משקף סחורות בנמל אשדוד ימנע הברחת אמצעי טרור לרצועת עזה

רשות המיסים חנכה אמש את שדרוג המשקף בנמל אשדוד וזאת ע"מ להקל על עמילי המכס בבדיקת סחורות, וכן למנוע הברחות של סחורות וחומרים מסוכנים לישראל, או לרשות הפלסטינית
משקף סחורות בנמל אשדוד ימנע הברחת אמצעי טרור לרצועת עזה

אתמול (ד') התקיים טקס חנוכת אתר משקף המכולות המשודרג בנמל אשדוד. הטקס התקיים במעמד סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, מנהל רשות המסים, משה אשר, ראש מינהל המכס, אבי ארדיטי, מנהל מכס אשדוד, רפי גבאי, יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, נציגי שגרירות סין בישראל ומכובדים נוספים. אתר השיקוף המקורי בנמל אשדוד נחנך לפני למעלה מעשור, ובשנה האחרונה התבצעו עבודות לשדרוגו בהיקף של כ-43 מיליון שקל. העבודות כללו הכנסת אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, שיאפשרו בידוק ביטחוני ומכסי במהירות, לצורך ייעול זרימת הסחר החוקי, וניתן דגש רב על סביבת העבודה והיבטי הבטיחות של עובדי המכס במקום.

באתר המשודרג נעשה לראשונה שימוש בטכנולוגיה סינית של חברת נוקטק (NUCTECH) והדבר פתח את הדרך לשיתוף פעולה נוסף עם החברה גם בפרויקט הקמת אתר המשקף החדש במעבר אלנבי, שטקס הנחת אבן הפינה להקמתו נערך לאחרונה.למרות ההשקעה הגדולה באתר שנחנך היום, ברשות המסים נערכים להקמת אתר משקף נוסף באשדוד בשל הקמתו הצפויה של נמל הדרום החדש. אתר השיקוף החדש צפוי לכלול שתי מנהרות שיקוף וכן משקף רכבים. בנמל אשדוד עוברות מדי שנה כ-1.3 מיליון מכולות המכילות תשומות ייצור לתעשייה הישראלית, מוצרי מזון, יבוא אישי ועוד. כמו כן, כ- 60% מייבוא הטובין לישראל וכ- 80% מהיבוא לרשות הפלשתינאית עוברים דרך נמל אשדוד, מה שמחייב את עמילי המכס לבצע בדיקות יסודיות שחלילה לא יעברו סחורות המכילות עזרים לאמצעי טרור.

סגן שר האוצר, יצחק כהן, אמר בטקס, "אני מוקיר את פעילותם של אנשי רשות המסים בכלל ואת אנשי המכס בפרט, התורמים רבות לפעילות הכלכלית שמרבית תוצריה מיובאים ומיוצאים דרך נמלי הים של ישראל, אני סמוך ובטוח כי המתקן המשודרג יתרום ליעילות העבודה ולפריון בתחום זה". מנהל רשות המסים, משה אשר, ציין "מן המפורסמות שלמכס תפקיד מרכזי בשרשרת הסחר ולכן אנו ברשות ובמינהל המכס שמנו לנו למטרה לפעול לאכיפת דיני הסחר הבינלאומי תוך שימת לב ועדיפות מרבית לזרימת הסחר הלגיטימי. אמצעי הבידוק המשוכללים, כמו המשקף שאנו חונכים היום, מאפשרים לעובדי המכס להתמקד במקרים בהם הסיכון גבוה ולהקל על שאר היבואנים".

ראש מינהל המכס, אבי ארדיטי, ציין "המכס הישראלי היה מהראשונים להפעיל טכנולוגיות שיקוף מתקדמות והמעבר לעידן הטכנולוגי מאפשר לרשות לפעול במכפילי כוח ולהגיע לתוצרים ותפוקות גבוהים". מנהל בית המכס אשדוד, רפי גבאי, ציין "בכל מהלך העבודה על הפרויקט עובדי מכס אשדוד המשיכו לקיים את שרשרת הסחר לישראל במקביל, למרות הקשיים, וזאת מתוך הכרה שמאחורי התהליכים המכסיים יש כלכלה עצומה ומיליוני אזרחים בישראל וברשות הפלסטינית, שצריכים להמשיך בשגרת הפעילות העסקית שלהם".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך