השוער יואב ג'רפי: "חיכיתי שאקבל את ההזדמנות הזאת"

לאחר שהגיע מהפועל כפר-סבא בגיל 20 לאשדוד ועבר גם בהפועל רעננה בעונה שעברה, מקבל יואב ג'רפי, לראשונה באופן קבוע את אפודת השוער הראשון במועדון ספורט אשדוד. בארבעת המשחקים מאז הוא עומד באופן רציף, הוא ספג רק שער אחד והיה בין הגורמים לפתיחת הפער בצמרת, ג'רפי יודע שיש לו תחרות עם שוער טוב דוגמת רועי משפתי, מפרגן לו וטוען שהתחרות טובה לשניהם ולקבוצה..

זה בוודאי לא בגלל שהוא הופך את הגרביים. זה יותר מזה. זו רק אמונה תפלה, זו רק ההרגשה. האמת היא שזו היכולת שהביאה אותו לשער של מ.ס אשדוד ולספיגת שער אחד ב-4 משחקים, ממוצע של קבוצה שעולה ליגה.

קבלו את יואב ג'רפי, שקיבל לאחרונה את אפודת השוער הראשון. ג'רפי (22), הוא האח הגדול בין 4, בכלל החל את דרכו בכפר סבא וראה עצמו ממשיך שם. אבל אז החלה הסתבכות של הקבוצה, היא ירדה לליגה א' וג'רפי הצעיר, אז בן 20, לא רצה להגיע לליגה א'. היו לו חלומות אחרים. אז הוא עשה את הצעד המתבקש מבחינתו וחתם ל-4 שנים במועדון ספורט אשדוד.

ג'רפי: "הגעתי כשהשוער היה אופיר מרציאנו והייתי השוער השלישי לאחר רועי משפתי. ראיתי שאני לא מקבל דקות משחק, ובהחלטה אחת עם אנשי אשדוד עברתי בשנה שעברה לרעננה מליגת העל, שם הייתי שוער שני".

ברעננה היה המחליף של דניאל ליפשיץ', אבל קיבל את ההזדמנות שלו מול מכבי נתניה, כשליפשיץ' הורחק ורעננה ניצחה איתו 1:2 ולאחר מכן מול קרית שמונה (1:1). באשדוד החליטו בסוף העונה שעברה שהוא חוזר ומאז הוא ורועי משפתי השוער הנוסף, מתחרים על המקום בשער. אשדוד ספגה עד כה 28 שערים, ג'רפי בארבעת המשחקים האחרונים בהם תפס את המקום בהרכב, ספג כאמור שער בודד. זה מקנה לו בינתיים את חולצת ההרכב, אבל גם הוא יודע שמולו יש שוער לא פחות טוב, משפתי שמתחרה איתו והטוב שבהם יקבל את הקרדיט. בינתיים הוא נהנה מכל רגע ומתרגל העונה לתפקיד שתמיד רצה, תפקיד השוער הראשון.

ג'רפי: "הגעתי בתחילת העונה וידעתי שאתחיל כשוער שני, אמרו לי את זה. אבל גם ידעתי שיכולה להיות תחרות וגם זה נאמר לי ושיחקתי העונה בגביע הטוטו והגביע כ-10 משחקים, רק לאחרונה כשוער הראשון באופן רצוף. רועי משפתי הוא שוער טוב מאוד ואני חושב שזה טוב לשנינו ולקבוצה כולה שיש תחרות. אנחנו עובדים קשה עם איתי זליפה מאמן השוערים, ושנינו רוצים להוכיח".

זה משפיע על היחסים המתיחות הזו בשער?
"רחוק מזה. אנחנו משאירים הכל על המגרש ובאימונים. מחוץ למגרש אנחנו חברים. התחרות הזו לא מגיעה ולא צריכה להגיע אל מחוץ למגרש".

העובדה שיש שוער ברמה גבוהה שמתחרה איתך מלחיצה אותך?
"יש בנינו תחרות טובה ובריאה, וכמו שאמרתי זה טוב לשנינו, זה משפר את שנינו. העובדה שיש תחרות תמיד יושבת לי בראש ותמיד אני יודע שאסור לי להיות רגוע מידי". יואב, שגר בתל מונד, מגיע ממשפחה שהוא המודל שלה. האחים הקטנים שלו, משחקים כדורגל בהפועל כפר סבא ובקדימה/צורן, יש לו עוד אחות קטנה ממנו בשנה וההורים, עליזה וחיים, איך לא, מפרגנים. ג'רפי: "לאבא שלי יש חלק חשוב בקריירה שלי. לפני המשחק אנחנו עורכים הרבה שיחות עם אבא, הוא מלווה אותי כל משחק עוד כשהייתי ילד, אנחנו חוזרים על האימון, על המשחק, מה טוב ומה לא טוב".

בוודאי אבא מרוצה מזה שספגת ב-4 משחקים האחרונים שער אחד?
"אני מקווה שזה יימשך. אבל חשוב לי להבהיר, זה לא רק אני משחק, יש את ההגנה שנמצאת לפניי ובכלל הקבוצה בתקופה טובה. אני שמח שאני חלק מזה ומקווה להמשיך עם זה כמה שיותר זמן. ספגנו יותר מדי יחסית לקבוצה שרוצה לעלות ליגה. לא מלחיץ אותי שנותנים לי את ההזדמנות, חיכיתי לזה, ומקווה להמשיך לספוג כמה שפחות. העובדה שספגתי שער בארבעה משחקים משאירה אותי דרוך יותר. יש תחרות עם עצמך לא לספוג, לשמור על שער נקי. בהרצליה ספגנו שער מהיר וזה חלק המשחק, אין מה לעשות, אבל אני קונה עכשיו לקבל שער אחד בכל 4 משחקים".

אתה לא חושש שאם תעלו ליגה אולי ירצו להביא שוער?
"אני לא מתעסק בזה. אני מקווה ומאמין שנעשה את המטרה שלנו ונעלה ליגה, ומאמין שאם אוכיח את עצמי אני לא רואה סיבה שלא יתנו לי להמשיך שנה הבאה בליגת העל. יש עוד חצי עונה כמעט עד לעלייה, ולי עוד שנה וחצי בקבוצה עד לתום החוזה. זה הרבה זמן, אשמח מאוד להישאר כי אני מאמין שאוכל לקבל הזדמנות בליגת העל. נותנים לי פה קרדיט ואני אוהב את המקום הזה. יש פה תנאים שאין בליגת העל. טוב, זו קבוצה של ליגת העל".

רגע, קודם תעלו
"צודק. אבל זה תלוי רק בנו. פתחנו פער מקבוצות אחרות ואנחנו צריכים לדעת לשמור עליו. מ.ס אשדוד זה מועדון שחייב להיות בליגת העל. אנחנו בכיוון לשם".

ג'רפי שוער צעיר. לומד מכל דבר, לומד מכל אחד ("אני מנסה כל שנה להשתדרג ולשפר את עצמי"), לומד מאיתי זילפה מאמן השוערים ("הוא מלמד אותי הדברים דברים שעוזרים לי") ומהמאמן רוני אוואט ("יש לו אימונים ברמה גבוהה ובכלל הוא אדם מדהים"). יודע שחשוב לו כל דבר שיעזור לו לעמוד במטרה שסימן לעצמו.

מה הצבת לעצמך אם כך לעתיד?
"בטווח הקצר אני מקווה לשחק בליגת העל ומשם להתקדם. כל שחקן רוצה להתקדם לצאת החוצה ולהגיע הכי רחוק שאפשר. מבחינתי לצאת החוצה, זה לצאת לאירופה לשחק בחו"ל, זה החלום. אני מאמין שאני יכול, אבל קודם לעשות הצלחה בארץ".

בוא תפתור לי בעיה במתמטיקה. שוער זה חצי קבוצה באמת?
"כן. לא יודע אם זה חמישים אחוז, אבל שוער זה אחוזים גבוהים. שוער זה תפקיד כפוי טובה, יכול להיות מצוין ואז לקבל גול בדקה 90 בגללו ויגידו שהוא חלש, וזה מה שיזכרו לו. חלוץ לא יהיה טוב במשחק ואז יכבוש בדקה ה-90 ויגידו שהוא ענק".
את זה הוא זוכר. בינתיים לפי 4 המשחקים האחרונים הוא גם לא שוכח…

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך