים? באתר נירלט תוכלו ליהנות ממחשבון כמויות מתקדם, אשר גם יחשב לכם את כמות הצבע שאתם צריכים וגם יפיק לכם כתב כמויות נוח לשימוש. אל תיתקעו בלי מספיק צבע או עם יותר מדי צבע, היכנסו לאתר לחישוב מהיר.

רמת הגימור של הצבע: מראה הגימור של הקיר – ניתן למצוא רמות גימור שונות בהתאם לטעם שלכם, כל רמת גימור תקנה לקיר מראה שונה ומיוחד. ניתן למצוא צבעים בגימור EXTRA מט, מט, מהודר, משי ומבריק. ככל שרמת הברק של הצבע גבוהה יותר, כך רואים יותר את הפגמים בקירות ונדרשת הכנה טובה יותר של הקיר טרם הצביעה.

רמת רחיצות: צבע רחיץ הוא צבע שניתן להסיר ממנו לכלוכים בקלות מבלי לפגום בצבע שעל הקיר. כאשר אנחנו צובעים חדרים שקירותיו נוטים להתלכלך כמו למשל חדרי ילדים, מסדרונות ומטבחים בחירת צבע אקרילי איכותי בעל כושר רחיצות גבוה היא קריטית.
כל המוצרים בסדרת נירוקריל EXTRA הם צבעים רחיצים וניתן למצוא אף כאלה העמידים בקרצוף כבד כמו נירוקריל משי EXTRA .

תווי תקן: חשוב לחפש תווי תקן שמוענקים למוצרים ע"י מכון התקנים הישראלי. תווים אלו מאשרים כי הצבע הוא איכותי ועבר את כל הבדיקות הקפדניות ביותר בשוק.

חומרים ידידותיים למשתמש ולסביבה: חפשו את התו הירוק של מכוון התקנים הישראלי ואת סימון ה- LOW VOC. תווים אלו מעידים כי הצבע בצורתו הסופית וגם בתהליך הייצור שלו לא פגע בסביבה, הינו על בסיס מים ואינו פולט לאוויר חומרים המסכנים את המשתמש או סביבתו.

46

כעת, ניתן להתמקד בבחירת הגוונים והחומרים-
דבר ראשון שיש לבצע הוא לבחור את סוג הצבע והגוון הרצויים.
חברת נירלט פיתחה את "יועץ הגוונים הדיגיטלי" – מערכת חדשנית ובלעדית בשוק הישראלי. המערכת מאפשרת ללקוח לתאר את החלל אותו הוא רוצה לצבוע, לעלות תמונות ולקבל תוך 48 שעות המלצות לגוונים בהתאם לחדרים אותם הוא ביקש לצבוע.

ניתן גם להיעזר במניפות השונות באתר נירלט, שם תוכלו להתרשם גם ממבחר רחב של גוונים, אך גם ממניפות הטקסטורות השונות עפ"י החומר בו תרצו להשתמש.

הזמנת דוגמאות –
אין כמו דוגמא מוחשית על מנת לשקף את המציאות. הזמינו דוגמאות צבע מרוחות כדי שתוכלו לבחון אותם באופן הקרוב ביותר למציאות בחלל ביתכם, עם הריהוט הקיים והתאורה האמתית שבחלל.

שמרו את מספר גוון לצביעה עתידית –
לאחר שבחרתם את סוג החומר ואת מספר הגוון הרצוי, חשוב לשמור את הפרטים הללו לצורך צביעה עתידית. היום כבר אין צורך לתעד זאת על פתק קטן שככל הנראה יאבד לאורך הזמן.
באתר נירלט תוכלו להיעזר ב"שומר הגוונים הדיגיטלי", המאפשר ללקוח לשמור את הגוונים שרכש לאחר הצביעה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך