קבוצת "דולפיני אשדוד" סיימה במקום השמיני בליגת האלופות של החרשים!

הישג מדהים לקבוצת החרשים "דולפיני אשדוד", באליפות העולם לחרשים בקט-רגל שהתקיימה בספרד. אשדוד רשמה מספר תוצאות מפתיעות ביותר והציגה משחקים בלתי רגילים

קבוצת "דולפיני אשדוד" היא אלופת הארץ בליגת קט-רגל חרשים, ויצאה לא מכבר לייצג את העיר אשדוד ואת מדינת ישראל בליגת האלופות לחרשים, שנערכה בעיר הואלבה (ספרד), בה משתתפים 24 קבוצות שונות מאירופה. הקבוצות חולקו ל-6 בתים ובכל בית 4 קבוצות, ומתוכם שתיים עולות לשלב הבא.

קבוצת "דולפיני אשדוד" הוגרלה לבית "מוות" עם אלופת ספרד (הואלבה), אלופת אנגליה (דונקסטר) ואלופת גרמניה (דיסלדורף), שהן ענקיות בענף כדורגל וקט-רגל בארצם. במשחק הראשון האשדודים שיחקו נגד אלופת אנגליה (דונקסטר), היה משחק שקול עם הרבה מצבים ובסוף אשדוד ניצחה 2-5.

במשחק השני אשדוד התמודדה מול אלופת גרמניה (דיסלדורף), היה משחק חם ושיפוט חד צדדי לטובת הגרמנים, והמשחק הסתיים בתוצאת תיקו (3-3). במשחק השלישי הקבוצה שיחקה נגד אלופת ספרד (הואלבה),שהיא אלופת אירופה בפעם שלישית ברציפות, והספרדים ניצחו כצפוי 4-1.

בעקבות התוצאות המרשימות אשדוד העפילה לשלב הבא, שם שובצה שוב עם אלופת ספרד (הואלבה) ועם אלופת הונגריה (דברצני), ומכל בית עלו שתי קבוצות לרבע הגמר. במשחק ראשון אשדוד הפסידה להואלבה 4-0, אך במשחק השני הקבוצה האשדודית הדהימה את אלופת הונגריה עם ניצחון חלק, 0-4 ועלתה לרבע גמר ליגת האלופות. פשוט הישג מדהים.

בשלב הזה אשדוד שיחקה נגד אלופת נורבגיה (אוסלו), והפסידה בקושי 1-0, משער שהובקע דקה לסיום, למרות שאשדוד הייתה טובה יותר לאורך רוב שלבי המשחק. השוער הנורבגי תפס "יום משוגע", היה ענק ואפילו שבר שתי אצבעות לאחר הצלות חוזרות ונשנות.
המשימה לא הסתיימה והמטרה הייתה לסיים במקום החמישי, למרות שהקבוצה כבר הבטיחה את מקומה בין שמונה הקבוצות הטובות באירופה. אשדוד הוגרלה לשחק נגד אלופת בלגיה (שרולאה), והמשחק היה אמור להתקיים באולם בפורטוגל שנמצא שעה מעיר הואלבה, אך מטעמי ביטחון לא אושר להם לנסוע לפורטוגל, והיות והאולם בהואלבה אירח משחקים של חצאי גמר של גברים ונשים, ורק אחרי שאלה הסתיימו, המשחק נגד הבלגים נערך בשעה 12בלילה (שעון ישראל). הבלגים הובילו 4-1, וחמש דקות לסיום המשחק אשדוד הצליחה להשוות את התוצאה ל-4-4 תוך שלוש דקות, אך הפסידה בפנדלים בתוצאה 5-4. במשחק על המקום שביעי אשדוד הפסידה לאלופת צ'כיה (ברנו) בתוצאה 7-2. המשחק התקיים בשעה שמונה בבוקר, והשחקנים ישנו פחות מארבע שעות, והגיעו למשחק עייפים וחלקם פצועים.
בכל מקרה, קבוצת "דולפיני אשדוד" סיימה במקום השמיני מתוך 24, שזה הישג חסר תקדים ואף קבוצה ישראלית לא הגיעה למקום הזה.

יו"ר הקבוצה יעקב אוליאל, שמשקיע לא מעט למען הצלחת הקבוצה, סיכם: "קיבלנו מחמאות מכל הקבוצות והימרו שניקח אליפות או מקום שני, מאחר והיינו קבוצה טובה ומסודרת, וזו פעם ראשונה שאנחנו משתתפים בליגת האלופות. חזרנו עם הרגשה של פספוס אך מרוצים מההישג הענק. אני לוקח מליגת האלופות שלושה דברים שריגשו אותי והם: לראות את דגל מדינת ישראל באולם של ספרד, לראות 6 שופטים חרשים (לא קיים בארץ), והישג ענק של קבוצה "דולפיני אשדוד" שהגיעה למקום השמיני. אני מקווה לחזור בשנה הבאה לליגת אלופות שייערך בסביליה, אם נזכה שוב באליפות".

הצוות המקצועי של הקבוצה: מאמן ראשי יניב נוחי (איש צוות של מאמני כושר בקבוצת מ.ס אשדוד), ע.מאמן (טכני) יאיר אלמקייס, מתורגמן מחמוד ברי, מנהל קבוצה נדב כהן, איש משק טל למברסקי, יו"ר קבוצה יעקב אוליאל, גזבר דן בן ציון וצלם של קבוצה יבגני גשינסקי.
סגל קבוצת "דולפיני אשדוד": שוער והקפטן דקל זקיף, מאיר סמימי, מיכאל (מייקל) קדוש, ערן ביטון, ג'נה מוסלוב, יובל וורנקך, יגל בלילטי, חן ברגד, קידר יצחק, איסקנדר קחרמנוב, רועי בירנבאום, תומר בן מוחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך